 | 
Legfrissebb hozzászólások (85111 - 85120)
 |  |  | | | | |  |  |  | | | Sziasztok!
Milyen módszert érdemes hazsnálni, ha lenyomatból készítesz fecskendőt? Feltétlenül szükséges ez? Állítlag az is működik, ha a spórákat belekaparod a táptalajba. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Na, például ezért mondtam, Danika, hogy a marihuána, az más. A Hown nem azért érezte rosszul magát, mert rászokott a marihuánára. Hanem mert nem füvezett. A marihuána nagyon rossz példa, ha a függőségről beszélünk, mert nagyon halovány az addikciós potenciálja. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Siph arra akartam rámutatni, hogy régebben azért nem merült fel ez a fogalom, mert szerintem tudtak bánni vele az emberek. Most már nem tudnak és innentől ez a fogalom nagyon is valós és nem lehet mutogatni a múltra, hogy akkor még nem volt. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Nem értem, mit mondasz, Danika. Óvatoskodok? Mi van a középkorral? Igen, a középkor is az iparosodás előtt volt. Nem tudok róla, hogy a középkorban is ismerték volna a drogfüggőség fogalmát. Pedig ha mást nem, alkoholt biztos sokan ittak, és biztos sokan voltak, akik jó sokat ittak.
A drogfüggőség fogalmának történelméről egyébként azt hiszem, éppen valami olyasmiben olvastam, ami fel van töltve a daath könyvtárba. Thomas Szasz talán? Nem tudom. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Na számomra hown kimondta a kulcsmondatot: "Régebben próbáltam küzdeni ellene, de egyszerűbb volt elfogadni a dolgot, és végül is semmi hátránya nincs a dolognak, jól érzem magam. "
De van hátránya. Ha nincs füved, szarul érzed magad. :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Egy Nicole Maxwell nevű antropológustól hallottam egyszer egy hangfelvételen, hogy a dél-amerikai primitív közösségekben hogyen kezelték az alkoholizmus problémáját. Beszélt róla, hogy volt egy hagyományos erjesztett alkoholos italuk, amit napi rendszerességgel fogyasztottak. Nagyon ritkán, néha előfordult valaki, aki túl sokat ivott. És megvolt a módja, hogy hogyan kezeljék ezt a problémát. Arról viszont nem tudok, hogy akármilyen primitív közösségben, vagy az európai újkorig akárhol eszébe jutott volna valakinek, hogy az ilyesmi "drogfüggőség", amiben az ember elveszít valamiféle szabadságot. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | "Abban az időben és ott alakult ki, ahol és amikor elnyerte modern formáját az iparosodott városok polgári embertípusa."
Hát így jön ide. Már óvatoskodsz és a középkort mondtad, de az is még az iparosodás előtt van, ugyanakkor ősi dolgokkal érvelsz. Nekem ez ellentmondásos, bár nagyon meggyőzően adod elő! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Egy jó szárítási módszer, nekem bejött: fekete poló, rá egy nedszívó papír, rá gomba, ráhajtod a polót és kiteszed a napra. Nem lesz gáz elszineződés rajta, és frankón kiszárad. ;) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Nem, nincsen róla feljegyzésem. De nem igazán tudom, hogy jön ez ide. Gondolod, hogy a napi rendszerességű drogfogyasztás egy modern nyugati jelenség, és korábban azért nem volt szó drogfüggőségről, mert nem volt rendszeres drogfogyasztás? A középkorban is biztos voltak, akik sokat ittak. Sőt, már a bibliai korokban is. Meg a mákot is régóta fogyasztják. Nem tudom.
Nekem az a benyomásom, hogy a keleti miszticizmussal gyakrabban hozzák össze a pszichedelikumokat, mint a keresztény miszticizmussal. A Learyék is valami tibeti holtakkönyvéből írtak trip-guideot, egovesztés, szatori, satöbbi. A kereszténységgel max. a John Allegro féle és hasonló akadémiai szempontokból jön elő. Talán az lehet ennek az oka, hogy a hatvanas évek óta, amióta elterjedtek, éppen nő az érdeklődés a keleti misztikis tanok iránt, és a keresztény egyház egyrészt nagyon drogellenes, másrészt pedig eléggé miszticizmus-ellenes is. Még a karizmatikus egyházak is. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Sonek értem mire gondolsz, az önismereti oltás a lényegemben van, mert én is tanulok belőle mindig valamit.
Ma voltunk a Mecsekben és raktunk egy pöpec tüzet, ettünk-ittunk, téptünk-kacagtunk, önfelismertünk és sokkal nyugtatóbb volt az egész. Néha jól el tudom találni az oltásaimmal és ő ezt értékelni is szokta, szóval tényleg el kell osztani az élményemet 2-vel. Főleg, hogy mindenkiben van egy kis gyermeki bolondság, csak át kell élnem nekem is és nem zavar, hogy ha pörög. Rájöttem arra is, hogy a pörgésből soha nem fogom tudni úgy kiragadni, ha figyelek rá meg elemzem, mert akkor én se teszek mást, mint pörgök. Csak el kell engednem ezt és érezni a jelent, figyelni erre és ez át fog ragadni rá, ha csak 5 percre is, de átragad és az jó érzés. Aztán elkezdett sötétedni és spuriztunk kifele. Mire teljesen sötét lett már kiértünk. Nagyon komoly, ahogy a sok fától jóval sötétebb van, az erdőben, mint kint. Haverom félelmetesnek értékelte a hatást, én inkább súúúlyosnak. :> |
| |  |  |  |

|