 | 
Legfrissebb hozzászólások (81101 - 81110)

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | 3200. Csubádó: a reagensnek akkor is el kellene szineződni, ha egy mákszemnyi MDMA van benne. ez pedig nem szineződik... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | tetrahíd: nem értem, milyen ellentmondást látsz aközött, hogy elfogadom az eltérő világnézetet, és hogy ezzel párhuzamosan elítélem, ha ugyanezt a világnézetet vagy életformát fundamentalista módon abszolútnak kiáltják ki.
Egyébként igazad van, nem szépségkirálynős módon kell világotváltani, sőt, szerintem egyáltalán nem kell világot megváltani. Ha valami akkor ez biztos nem lehet egy ember célja. Mindig is idegenkedtem a rózsaszín uniformizált utópiáktól, meg a felszínes change the world szlogenektől. Általában éppen azok szoktak ilyen szlogeneket hajtogatni, akik nagyon is elégedettek a dolgok jelenlegi állásával, csak a lelkiismeretükön szeretnének könnyíteni, pl. milliárdos popzenészek. Ezért nem is tudok gyakran mit kezdeni az ilyen antiglobalizációs és hasonló jelszavakkal. Viszont azt tiszteletre méltónak tartom, ha egy celebrity mondjuk kiáll egy nem túl népszerű ügy mellett, amely esetleg a hatalmon lévőknek sincs ínyére és sok konfliktust gerjeszthet. Szeretem a kellő pragmatizmusal és specifikussággal kijelölt célokat. Pl. ha jelszó kell, akkor ne az legyen, hogy "Harcolj az AIDS ellen", hanem pl. hogy a gyógyszercégek ne akadályozzák meg, hogy olcsó AIDS gyógyszerekhez jussanak a rászorulók Afrikában. Jelöljük ki a felelősségeket és a konkrét döntést ami szükséges. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | holist: igen, rátapintottál a lényegre.
Egyrészt arra, hogy én nem látom értelmét a "nagyüzemi" létből való kivonulásnak, sőt, önmagában nincs bajom az indusztriális-nyugati civilizációval, azt az emberi történelem szükségszerű kulminációjának érzem és egyáltalán nem látom hosszú távon pesszimista módon. Nem a spengleri kulturpesszimista módon látom a történelmet, aki a civilizációt ciklikus haldoklásnak fogja fel, az "egészséges" premodern koraszkból a "beteg" modernség felé. Van bennem egy nagy adag Teilhard de Chardin üdvtörténeti optimizmusából: a jövő a technikai fejlődés és a szellem egyfajta szintézisének irányába halad, a nooszférába. A jelenlegi elidegenedést, atomizációt és eldologiasodást ugyanennek a szerves fejlődésnek a részeként fogom fel: mint ahogy az elvetett magnak is sokáig kell a fagyos, dermedt téli földben szunnyadnia ahhoz, hogy aztán virágot hajtó cseresznyafa váljon belőle. Én éppen abban a korban, amikor generációmból nagyon sokan a keleti tradíciók felé hajlanak és megtagadják saját kulturális örökségüket, fontosnak tartom a nyugati civilizáció gyökereinek újrafelfedezését és újraértelmezését.
A drogpolitika szintjén nem csak "prohibíció-legalizáció" harcról van szó: az emberi jogi diskurzus óriási szerepet játszott abban, hogy a kilencvenes évek óta világszerte nagy előrelépés történt a drogfüggőség kezelésének humanizálása és a droghasználat ártalmait csökkentő eljárások elfogadása terén: például olyan országok börtönében elérhető a heroinfüggők számára a metadonkezelés vagy a tűcsere, mint Irán vagy Indonézia, a drogproblémák kezelésének pedig egyre kevésbé elfogadott módja a kórházi zártosztályos indusztriális leszoktatás. Ezek az ártalomcsökkentő programok pedig emberi életek millióit menthetik meg. A science based policy elvének népszerűsítése még a harmadik világban is rengeteg pozitív változást hozott a droghasználó emberek életkörülményeiben, a különféle egészségügyi és szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférés javításában. Az Európai Unióban, Kanadában, Ausztráliában pedig egyre inkább az ártalomcsökkentő szemlélet válik dominánsá. Aki nyomon kíséri a nemzetközi drogpolitika fejlődését, annak nyilvánvaló, hogy a 19. század vége óta nem volt ilyen erős ellenzéke a nemzetközi drogtilalmi rezsimnek, mint napjainkban.
Éppen a pszichedelikus drogélményeim tanították meg, hogy ami a haszon-elvű materialista értékrend szintjén kidobott energiának és vízbe írt jelnek tűnik, az a szellem szintjén nagyon mély rezonanciát válthat ki, ami hosszú távon meghozza gyümölcsét. A grínpíszesek például media mind bomb-nak nevezik azokat az akcióikat, amelyek aktuális kézzelfogható haszonnal nem járnak, viszont az emberek gondolkodását és attitűdjeit célozzák meg a médián keresztül. Az emberi jogi küzdelem gyakran ilyen. Gondoljunk csak a feketék polgárjogi küzdelméra Amerikában vagy Dél-Afrikában. Más módon, de a kivonulós kísérletekben is látok ilyen szellemi rezonanciát, azért tisztelem azokat, akik azzal kísérleteznek, hogy megmutatják az embereknek: másféleképpen is lehet élni, bár saját kísérletük reménytelenül elszigeteltnek tűnik.
Másrészt viszont arra is rátapintottál, hogy én nem látom értelmét, hogy rosszban legyünk csak azért, mert teljesen eltérően látjuk a világot - inkább a közös pontokat kellene keresni, ahol esetleg együttműködhetünk. Pl. a konkrét bírósági munka, amit a TASZ folytat, akár még az eszméid népszerűsítéseként is felfogható. Lehet, hogy valaki éppen egy TASZ-os ügy kapcsán fog megismerkedni az álláspontoddal és követni a példádat otthonszülés és hasonló témákban. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Csöcs! A pink pantheres tabi az az aminek lennie kell, csak sztem kevés benne a hatóanyag. Saját tapasztalatom alapján azt mondhatom, h egyszerre két darab hozza meg a kellő hatást. A rózsaszín csillag sztem kamu. Mindenkinek nagyon vidám, sok-sok szeretetflashel kibélelt, szétfolyós szilveszteri mulatságot és nagyon boldog új évet kívánok!písz |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | felkerült 2 új tabi riportja.... siralmas a helyzet :-( |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | na hangjegyes semmi elváltozás :/
jó keresgélést és boldog újévet :D |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | 3195. CrIMe: mi alapján mondod ezt? 10 perce raktam be a marquis tesztbe és semmi... hasonlóan a hangjegyeshez |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | hogyan különböztetsz meg egy holland indoort meg egy magyart? főleg ha még ugyanazat a fajtát is csinálják, ugyanoyna lámpával szerintem nagyon nem számít honnan van hanem az hogyan csinálja |
| |  |  |  |

|