DAATH

Legnagyobb keserűségemre mindennap egyre bölcsebb leszek.

Lord George Byron

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok


[20250114] Aláírásgyűjtés: Európai Polgári Kezdeményezés a pszichedelikus terápiákért
[20250114] Média: Megnyílt a Daath hivatalos publikus Facebook-oldala
[20250111] Fejlesztés: Daath Keresés megjavítva
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Legfrissebb hozzászólások (70716 - 70725)

 
 
>>> Természetvédelem <<<
Liet2007. szeptember 21. 17:13
 
 

Ha az autózás életformává válik a lakosság nagy része számára. Életük jellemző helyszínei (munkahely, otthon, szülői ház, nyaraló, barátok lakhelye, bevásárlás helye,...) egyre nagyobb távolságokra lesznek egymástól. Olvastam valahol egy érdekes mondást:

"Az autók akkora távolságokat teremtenek, amelyeket már csak a segítségükkel lehet áthidalni."

A nagyobb távolságok több utaskilométert, nagyobb környezetterhelést okoznak. Sok csomópont (városok) eredetileg nem ekkora forgalomra lettek méretezve - dugók alakulnak ki.
A néhány centrum köréből nagy távolságból érkezik a nyersanyag, munkaerő. Erre gondoltam amikor fenntarthatatlan túlcentralizált város"fejlesztés"ről írtam.
A központosítás szép példája (kicsiben) a hipernagy bevásárlóközpontok/raktáráruházak. Úgy tervezték őket, hogy hozzájuk csak autóval érdemes menni. Nagy területről gyűjtik be mind a nyersanyagot mind a vásárlókat. Megtehetik, túl olcsó a benzin.

Az autókázásról leszoktatás nehéz, ha már az egész életed ennek szellemében alakult. Nem is megy egyhamar.

Talán autóholizmusnak nevezhetnénk a tünetegyüttest ;)
 

 
 
>>> Természetvédelem <<<
nem2007. szeptember 21. 17:12
 
 
"okozott környezetterhelés".."kőolajkitermelés-feldolgozás".. "szénhidrogén"...

erre mondom én azt hogy IGAZ, de NEM az a megoldás hogy "szennyezi a környezetet, akkor nem kell auto". ott a hidrogéncellás teknolozsdi.. készen van. gyártásra készen. hát térjünk át arra. (hidrogéntermelésre dolgozzunk ki valamit. bár szerintem elég országoként plusz egy atomeröművet telepiteni. talán még sok is). persze az is foglal helyet, de továbbra is fenntartom hogy az iszony mennyiségü befizetett adobol élpitsenek földalatti parkoloházakat és akkor a belváros területéböl 1 négyzet mm-t sem folglalnak el a parkolo autok. szerintem ha van egy jol működö és sokakat segitö technológia (gépjármű) amivel vannak (mert vannak, nem is kicsi) problémák, akkor nézzük meg, hogyan lehet kiküszöbölni a problémákat, és fejlesszünk. ne azt mondjuk hogy "problémák vanak vele, zárjuk ki/semmisitsük meg/stb". emellett aki teheti menjen bicajjal. tök jó meg respect meg minden. de senkit ne kényszerítsenek erre. például lehetséges fejlesztési irány: smart nevű autó. negyed (vagy kevesebb) akkora az alapterülete mint egy átlagos bmwnek. 2 fős. tehát minimum 50%os kihasználtság. dobjunk bele egy villanymotort. 0 szennyezés, negyedakkora területfoglalás, de el tudsz vele menni akárhova szárazon, melegen idöjárástol függetlenül, el tudod vinni magaddal a cuccaidat, stb.
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Cucen$2007. szeptember 21. 17:11
 
 
jah ezer bocs! egyébként "nem adnék" semmit.. vagy mi...

túl nyilvános ez a fórum SOS

peace

Cucen

 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Én+te+ö=gén2007. szeptember 21. 17:05
 
 
Cucen$:
A kitalálós játék jó ötlet, de a kínálgatás nem. Feltünhetett volna, hogy az elsö alkalommal piros pöttyökké változott a kínálati rész a hozzászólásodban...

Tulajonképpen már a birtoklás kifejezése is gázos, pláne ha átmegy a klasszikus "itt vagyok egy raklap jó minöségü droggal, várom a kapcsolatfelvételt" típusú esetbe.
Szóval, lécci ne, köszi.
 

 
 
>>> Természetvédelem <<<
Liet2007. szeptember 21. 16:50
 
 
"na nemár hogy még azért is pénz szedjenek hogy valaki behajt a városba."

Az útdíj célja elsősorban nem az, hogy a város több bevételhez jusson (bár ez pozitív "mellékhatás"). Hanem, hogy szankcionálja a behajtást. Ha valaki a szűkös közterülett használja és szennyezi, másokéból vesz el és másokat károsít meg. A belváros egy speciális terület ahol fokozottan jelentkezik a gépjármű-forgalom negatív hatása. A felelősség a járművezetőket terheli. Ennek tudatosodását segíti a díj. Aki pedig a belvárosban lakik, számoljon azzal, hogy itt fenntartani egy autót magasabb költség. Ha nem bírja, adja el. Egy autóval kevesebb. (bár az itt lakóknak szerintem mentesülniük kellene a behajtási díj alól)

{

+ azt gondolom a benzin árában és az egyéb adókban távolról sem foglaltatik benne a gépjárműhasználat minden külsö költsége = az okozott környezetterhelés (légszennyezés, zaj, uthasználat, térrablás, egyéb kockázat) a kőolajkitermelés-feldolgozás, autógyártás mellékhatásairól nem is beszélve.
egy liter tankba töltött benzinre másik kb. 1 - 2 liter egyenértékű a kitermelés s feldolgozás energiaigényét fedező szénhidrogén jut.

}

visszatérve a városhoz:
Aki annyira autózni akar, üljön taxiba. Nem túl sűrű használat esetén egy autó fenntartása drágább mint néha taxi hívni. Ott még öltönyben is utazhatsz.
Aki meg fokozottan hátrányos az most sem teheti meg, hogy autót tartson (és soha a történelem során).
Az pedig kevéssé fontos, hogy az autótípusok előfordulási gyakorisága a béemvé felé tolódik ha kevesebb lesz belőlük.
 

 
 
>>> LSD, út az igazi tisztasághoz? <<<
deeptrip2007. szeptember 21. 15:28
 
 
Ezt a dupla hofit már ezer helyen hallottam, de mégis mit akar jelenteni? Dupla csepp van rajta? De egy cseppet is ezer féle mód lehet higítani. Szerintem nincs dupla meg szimpla hofi. A hofi az hofi és olyan 200-250ug van rajta asszem.

Mellesleg a rolling stonesos erősebb volt, szal azzal még óvatosabban. :)
 

 
 
>>> Ecstasy tabletták (CSAK TABLETTA-INFÓ) <<<
2007. szeptember 21. 14:55
 
 
Gén :))

Dawn, látom még mindig szorgoskodsz az adatbázis-frissítés projecten, köszi! :) Pont kerestem vmit és találtam friss infot. :)
 

 
 
>>> LSD, út az igazi tisztasághoz? <<<
mans2007. szeptember 21. 14:42
 
 
Hiztok

Én múlthéten ettem egy negyed hoffmant állítlag azvolt meg valami 600 volt a neve és egy hold volt a papíron.Az elején röhögtünk és nemértettük hogy miről beszélünk éppen.Aztán Need for Speed :Carbonoztunk:) Lementünk az utcára és féltem hogy jön a yard,szinte már rohanva sétáltam vissza a házba mert féltem mint a retek.Amúgy nemvolt olyan rossz papper:)
 

 
 
>>> "A" pszichedelikus zenék <<<
metametta2007. szeptember 21. 14:17
 
 
(ezt én a magam részéről megaköfi, mert elég rég kerestem.)
hallgassatok néha dauerfischt.
különösen jó zen e zene.
 

 
 
>>> Ecstasy tabletták (CSAK TABLETTA-INFÓ) <<<
2007. szeptember 21. 13:49
 
 
Szín: fehér
Logó: Armani
Forma: nagy

Dabason.Fehér armani.2bogyó után3 - 3.5óra pőrgés,majd
1 óra szunditás.Gondolom nem kell tovább fejtegetnem
 

Korábbi 10 20 50 100 hozzászólás (összesen: 133698)


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A Daath hivatalos publikus Facebook-oldala
A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportban saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!