 | 
Legfrissebb hozzászólások (11066 - 11075)
 |  |  | | | | |  |  |  | | | gén: Igen, hatottak, az utóbbi 25 évben szerencsére hat ismét más is, ugyanúgy mint a kereszténység előtt. Hála az Égnek az ember eldöntheti mi hat rá és milyen halmazba akar tartozni.... :) Azzal meg úgy érzem semmi baj nincs ha tudatosítom milyen vagyok, miről mit gondolok, mi hat rám, milyen a vérvonalam, szellemi szinten mivel vagyok rokon, mi jó nekem és mi rossz, stb.... Örülök hogy beindult ez a "vitaszerűség", szépen letérképezi nekem a dolgokat :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Tényleg nem szeretnék senkit megbántani, de nekem a napnál világosabbnak tűnik, hogy magukat büszkén kereszténynek, istenhívőnek valló emberek a krisztusi tanítások alapjaival nincsenek tisztában.
Mentségükre legyen, hogy magam sem igen tudtam mit kezdeni egyes tanításokkal, míg egy spirituálisan fejlettebb kúltúránál kulcsokra nem akadtam az értelmezéshez.
Az egyik ilyen kulcs, ahimsza pozítív értelmezèse.
Vegyünk egy példát. Látunk egy állatot, ami számunkra ismeretlen okból jelentős szenvedésnek van kitéve. Mérlegelhetünk-e ekkor, és gondolkodhatunk-e úgy: "ez az állat karmája, nyilván egy előző cselekedetének gyümölcsét szüreteli, ezért nem avatkozhatunk közbe, ha mégis, talán ha bele rúgunk még egyet, azzal segítjük a karmikus folyamatok beteljesedését." - ?
Ahimsza pozitív felfogása szerint - aminek lényegét csodásan tömören és egyszerűen fejezi ki a krisztusi tanítás: "ha megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel" - Természetesen nem. (... és akkor a Buddha féle: "irgalomban való tétlenség felér egy halálos bűnnel" - épp ezt kifejező tanítást még nem is említettük...)
A "dobj vissza kenyérrel", egyértelmű iránymutatás arra vonatkozóan, hogy nem csak hogy nem állhatunk közömbösen a karmikus szenvedés (potenciális avagy épp aktív) alanya felé (amit a "ne dobj vissza" verzió képviselne), hanem kötelességünk legjobb tudásunk szerint tudásban-aktív segítségben részesíteni a potenciális szenvedőt, ezzel mind az aktív, mind a még jövőbeni potenciális szenvedését mérsékelve.
Egy másik felfogás következményeit tekintve épp ide vezet. Eszerint ha a szenvedése okát a karma törvénye "küldte" a szenvedőnek, akkor a szenvedése enyhítésének okát is az küldte, tehát ha akárcsak tétlen szemléléssel résztvevői vagyunk más lény szenvedésének, azzal a megfelelő karmikus visszahatásokat vonjuk a fejünkre.
Ha minden korok és népek szentjeinek-bölcseinek tanításai között nem akadtam valaminek mégcsak nyomára sem, az az a napjaink politikusai körében uralkodó felfogás, miszerint nekünk embereknek az lenne a kötelességünk, hogy a szenvedő lényeket szenvedésük további esztelen fokozásával rettentsük el a mi önkényünk szerint rossznak, és egyben a szenvedésük okának bélyegzett cselekedeteiktől. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | "az Ishvarák-ként szolgáló purusák (ha szabad így fogalmazni) megnyilvánulásai" "arra a számunkra felfoghatatlan szintre vezetett egy purusát, hogy egy naprendszer Ishvarájává váljon "
írj erről. mit jelentenek ezek a mondatok? nekem a purusa és az ishavara is valami isten szerűségnek tűnik így elsőre. mi lehet a különbség köztük? egy általános forma, valami eggyel specifikusabb arca ez? pl mint kutya - vizsla? ráadásul purusából is több van még ahogy látom szóval a fölött is lehet valami általánosabb (a kutya fölött az állat :)
szóval itt valami olyasmi van, hogy egy ilyen általános isten(ami potenciálisan sok módon valósulhatott volna meg) a naprendszer anyagi alapján tudatosodik mint hordozón (úgymond)? és akkor, mert ilyen naprendszer húsból van ezért gépszerű(és persze az is egy érdekes kérdés, hogy mit jelent az, hogy gépszerű valami, de ezt itt nem fontos bejárni)? vagy tudat itt nincs is csak maga a naprendszer mint szerkezet lesz ez a valamilyen szintű istenszerűség?
------------
"alapvetően az ő természetük fejlődésének irányát meghatározó tökéletes "forma" elérésére törekszenek. "
"Legegyszerűbben talán úgy lehetne analógiát állítani, ha veszünk egy vadembert és egy szentet, és rájuk alkalmazzuk a "miként fent, úgy alant" elvet. Amit biztosan tudhatunk, az például a fejlődés egyirányúsága. Egyetlen szentből sem lesz kitartó erőfeszítései révén vadember, ahogy ugyanakkor minden vadember arra hivatott természeténél fogva, hogy végül kitartó erőfeszítései révén kibontakoztassa magában az Isteni élet csíráját - szentté váljon."
nekem valami ilyenek miatt tűnnek részlegeseknek ezek a keleti eszmék. van egy tökéletes forma, ahova tart minden. van fejlődés és annak iránya. stb maga ez a "miként fent, úgy alant" is mintha ellentmondana ennek, mert ha ugyanúgy van fent, mint lent, akkor nehezen megkülönböztethetővé válik mi a fent és a lent. és akkor az irány az egészben is megkérdőjelezhető lesz. sima darwini alapokon is elgondolható, hogy miért nincs valódi fejlődés, hanem csak a jelent megszűri a múlt mindig egymásra rakódó üledéke. és ha innen nézzed, és megint az "ami fent az lent" van a szemed előtt, akkor lehet az lesz a kérdés, hogy amikor a barbár embert látod szentté alakulni, miért továbbra is érvényes rájuk, hogy ami fent az lent. szóval, hogy a szent és a barbár között mennyiben van szimmetria. sok zárójelet hagyok kibontatlanul. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | DZR777: "Nekem semmi közöm az angolszász, germán, latin, keresztény stb. gondolkodási sémához"
...és ezt az állításodat egy olyan kultúra nyelvén teszed, amire pont ezek a gondolkodási sémák hatottak/hatnak leginkább az utóbbi ezer évben... ;) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | | tollkabat: azt az e-mailt esetleg nekem is el tudnád küldeni? Előre is köszi! |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | "Ez alapvetően ellent mondana a fejlődés eszmélyének, és egy idióta kreténtfeltételezne Legfelsőbb Lényként"
Szeretnék bocsánatot kérni ezért a szerencsétlen megfogalmazásért. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a fogyatékkal testet öltött egyéni lelkek èpp úgy az isteni élet csíráját képviselik, mint az éppen ép testbe költözött társaik. Valóban, egy olyan országban mint ez, amelyik élenjár az idegengyűlöletben, kábítószeresként magam is az egyik legútálltabb csoport tagjának bélyegezve, jobban oda kell figyelnem, hogy ne rontsam tovább az amúgy is áldatlan állapotokat. Szóval a fogyatékosokkal semmi bajom, koromhoz képest őstasztámogatóként éppenséggel magam is mélyen felháborodtam amikor a nagylétszámú bentlakásos intézmények kiváltására kapott több milliárd forintos eu támogatást teljes ellenzéki egyetértés mellett költötte volna az elfogadhatatlan rendszer konzerválására az éppen aktuális kormányzat, ha a civilek nem kezdenek hangos tiltakozó akcióba.
Nekem sokszor úgy tűnik, magukat kereszténynek valló politikusok nem tartják többre mindenható Istenünk (többek közt) ítélőképességét a legostobább választójukénál. Ez is munkálkodott bennem, mikor a fent idézett szerencsétlenség kipattant, ami tudom nem mentség, és amiért szeretnék még egyszer bocsánatot kérni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Őrtorony: igen, ezt nem értem pl. a bárminemű ártalomcsökentéstől-szabályozástól elzárkózó büntetésalapú-drogpolitikák esetében. Ha már számtalan működő példa bizonyítja hogy pl. a heroinfenntartó programokkal jelentősen csökkenthetők a drogfüggőket érő ártalmak, vajon mire hivatkoznak lelkiismeretük megnyugtatása végett azok a magukat "kereszténynek", "istenhívőnek" tartó emberek, akik a pár éve a tiltó politika egyenes következményeként bekövetkező heroinos halálesetek kapcsán sem jutottak tovább, minthogy "heroinosztó" programnak titulálva démonizáljanak egy lehetséges, bizonyítottan hatékony segítséget, csupán azért, hogy aztàn politikai ellenfeleikkel összemosva azt politikai hasznot reméljenek az elesett embereknek nyújtható segítség elzárásától? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Nem a választott identitásra gondoltam, és még csak nem is az eleddig eldöntetlen (és feltehetőleg eldönthetetlen) eredetkutatások eredményeire, hanem a kulturális, társadalmi hatásokra. Amik mindenkit érintenek, többé vagy kevésbé. Nyilván aki ezzel foglalkozik, érdekli az ayahuasca, vannak saját élményei, találkozott olyanokkal akik ezt kvázi elhozták onnan (vagy járt ott, ahogy én még nem), így egyértelmű hogy a fent említett nyilvánvalóan jelenlevő hatások mellett megjelenik valami más is, ami közelít afelé a kultúra felé. |
| |  |  |  |

|