DAATH

Nehéz elhinni valakiről, hogy igazat mond, miközben tudod, hogy te hazudnál a helyében.

Henry Louis Mencken

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok


[20250114] Aláírásgyűjtés: Európai Polgári Kezdeményezés a pszichedelikus terápiákért
[20250114] Média: Megnyílt a Daath hivatalos publikus Facebook-oldala
[20250111] Fejlesztés: Daath Keresés megjavítva
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Legfrissebb hozzászólások (70766 - 70775)

 
 
>>> Természetvédelem <<<
Liet2007. szeptember 20. 15:23
 
 

Tehát röviden válaszolva az idézett kérdésre. Ha csökkenteni akarjuk az autóforgalmat mindenképpen szükséges a többi közlekedési mód feltételeinek javítása. Busz, villamos járatok sűrítése. Csak és kizárólag a tömegközlekedés által használható forgalmi sávok leválasztása. Kerékpárutak / útvonalak kijelölése. Kerékpáros- gyalogos-barát várostervezési elvek alkalmazása (patkátlanítás, útburkolat helyes megválasztása, táblák, fizikai elkülönítés, kerékpártárolók). Ilyen elvek szerint a súlypont áthelyezhető egy egészségesebb mérték felé.



Akit érdekel a fenntartható városfejlesztés látogasson el a

LEVEGŐ MUNKACSOPORT

honlapjára. Nagyon felkészültek a témában. A kiadványaikat is igazán érdemes forgatni.

http://www.levego.hu
 

 
 
>>> Természetvédelem <<<
Liet2007. szeptember 20. 15:21
 
 
"tegyük fel a belvárosból kitiltják a kocsikat (ami jelentené mondjuk a nagykörúttól befelé eső területeket) akkor az ottani tömegközlekedés bírná-e a terhelést"

Első közelítésben ne az egész nagykörúttól belül eső rész legyen car-free - ahogy találóan mondja az angol, hanem:

- A nagykörúton ugye 2x2 sáv + 1 sáv parkoló autók. Első lépésben 3,5 tonnátől felfelé behajtani tilos. 2 sávból egyet elveszünk az autóktól és a parkoló autókat egy sávval beljebb toljuk, s beton virágládákkal leválasztjuk. A járda mellett így keletkezik egy szép kerékpárút. A járda felszabadul, s újra a gyalogosoké meg kirakatnéző sétálgatóké - ahogy eredetileg is van. Ha kerékpárosokat és gyalogosokat összeterelünk az biztos konfliktusforrás - ez kezd is probléma lenni ahogy szaporodnak a bringások a városban. Egy sávon elférnek az autók.
Közben ha a felszíni parkolást sikerül megfelelő helyen épített parkolóházakkal kiváltani (helyi lakosok számára !!!) körúti parkolás megszűnik illetve csak indokolt esetben (árufeltöltés) lehetséges. A felszabadult sávokban indíthatunk kisegítő buszokat a terhelt időszakok alatt.
A 2x2 sáv szűkítését lehetne kezdeni a Ny-itól az Üllői-utig. Aztán tovább a hidakig...
Ez csak egy hirtelen példa. Ütemezés kivitelezés sokféle, lehet rajta gondolkodni. Talán nem ez lenne a legideálisabb írok is másikat.

- Az Andrásy úton - ami a világörökség része ! - szintén nem tudom mit keres 2x2 sáv + 2x1 parkoló. Az oldalról forgalom elől leválasztást itt is el lehet képzelni. Ez a széles egyenes utat még egy olyan korban álmodták ide amikor nem voltak autók. Megadatott az, hogy a fasor között végigmenj előtted messzi centrum a Hősök angyal. Szombaton le lesz zárva, próbáljátok ki!

- A Lánc-híd. A város egyik jelképének számító történelmi emlékünk. Miért nem lehet szépen végigsétálni a pillonok között? Akadémiától Clark Ádám-térig. A bámészkodó gyalogosokat és turistákat nem riogatnák a biciklisek a járdán mert beterelnénk őket középre. Busz átmehet így is simán.

Lehet kisebb utcákon is hasonlókat vizionálni.

Az utak szélesítésével forgalmat vonzunk. Így van ez az autókkal, kerékpárosokkal egyaránt. A kerékpárúthálózat fejlesztése kerékpáros forgalmat vonz. Sokan azért nem indulnak neki mert nem elég nyugodt, átlátható, kényelmes és biztonságos a kerékpáros utazás a munkahelyre...akárhova. A kezdeti nehézségek, kényelmetlenség enyhítésével sokkal többen éreznék a bátorságot nyeregbe szálni. El is hiszem, hogy a legtöbbeknek nem fér bele a fővárosi forgalom odalépős, sokszor agresszív stílusa, a száguldó tárgyak közelsége.

Másik megoldás nem egyes utcákra koncentrál hanem eloszolva az egész belvároson éreztetné hatását. Ez pedig a BEHAJTÁSI DÍJ azaz fizess ha a szűk belvárosban akarod foglalni az úttestet és szennyezni a levegőt. Mindjárt mindenki jobban elgondolkodna mi dolga van ott. Még rövid távú hasznot is hoz a városvezetésnek, amit érdemes a közösségi, kerékpáros, gyalogos közlekedés feltételeinek javítására fordítani.
Nem is értem, miért magától értetődő az, hogy ha valakinek van egy autóravaló pénze önkényesen elvehet a közterületből 4-6 m2-t. Egy átlagos autó életének kb 20%-át tölti forgalomban, a többi időben áll és foglalja a helyet - haszontalanul. (car sharing = egy autó több felhasználó módszer is működőképes lehet)

A parkolás kérdésének rendezése mindenképpen szükséges. Parkolóházak építésével KISMÉRTÉKBEN a belvárosban de jobbára a közbennső régiókban a külső régiók felől. A belváros forgalom nagy része ugyanis (s egyre nagyobb része) a jómódjukban zöld "külterületekre" költözők de belvárosba dolgozni járók lelkén szárad. Elegük van a büdös,koszos, zajos városból kiköltöznek nyugodtab városrészekre kertes házba. A munkájuk és a beutazásuk környezetterhelése tovább rontja a belvárosban maradottak életét. Dugó befelé reggel s dugó este visszafelé. Rá kell őket venn, hogy járművet váltsanak a belvárosba lépés előtt. Az ilyesféle anyagi ösztönzők különösen alkalmasak erre.
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
hola2007. szeptember 20. 14:06
 
 
norhern lights?
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Cucen$2007. szeptember 20. 13:57
 
 
egyébként milyen 1 kép snaz? 5 van megosztva...

hi
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Cucen$2007. szeptember 20. 13:54
 
 
Azért estig várnék még a megoldással, hátha valaki kitalálja.

Snaz.. fő a nyugalom! ha tudsz mutatni képet meglátjuk felismerem-e (mondjuk, úgy emléxem te nem out-os vagy... persze az indoor bud-ok még könnyebben felismerhetőek, csak ne valami High Quality-s szemétről vagy valami Rezdog féle "ChemHaze Sour Diesel"-t mutass :-D), egyébként itt olyan fajtáról van szó, ami számotokra sem ismeretlen ;) ha az lenne nem tettem volna fel a kérdést.

peace, Cucen
 

 
 
>>> Aktuális drogtémák <<<
TheRottweiler2007. szeptember 20. 13:15
 
 
OFF:
---------------------------------------------------------------------------
mahadeva:

mivel egy egyetemre járunk [bár ezt eddig asszem csak én tudtam rólad, Te nem rólam...muhaha], ráadásul félig ugyanarra a karra,átérzem a helyzeted.

ugye a TTK meg IK még nem teljesen külön kar [legalábbis adminisztrációs szempontból]...

az ETR az fostalicska... értelme nincs. ne próbálkozz vele, inkább tanároknál sírd ki magadnak az órákat.

a pénzt nemtom hogy lesz, én most vagyok elsős, nekem még nem kell fizetnem... viszont a tesi tényleg dühítő... én szerzek felmentést vagy sporteredményt.

vicces... nálunk már csak azért is mert eddig is 8%a diplomázott le a felvételt nyert embereknek a szakunkon, így hogy még el sincs rendezve a szisztem és lassan máris zht írunk nemtom mi lesz... segáz
------------------------------------------------------------------------------
ON.
 

 
 
>>> Hajnalka <<<
TheRottweiler2007. szeptember 20. 13:04
 
 
Gén: vegyész vagyol?

[vagy ne legyek indiszkrét vagy mivan? ]
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Snazzy2007. szeptember 20. 11:28
 
 
na megnéztem énis.

gyűlölőm a leveleket.

elmondhatnád miez, nehogy vegyek véletlenül.
de semmi gáz, csak tod ízlések és pofonok.
merthát
van háromszázmillió növény, azoknak ötszázmillió fenotípusa, amiből ittvan egy képsorozat, amin valami cukros saláta lóg a zsinórról.

találjam má ki miez
okosabb vagy mint egy ötödikes?
:]

písz
 

 
 
>>> EVER GREEN <<<
Snazzy2007. szeptember 20. 11:23
 
 

Te kitalálnád egy képből Cucen ???
 

 
 
>>> I-Doser - a "hangdrog" <<<
metametta2007. szeptember 20. 10:26
 
 
az mind semmi, hogy a kindzadza micsinál, de pl. bach mit tudott, meg az amazonasi indiánok is mit tudnak... ők is rengeteget agyaltak azon, hogy hogyan tudják a brénvéveket modifikálni.

(egész idáig angolul olvastam a topikcímet :D jó sokat filóztam azon, hogy milyen új cucc lehet az i-doser, ami egy "hengdrag")
 

Korábbi 10 20 50 100 hozzászólás (összesen: 133698)


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A Daath hivatalos publikus Facebook-oldala
A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportban saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!