 | 
Legfrissebb hozzászólások (70766 - 70775)
 |  |  | | | |  |  |  | | Tehát röviden válaszolva az idézett kérdésre. Ha csökkenteni akarjuk az autóforgalmat mindenképpen szükséges a többi közlekedési mód feltételeinek javítása. Busz, villamos járatok sűrítése. Csak és kizárólag a tömegközlekedés által használható forgalmi sávok leválasztása. Kerékpárutak / útvonalak kijelölése. Kerékpáros- gyalogos-barát várostervezési elvek alkalmazása (patkátlanítás, útburkolat helyes megválasztása, táblák, fizikai elkülönítés, kerékpártárolók). Ilyen elvek szerint a súlypont áthelyezhető egy egészségesebb mérték felé.
Akit érdekel a fenntartható városfejlesztés látogasson el a
LEVEGŐ MUNKACSOPORT
honlapjára. Nagyon felkészültek a témában. A kiadványaikat is igazán érdemes forgatni.
http://www.levego.hu |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "tegyük fel a belvárosból kitiltják a kocsikat (ami jelentené mondjuk a nagykörúttól befelé eső területeket) akkor az ottani tömegközlekedés bírná-e a terhelést"
Első közelítésben ne az egész nagykörúttól belül eső rész legyen car-free - ahogy találóan mondja az angol, hanem:
- A nagykörúton ugye 2x2 sáv + 1 sáv parkoló autók. Első lépésben 3,5 tonnátől felfelé behajtani tilos. 2 sávból egyet elveszünk az autóktól és a parkoló autókat egy sávval beljebb toljuk, s beton virágládákkal leválasztjuk. A járda mellett így keletkezik egy szép kerékpárút. A járda felszabadul, s újra a gyalogosoké meg kirakatnéző sétálgatóké - ahogy eredetileg is van. Ha kerékpárosokat és gyalogosokat összeterelünk az biztos konfliktusforrás - ez kezd is probléma lenni ahogy szaporodnak a bringások a városban. Egy sávon elférnek az autók. Közben ha a felszíni parkolást sikerül megfelelő helyen épített parkolóházakkal kiváltani (helyi lakosok számára !!!) körúti parkolás megszűnik illetve csak indokolt esetben (árufeltöltés) lehetséges. A felszabadult sávokban indíthatunk kisegítő buszokat a terhelt időszakok alatt. A 2x2 sáv szűkítését lehetne kezdeni a Ny-itól az Üllői-utig. Aztán tovább a hidakig... Ez csak egy hirtelen példa. Ütemezés kivitelezés sokféle, lehet rajta gondolkodni. Talán nem ez lenne a legideálisabb írok is másikat.
- Az Andrásy úton - ami a világörökség része ! - szintén nem tudom mit keres 2x2 sáv + 2x1 parkoló. Az oldalról forgalom elől leválasztást itt is el lehet képzelni. Ez a széles egyenes utat még egy olyan korban álmodták ide amikor nem voltak autók. Megadatott az, hogy a fasor között végigmenj előtted messzi centrum a Hősök angyal. Szombaton le lesz zárva, próbáljátok ki!
- A Lánc-híd. A város egyik jelképének számító történelmi emlékünk. Miért nem lehet szépen végigsétálni a pillonok között? Akadémiától Clark Ádám-térig. A bámészkodó gyalogosokat és turistákat nem riogatnák a biciklisek a járdán mert beterelnénk őket középre. Busz átmehet így is simán.
Lehet kisebb utcákon is hasonlókat vizionálni.
Az utak szélesítésével forgalmat vonzunk. Így van ez az autókkal, kerékpárosokkal egyaránt. A kerékpárúthálózat fejlesztése kerékpáros forgalmat vonz. Sokan azért nem indulnak neki mert nem elég nyugodt, átlátható, kényelmes és biztonságos a kerékpáros utazás a munkahelyre...akárhova. A kezdeti nehézségek, kényelmetlenség enyhítésével sokkal többen éreznék a bátorságot nyeregbe szálni. El is hiszem, hogy a legtöbbeknek nem fér bele a fővárosi forgalom odalépős, sokszor agresszív stílusa, a száguldó tárgyak közelsége.
Másik megoldás nem egyes utcákra koncentrál hanem eloszolva az egész belvároson éreztetné hatását. Ez pedig a BEHAJTÁSI DÍJ azaz fizess ha a szűk belvárosban akarod foglalni az úttestet és szennyezni a levegőt. Mindjárt mindenki jobban elgondolkodna mi dolga van ott. Még rövid távú hasznot is hoz a városvezetésnek, amit érdemes a közösségi, kerékpáros, gyalogos közlekedés feltételeinek javítására fordítani. Nem is értem, miért magától értetődő az, hogy ha valakinek van egy autóravaló pénze önkényesen elvehet a közterületből 4-6 m2-t. Egy átlagos autó életének kb 20%-át tölti forgalomban, a többi időben áll és foglalja a helyet - haszontalanul. (car sharing = egy autó több felhasználó módszer is működőképes lehet)
A parkolás kérdésének rendezése mindenképpen szükséges. Parkolóházak építésével KISMÉRTÉKBEN a belvárosban de jobbára a közbennső régiókban a külső régiók felől. A belváros forgalom nagy része ugyanis (s egyre nagyobb része) a jómódjukban zöld "külterületekre" költözők de belvárosba dolgozni járók lelkén szárad. Elegük van a büdös,koszos, zajos városból kiköltöznek nyugodtab városrészekre kertes házba. A munkájuk és a beutazásuk környezetterhelése tovább rontja a belvárosban maradottak életét. Dugó befelé reggel s dugó este visszafelé. Rá kell őket venn, hogy járművet váltsanak a belvárosba lépés előtt. Az ilyesféle anyagi ösztönzők különösen alkalmasak erre.
|
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | egyébként milyen 1 kép snaz? 5 van megosztva...
hi |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Azért estig várnék még a megoldással, hátha valaki kitalálja.
Snaz.. fő a nyugalom! ha tudsz mutatni képet meglátjuk felismerem-e (mondjuk, úgy emléxem te nem out-os vagy... persze az indoor bud-ok még könnyebben felismerhetőek, csak ne valami High Quality-s szemétről vagy valami Rezdog féle "ChemHaze Sour Diesel"-t mutass :-D), egyébként itt olyan fajtáról van szó, ami számotokra sem ismeretlen ;) ha az lenne nem tettem volna fel a kérdést.
peace, Cucen |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | OFF: --------------------------------------------------------------------------- mahadeva:
mivel egy egyetemre járunk [bár ezt eddig asszem csak én tudtam rólad, Te nem rólam...muhaha], ráadásul félig ugyanarra a karra,átérzem a helyzeted.
ugye a TTK meg IK még nem teljesen külön kar [legalábbis adminisztrációs szempontból]...
az ETR az fostalicska... értelme nincs. ne próbálkozz vele, inkább tanároknál sírd ki magadnak az órákat.
a pénzt nemtom hogy lesz, én most vagyok elsős, nekem még nem kell fizetnem... viszont a tesi tényleg dühítő... én szerzek felmentést vagy sporteredményt.
vicces... nálunk már csak azért is mert eddig is 8%a diplomázott le a felvételt nyert embereknek a szakunkon, így hogy még el sincs rendezve a szisztem és lassan máris zht írunk nemtom mi lesz... segáz ------------------------------------------------------------------------------ ON. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Gén: vegyész vagyol?
[vagy ne legyek indiszkrét vagy mivan? ] |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | na megnéztem énis.
gyűlölőm a leveleket.
elmondhatnád miez, nehogy vegyek véletlenül. de semmi gáz, csak tod ízlések és pofonok. merthát van háromszázmillió növény, azoknak ötszázmillió fenotípusa, amiből ittvan egy képsorozat, amin valami cukros saláta lóg a zsinórról.
találjam má ki miez okosabb vagy mint egy ötödikes? :]
písz |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Te kitalálnád egy képből Cucen ??? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | az mind semmi, hogy a kindzadza micsinál, de pl. bach mit tudott, meg az amazonasi indiánok is mit tudnak... ők is rengeteget agyaltak azon, hogy hogyan tudják a brénvéveket modifikálni.
(egész idáig angolul olvastam a topikcímet :D jó sokat filóztam azon, hogy milyen új cucc lehet az i-doser, ami egy "hengdrag") |
| |  |  |  |

|