 | 
Legfrissebb hozzászólások (57801 - 57810)
 |  |  | | | |  |  |  | | Azt mondod, hogy a buddhizmus nem egy elvakult, kényszeres ideológia? :) Oké.
De nekem az az érzésem, hogy az én-központúság elméleti maximuma. Nem a természettel való szerves egységében megjelenő alapvetőséghez méri az embert, hanem önmagához.
Amikor a buddhista az énről beszél, olyan érzésem van, mint amikor a keresztény beszél az ítélkezésről. Jézus azt mondta, hogy ne ítélj, amiből az következik, hogy alaposan körbe kell definiálni, és lehetőleg üldözni kell a bűnösöket. Ha buddhista vagyok, akkor meg nincsen én, amiből az következik, hogy én vagyok az Univerzum közepe.
Ha szerinted nem nagyon jellemző a buddhizmusra az énközpontú ideologizálás, akkor hogyan lehet összeegyeztetni vele azt az enteogén lelkületet, ami nem az ember önálló pszichéjéből eredő megvilágosodásra hajt, hanem a természetes funkcióját keresi és alázattal aláveti magát mondjuk egy olyan fazonnak, akinek az jön be, hogy a szaron nő? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | hello!
tud valaki adni valami oldalt vagy infot, hogy hollandiában hol és mikor lesznek jó reggae, goa, dnb partyk? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Dehát azt nem is mondta senki (vagy én), hogy a pszihedelikus drogok önmagukban megoldanak valamit. Rávilágítanak valamire, felfednek, felébresztenek dolgokat, amik addig is benned voltak. Az alkohol szerintem időlegesen ELNYOM bizonyos gátlásokat, de a pszihedelikumoknál ez azért tudjuk, hogy másként működik.
Ha a szemlélődés egyfajta meditáció, bennem tartosította az élményt az LSD:) Egyetértek hogy remekül megférnek egymás mellett.
A pszichedelikus élmény szerintem lényegesen több mint prezentáció, arról hogy hogy mennek a dolgok oldott állapotban. Számomra legalábbis teljesen másról szól. Én úgy gondolom, hogy a Természet (akár mint egy entitás) elszórt bizonyos anyagokat az élő fajok között, amikkel betekinthetést nyerhetünk az Ő titkaiba. Ezek félig publikus titkok, megtapasztalhatjuk, de nyilvánvalóan nem nagyon tudjuk megosztani másokkal. Kicsit materialistább felfogásban úgy lehet fordítani, hogy pl a varázsgomba felhasznál minket a terjedésében, egy evolúciós eszközzel, ami egy vegyület. Az embereknek bejön, ezért terjesztik a fajtáját, fennmaradást és szaporodást garantálunk nekik, óvjuk gondozzuk őket és tízezreket költünk rájuk stb:) Akár a gabonafélék esetében. Őket is széjjelterjesztettük a világon, hatalmas erdőségeket irtottunk ki miattuk. A természetben elég kifizetődő dolog tetszeni valamiért az emberi fajnak:)
Szóval szerintem akik meditálnak azok a saját belső világukból törnek egy cél felé, akik meg sámáni szerekkel élnek, azok a külső Természeten keresztül haladnak az úton. Nem tudom mi értelme az egyiket lejjebb helyezni mint a másikat.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Hello! Köszi, a felvilágosítást Gén, nem gondoltam volna, hogy DXM-nek ,ekkora jelentőssége van.Alapszinten én is foglalkozom növényekkel, talán, ezért tűnt furcsának,ez a Robitussin dolog. :) Nap süssön rátok
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sziasztok!
Volt valaki innen pusztazámoron?
|
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | a szemlélődés ráhangolódás a környezetre, ami úgy tud megesni ha magától elül az izgés-mozgás. ahogy a fát ha megsebzik, és lassan beforr, ahogy a felhők jönnek mennek a tiszta égen, ahogy a víz hullámai elülnek (ezek mind gyakorlatok lehetnek/lehettek), úgy ül el a képzelt én-hez való ragaszkodás, és az ebből felkelő vágy, gyűlölet, zavar, büszkeség, irigység csoportjai. *
a buddhista felfogásban a test a föld (pl. csont), víz (testnedvek), tűz (pl. emésztés) levegő (légzés, testnyílások) elemből tevődik össze a test is és a külvilág, s ez egyben egy meditációs gyakorlat is.
* ha valaki átéli "azt" ami ezeknek az időleges szünetéből fakad, akkor utána, ehhez mérten valóban észreveszi mennyire én-es az, ami nem ez, és elkezd foglalkozni azzal, hogy újra átélje és közvetlen látomásként megmaradjon (aztán jó esetben észreveszi, hogy bizonyos szempontból ez a törekvés ami ezt épp akadályozza. mert nem semmihez sem nyúlni kell, hanem mindenbe belenyúlni a gyökeréig, ami szerintük az üresség, ami elválaszthatatlan az együttérzéstől mindennel)
akármennyire is elszálltnak, idegennek vagy megvalósíthatatlannak tűnhet valakinek, azért mégsem mondható, hogy egy elvakult, kényszeres ideológia, hanem egy igen szép látomás. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nagyon nem könnyű túllépni a bad tripen. Mintha egy kicsit magamban hordoznám az érzését, a kilátástalanságot, és ha a trippel kapcsolatos dolgot látok vagy gondolok egy picit előjön az érzés. De ugyanez igaz a felemelő pillanatokra is. Ezt én gombával kapcslatos tapasztalataim szerint írom le, de szerintem nincs különbség. |
| |  |  |  |


|