 | 
Legfrissebb hozzászólások (70501 - 70510)
 |  |  | | | |  |  |  | | "Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról."
Fejhajtás és lábcsók, komolyan, a nap egyik legszebb pillanata volt, amikor ezt a mondatot olvastam, nagyon nevettem! :) Zseniális. :) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | A gyűjtőpontról:
"A megfigyelő számára nemcsak köznapi tény, hanem kínos függőség is, hogy bárhová megy, a táj középpontját, amelyen áthalad, magával viszi. De mi lesz, ha a sétálót útja egy természetesen kedvező pontra vezeti (utak vagy völgyek kereszteződéséhez), ahonnét nemcsak a tekintet sugárzik szét, hanem maguk a dolgok is? Ilyenkor a látás szubjektív pontja egybeesik a dolgok objektív elosztásával, és kibontakozik a teljes szemlélet.
A táj beszédessé válik és megvalósul. Látunk. Ilyesféleképpen lehet érzékeltetni az emberi megismerés kiváltságát.
Ahhoz nem kell embernek lenni, hogy észrevegyük magunk körül a tárgyakat és hatóerőket. Erre az állatok is képesek. Olyan sajátos helyet azonban, ahol a vonalak konvergenciája nem pusztán vizuális, hanem strukturális, csak az Ember foglal el a Természetben [..] A Gondolat minősége és biológiai tulajdonságai folytán olyan különleges ponton, olyan csomóponton állunk, amely a tapasztalásunk számára jelenleg hozzáférhető Kozmosz egészén uralkodik. Az Ember szemléleti, de ugyanakkor szerkezeti központja is a Világegyetemnek. Így előnyös is ,de szükségszerű is, hogy végső soron minden természettudományt az Emberre vezessünk vissza. - Ha látni valóban annyi, mint többnek lenni: nézzük az Embert, és teljesebben fogunk élni."
Chardin |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Megkaptam, de ez a jelszavas tömörítés nem túl célravezető, mert a megadott kód ellenére, kb 4 különféle error-t dobott ki kicsomagoláskor :(
Légyszi küld már el mégegyszer símán tömörítve!
egyébként a legtöbb THC a frissen száradt termésben van, mivel idővel a THC, CBD-vé alakul, amitől csak leütősebb lesz a hatása... szerintem ezért van az, hogy a frisstől nagyobbakat lehet nevetni, míg ugyanaz a fajta kb 1 éves száradás után sokkal erősebb hatást generál. Szerintem az íz az, aminek jót tesz az idő B-)
üdv |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | nem: ezzel mondjuk nem feltétlenül értek egyet. Van igazság benne, éppúgy, ahogy az ellentétében is: gyümölcséről ismerszenek meg az eszmék.
Ez felveti azt a problémát is, hogy lehet-e eszmékről beszélni az interpretációjuk nélkül? Hiszen az eszmék is csak interpretáción keresztül léteznek. Nincs jel jelentés nélkül.
Viszont azt meg lehet különböztetni, ha egy eszme az őt megfogalmazó gondolkodó interpretációja alapján sui generis sérti mások emberi méltóságát, vagy pedig ezt csupán a nem autentikus értelmezők magyarázzák bele. Pl. Hitler élettér eszméje önmagában velejéig romlott. Nietzsche Übermensch eszméjéből azonban nem lehet linerálisan levezetni a Holocaustot - ez butaság lenne.
Viszont Nietzsche filozófiája - felerjesztve egy kis szociáldarwinizmussal - szociális szempontból egy veszélyesen szűk értelmezési horizontot nyitott meg a 19. század végén Németországban, akárcsak Wagner zenefilozófiája. És hát a történelem ismeretében nem csoda, ha sokakban kellemetlen érzelmeket kelt ma Nietzsche vagy Wagner - ez utóbbit Izraelben egészen a közelmúltig senki nem is merte játszani.
Szerintem a német idealizmusnál a helyzet nem ennyire egyértelmű. Ott még nagyon sokféle lehetséges alternatív jövő állt rendelkezésre, Fichte korában a nacionalizmus sem volt még az, amivé később vált, sokkal progresszívebb dolog volt.
Fichte nem volt mentes előítéletektől, pl. antiszemita is volt - de mondjuk Szent Ágoston teológiájának értékéből sem von le az, hogy normálisnak tartotta, hogy a földbe fúrt lyukba kakált és nem mindig mosta meg a kezét evés előtt... A kor korlátai. Schopenhauer állítólag színházi látcsövét nyújtotta a porosz katonáknak, hogy jobban tudják halomra lőni a párizsi népet - de ettől még mondott okos dolgokat a világról. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | én kenyérgyártó-automata-gyáros voltam ma hajnalban. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | mondod mi bejön, legyen bár öröm vagy csak egy kis közöny a majom nyomja mit tud nem rosszabb mint egy hatalmas katód. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | hát figyelj, az van, hogy mindenki csinálja amit tud, amivel éppen akkor elégedett. szerintem legalábbis ez van. és ez a szép és jó. számonkérést hagyjuk. ha akarja az alany elmondja, ha nem, nem. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Az a Philosopher stone, úgy legooglézve már sok infó van róla, erowidon is. Kis tömör mellékgombatestek, mindenféle Psylocibe variáns mellett, alatt szövődnek. |
| |  |  |  |


|