DAATH

Vajon igazság az, amit mindenki egyöntetűen hazudik?

Hamvas Béla

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok


Kategória:

Esszé


Kiadó:

Leela Alapítvány


Kiadás éve:

1998 / 2003



Fordító:

Salek Zoltán


Beküldő:

Ghristee


Szerkesztő:

Én+te+ö=gén



Nyomtatható változat


Felkerülés ideje:

2004. július 21.


Utolsó módosítás:

2012. június 4.



Érdeklődés:

29394 letöltés
108 szavazat


Súlyozott pontszám:

4.47 pont


Szavazatok aránya:

70% kiváló
19% jó
3% átlagos
3% rossz
5% borzasztó



Értékelés:

kiváló

átlagos
rossz
borzasztó




Felmérés: ELTE kannabiszhasználat önkontrollja
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Felmérés: Global Drug Survey 2021
Tiltás: (jan. 1.) szigorúbb ÚPA büntetési tételek
Tiltás: (szept. 24.) 207 anyag lett C-listás
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Osho:

LSD és meditáció

Részlet Osho Meditáció, az eksztázis művészete című könyvéből.

Kérdés: Lehet-e az LSD-t a meditáció segítőjeként használni?

Segítőként lehet használni az LSD-t, azonban ez a segítség nagyon veszélyes. Nem olyan könnyű. Ha mantrát használsz, azt is nehéz lehet elhagyni, de ha valamilyen szert – LSD-t – használsz, azt még nehezebb lesz.

Abban a pillanatban, hogy LSD-vel utazol, nem nálad van az irányítás. A kémiai anyag irányít, és nem te vagy a mester. És miután nem te vagy a mester, nehéz újra mesterré válni. Most nem a kémiai anyag a rabszolga – te vagy a rabszolga. És ilyenkor nem a te döntésedtől függ az irányítás. Amint LSD-t veszel be segítségként, rabszolgát csinálsz a mesterből, és ez kihat az egész tested kémiájára.

A tested sóvárogni kezd az LSD után. A sóvárgás nem csupán az elme sóvárgása lesz, mint amikor egy mantrához kötődsz. Amikor vegyi anyagot használsz segítőként, a vágyakozás a tested részévé válik; az LSD egyenesen a sejtjeidbe jut be. Megváltoztatja őket, és más lesz a belső kémiai felépítésed. Azután az összes sejted elkezd vágyakozni az anyag után, és ezért nehéz lesz elhagyni.

Az LSD-t csak akkor használhatod arra, hogy meditációba vigyen téged, ha a tested fel van rá készítve. Így hát, ha azt kérded, hogy Nyugaton lehet-e használni az LSD-t, akkor a válaszom az, hogy ez egyáltalán nem a Nyugatnak való. Csak Keleten lehet használni – ha a test teljesen fel van rá készítve. A jóga használja, a tantra használja – vannak tantra és jóga iskolák, melyek használnak segítőként LSD-t – de akkor először felkészítik a testedet. Egy hosszú folyamat során megtisztul a test. A tested oly tisztává válik, és olyan nagy mestere leszel a testednek, hogy a kémiai anyag most már nem tud a mestereddé válni. Így a jóga megengedi ezt, de csak egy nagyon speciális módon.

Először ki kell tisztítani a testedet kémiailag. Ekkor oly mértékben fogod uralni a testedet, hogy még a tested kémiáját is uralni tudod. Például, bizonyos jóga gyakorlatokkal. Ha mérget veszel be, egy különleges jóga gyakorlattal irányítani tudod a véredet, hogy ne keveredjen össze a méreggel, és a méreg keresztülmegy a testeden, és kiürül a vizelettel anélkül, hogy egyáltalán keveredne a vérrel. Ha ezt meg tudod tenni, ha uralni tudod a tested kémiáját, akkor használhatsz bármit, mert te maradsz a mester.

A tantrában – különösen a „balos” tantrában – alkoholt használnak a meditáció elősegítésére. Képtelenségnek tűnik, de így van. A kereső egy bizonyos mennyiségű alkoholt iszik meg, és aztán megpróbál éber lenni. Nem veszítheti el a tudatosságát. Az alkohol mennyiségét fokozatosan növelik, de a tudatosságnak ébernek kell maradnia. A tanítvány alkoholt fogyaszt, az felszívódik a testben, az elme mégis fennmarad. A tanítvány nem veszti el a tudatosságát. Ekkor az alkohol mennyiségét egyre jobban és jobban növelik. A gyakorlat során a tanítvány elérkezik egy olyan ponthoz, amikor már bármilyen mennyiségű alkoholt elfogyaszthat, és az elme éber marad. Csak ekkor lehet az LSD segítség.

Nyugaton nincsenek gyakorlatok a test kitisztítására, vagy a tudatosság növelésére a test kémiájának megváltoztatásán keresztül. Nyugaton anélkül vesznek be szereket, hogy felkészülnének rá. Ez nem segítség. Ellenkezőleg, inkább tönkreteheti az egész elmét.

Ez sok problémát okoz. Ha egyszer részt vettél LSD-utazáson, halvány sejtésed van valamiről, amiről sose tudtál, valamiről, amit sose éreztél. Ha elkezdesz meditációt gyakorolni, az egy hosszú folyamat, de az LSD nem egy folyamat. Beveszed, és a folyamatnak vége. Ekkor a test elkezd működni. A meditáció egy hosszú folyamat – éveken keresztül kell csinálnod, mert csak akkor lesz kézzelfogható eredménye – és amikor megtapasztalsz egy egyszerűsített megoldást, nehéz lesz követni egy hosszú folyamatot. Az elme vágyakozni fog a drogok újbóli használatára. Így hát nehéz meditálni, ha egyszer kémiai anyagon keresztül derengett fel a fénysugár. Nehéz lesz nekifogni valaminek, ami egy hosszú folyamat. A meditációhoz több kitartás kell, több hit, több várakozás, és nehéz lesz, mert most már össze tudod hasonlítani.

Másodszor, bármilyen módszer rossz, ha nincs mindvégig a kontrollod alatt. Amikor meditálsz, abba tudod hagyni bármelyik pillanatban. Ha meg akarsz állni, meg tudsz állni abban a pillanatban. Ki tudsz belőle jönni. Egy LSD-utazást nem tudsz leállítani: miután bevetted az LSD-t be kell fejezned a kört. Most nem te vagy a mester.

Bármi, ami rabszolgát csinál belőled, végső soron nem segít spirituálisan, mert a spiritualitás alapvetően azt jelenti, hogy légy a magad mestere. Ezért én nem javasolnék egyszerűsített megoldásokat. Nem vagyok az LSD ellen, lehet, hogy néha mellette vagyok, de akkor egy hosszú előkészítő folyamatra van szükség. Akkor leszel te a mester.

De akkor az LSD már nem egy egyszerűsített megoldás lesz. Még a meditációnál is messzebbre fog vinni. A hatha jógában évekig tart előkészíteni a testet. Húsz évig, huszonöt évig... akkor a test kész. Akkor már használhatsz bármilyen kémiai segítséget, és az nem lesz romboló a lényedre nézve. De a folyamat akkor sokkal hosszabb.

Abban az esetben lehet használni az LSD-t; akkor támogatom. Ha fel vagy készülve, hogy eltölts húsz évet a test előkészítésével, azért, hogy LSD-t vegyél be, akkor az nem romboló – de ugyanazt a dolgot meg lehet tenni két év alatt meditációval. Mivel a test durvább, nehezebb uralni. Az elme finomabb, így azt uralni is könnyebb. A test távolabb van a lényedtől, így nagyobb a szakadék. Az elménél ez a szakadék keskenyebb.

Indiában a kezdetleges módszer a hatha jóga volt, amely előkészítette a testet a meditációra. Oly sok időt vett igénybe a test felkészítése, hogy a hatha jógának módszereket kellett kitalálnia az élet meghosszabbítására, hogy a jógát folytatni lehessen. A folyamat olyan hosszú volt, hogy hatvan év sem volt elegendő, hetven év sem volt elegendő. És van egy probléma: ha ebben az életedben nem tudod elérni, hogy urald a testedet, akkor a következő életedben újra az alapokról kell kezdened, mert új tested lesz. Az egész erőfeszítés hiábavaló volt. A következő életedben azonban nem lesz új elméd – marad a régi – ezért amit az elmén keresztül értél el, az megmarad; viszont bármi, amit a testen keresztül értél el, elvész minden egyes halállal. Ezért a hatha jógának olyan módszereket kellett kitalálnia az élet két-háromszáz évre való meghosszabbítására, amelyekkel már el lehetett érni a mesterfokot.

Ha uralod az elmét, akkor meg tudod változtatni a testet, de a test felkészültsége csupán a testé. A hatha jóga sok módszert kitalált, hogy a folyamatot be lehessen fejezni, de azután még nagyszerűbb módszerek láttak napvilágot: hogyan lehet az elmét közvetlenül kontrollálni (rádzsa jóga). Ezeknél a módszereknél a test ugyan segíthet egy kicsit, de nincs szükség arra, hogy túlságosan sokat foglalkozz vele. A hatha jóga követői tehát azt mondják, hogy lehet használni LSD-t, a rádzsa jóga viszont ezt nem mondhatja, mert a rádzsa jógának nincs módszertana a test felkészítésére. Közvetlen meditációt használnak.

Néha megtörténik – csak néha, kivételesen – hogy ha LSD-n keresztül felsejlik valami fénysugár, és nem kerülsz függőségbe tőle, akkor az a sejtelem szomjúsággá válhat benned, hogy tovább keress. Ezért egyszer kipróbálni jó, de nehéz tudni, hogy hol hagyd abba, és hogyan hagyd abba. Az első utazás jó, egyszer részt venni rajta jó – tudatára ébredsz egy más világnak, és azután emiatt elkezdesz keresni, elkezdesz kutatni – de aztán nehéz abbahagyni. Ez a probléma. Ha abba tudod hagyni, akkor jó dolog egyszer LSD-t bevenni. De az a „ha” egy nagy ha.

Mullah Nasreddin szokta mondani, hogy ő sose ivott egy pohár bornál többet. Sok barátja kifogásolta ezt az állítását, mert látták őt, ahogy az egyik pohár bort itta a másik után. Nasreddin azt mondta: „A második poharat az első fogja. »Én« csak egyet fogok. A másodikat az első fogja, és a harmadikat a második. Akkor már nem én vagyok a mester, így hogyan mondhatnám, hogy többet iszok egynél? »Én« csak egyet iszom – mindig csak egyet!”

Az elsőnél te vagy a mester; a másodiknál már nem. Az első meg fog próbálni egy másodikat itatni veled, és aztán így megy tovább folyamatosan. Azután többé már nem a te kezedben van. Könnyű bármit elkezdeni, mert te vagy a mester, de abbahagyni nehéz, mert akkor már nem te vagy a mester.

Tehát, én nem vagyok az LSD ellen... és ha ellene vagyok, akkor feltételesen. Következő a feltétel: ha képes vagy mester maradni, akkor rendben van. Használj bármit, de maradj mester. És ha nem tudsz mester maradni, akkor egyáltalán ne lépj veszélyes útra. Ne lépj rá egyáltalán. Az lesz a legjobb.

© Copyright 1998, 2003 Leela Alapítvány.


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportoldalon saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!