|  |  
 Legfrissebb hozzászólások (3623 - 3632)(Témakör: "A" pszichedelikus zenék)
   
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Oh, oh... csak nem az lenne el-Horto feltételezett nemörülésének oka, hogy így most terjesztem a mémjét? :-) Vagy? | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Igazan örülök, hogy ratalaltatok el-Horto mesterre!!!!!!! Én mar 13 éve nem birom megunni!!! Müvei mindenképpen korszakalkotoak. Bar nem biztos, hogy ö is örül a körülötte valo lelkendezésnek... 
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Bocsánat, még idézek egy kicsit. Szerintem nagyon érdekes. 
 "... Nyilvánvaló tehát hogy ha van Pokol, akkor ott minden bizonnyal indiai zene szól amelynek, mint a gótikus katedrálisnak minden összetevõ eleme racionális és mérhetõ, csak az egész felépítmény tökéletesen másvilági és irracionális.
 
 Ebben a világban a zene - úgy tünik - az emberiség édes mérge, egyben a társadalom életérzéseinek minden más mûvészetnél és tudománynál érzékenyebb lakmuszpapirja.
 
 Az igazán jó zenék soha nem az egészségrõl, az igenrõl, s a haladásról szólnak, hanem mindig a fájdalmak valamilyen esszenciájából jönnek létre.
 
 A zene olyan fizikai kábítószer amelyet semmi más nem tud helyettesíteni, arányokat kapsz a füleiden keresztül, konstrukciók szállnak agyadba, hangszínek és hang és dinamikai struktúrák és melyek leképezik agyad bioritmikai feszültségeit és semmilyen más érzékszerven keresztül nem settenkednek beléd.
 
 Olyan érzések forrása, mely az emberi percepció és extraszenzorális határterületeit is magába foglalja egyben stimulálja.
 
 Így jutunk el napjainkban az Acid-hoz, a Techno-hoz és a pszichedelikus Dub zenéihez. ..."
 (http://www.el-horto.hu/thoughts/Acid-Hungisthan/index.html)
 
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | És választ találtam a 645-ben feltett kérdésemre, hogy miért olyen az ilyen keleti zenékben, mintha semmi nem lenne se konszonáns, se disszonáns: 
 "...a hangrendszere, melyben az oktáv 12 egyenlõ azaz temperált részre való bontása ismeretlen, helyette egy felhang-fok (shruti) rendszer él, itt az oktáv 22 részre osztható, következésképpen a hangközök nem lehetnek egyformák és szimmetrikusak, azaz összhangzattani értelemben nem alkalmas többszólamú szerkezetek kialakítására. Ezzel szemben minden hang minden másiknak felhangrendszerbeli származéka, egymás közti viszonyuk az egyes hangsorok vonatkozásában mindig tudatosan kialakított arányt alkot." (http://www.el-horto.hu/thoughts/Acid-Hungisthan/index.html)
 
 :)
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Oliver Shanti ... nagyon ottvan :D | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Alien Project - LSD Cosma - Nonstop
 A 2 kedvenc goa trackem :)
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | a magával ragadó japcsi szinti diszkó: kano - ikeya seki
 
 valamint:
 pasadenas - riding on a train
 
 mory kante - yeke, yeke
 
 wet wet wet - sweet surrender
 
 roni size - in and out
 
 crowbar - coming down
 
 porcupine tree - buying new soul
 
 exploited - race against time
 
 franz ferdinand - take me out
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Shiva Shidapu - Diffusion | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | megint és még mindig: 
 
 space buddha - ancient voices
 
 talvin singh - mustard fields
 | 
 |  |  |  |  |  | 
  
 |