 | 
Legfrissebb hozzászólások (75056 - 75065)
 |  |  | | | |  |  |  | | Senki sem kérte hogy az legyél, aki nem vagy. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | na én kostoltam a zöld lepkét...sztem jo...nem spuris...rendesen bevert....1et ettem...én ajánlom mkinek:) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Mindkettő jó kibírja a mikrozhatós doboz is. Nem kell hígitani jo ahogy van. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Mint, már irtam, Zumzala, Castaneda konyveit olvastam.
Honnan szerezhetnek meg tobb informaciot? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "igyekszek elolvasni minden hozzáférhető információt, és a források megítélhető hitelességét figyelembe véve megpróbálom leszűrni a lényeget." Ezen az úton nem Castaneda-t fogod megismerni. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Kedves Opendoor!
Én igyekszem nem * hinni * senkinek, és nem is akarok mást sem meggyőzni semmiről.
Régebben sok mindenben hittem, többek között Castaneda fejtegetéseit is majdnem 'magamévá tettem', de aztán valahogy az alakult ki bennem, hogy a hit az nagyon félre tud vinni...
Ennek ellenére nem vagyok biztos abban sem, hogy nem jó a hit : )
Lehet, hogy éppen ebben tévedek, nem tudom.
De azt is el tudom képzelni, hogy van EGY valóság, és minden más tévedés, hülyeség... és azt sem zárom ki, hogy éppen az lenne az igazság amit Castaneda mond, csak éppen nem tartom nagyon valószínűnek sem.
Csak azért mondom mindezt, mert nem értem, hogy egyfajta visszavágáson kívül mi értelme volt ált. valláskritkai művek listáját belinkelni.
Én nem harcolni akarok: szeretnék megtudni többet Castaneda-ról és a műveiről, illetve az azokban megfogalmazott eszmerendszerről. Ez úgy lehetséges, hogy igyekszek elolvasni minden hozzáférhető információt, és a források megítélhető hitelességét figyelembe véve megpróbálom leszűrni a lényeget.
Engem minél jobban érdekel valami, annál inkább elolvasom a vele kapcsolatos kritkákat, alternatív álláspontokat is: enélkül nagyon nehéz mind tisztán látni, mind konstruktív vitát folytatni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | jean-sol-partre!
"soha nem pontosan arra válaszolsz, amiről addig beszéltünk" Szerintem inkább nem úgy és azt válaszolok amire vársz. Annak pedig hogy tételesen nem válaszolok meg minden részletet, az az oka, hogy nem szeretném ha a beszélgetés elveszne a részletekben. Sokkal inkább úgy érzem, hogy nem esik le nálad amit írok.
Például a "tanítványok szopatásá"-val kapcsolatban feltett kérdésedre a válaszom az volt, hogy a mester célja nem az altatás, hanem a felébresztés. A tanulás, a tapasztalás útja erőpróbáló és félelmetes, nem pedig pihentető és megnyugtató.
"csak a segítséget kérők segítésére próbáltam utalni" Ez a harcos útja és nem karitatív, jótékonysági intézmény a "segítséget kérők" számára. Aki szeretne ettől az úttól valamit, annak küzdenie kell, energiát befektetni, nem pedig másoktól várnia bármit is.
"Ha a tudás elzárja magát a megismerésre alkalmatlan ember elől, akkor miért kellene azt elrejteni a tömegek elől, hogy ne cincálhassák szét?" Deszakralizáció. Tudom csúnya a szó, de tömör és lényegretörő. Hosszú oldalakon keresztül fejtegethetnénk mit is jelent ez. Szerintem sokat segítene neked, ha néhány alapfogalomnak utána néznél. Az ördög a részletekben van.
"Nem is beszélve arról, hogy lehet-e valamit ténylegesen eltitkolni?" Mégegyszer: A tudás az ami önmagát csak az arra érdemesnek fedi fel, de a tudás sem nem szóbeli, sem nem írásbeli, sem nem elmebeli megjegyezhető ismeret. Mégis van valami érzés a profán emberben, hogy van még valami több annál amit ismer. Viszont éppen saját alkalmatlansága folytán, ezen indíttatás csupán annyit vált ki belőle, hogy becsapva és meglopva érzi magát. Az ismeretlen megismerésére irányuló vágy meddő marad, mert önmagán kívül keresi a válaszokat. Ismerd meg önmagad! Az idő előtt átadott tudás tehát nem hogy nem éri el a célját, a megértést, hanem még káros is. A tudó feladata tehát nem az hogy eltitkoljon, sem pedig az hogy népszerűsítsen. Egyszerűen a megfelelő embernek a megfelelő dolgot a megfelelő időben fedi fel. Minden más kár és pazarlás. Ezért figyel a tudó a jelekre, nem pedig arra hogy valaki mit érez vagy mit akar. |
| |  |  |  |



|