DAATH

A balgák úgy élnek, hogy nem örülnek az életnek,a balgák a haláltól való féltükben megöregszenek, a balgák úgy tesznek, mintha gyűlölnék az életet, s mégis élni akarnak, félve a haláltól.

Démokritosz

 
KöszöntőGyarapodásAnyagokKönyvtárFórumKeresésKapcsolatok

VEZÉRLŐPULT

Témakörök

Új hozzászólás


Regisztráció

Jelszócsere

Emailcsere


Lapozható lista


ADATOK

Kategória:

Kultúra


Létrehozó:

Psylo'Child


Létrehozás ideje:

2003. szeptember 4.


Utolsó hozzászólás:

2010. március 18.


NÉPSZERŰSÉG

Érdeklődés:

7526 letöltés
84 hozzászólás


KERESÉS

Mit:



Hol:

anyagok
könyvtár
fórum
kapcsolatok


[Rendben][Törlés]



Felmérés: ELTE kannabiszhasználat önkontrollja
Felmérés: MOKE országos orvosi kannabisz felmérés
Felmérés: Global Drug Survey 2021
Tiltás: (jan. 1.) szigorúbb ÚPA büntetési tételek
Tiltás: (szept. 24.) 207 anyag lett C-listás
Könyv: Ayahuasca – A Lélek Indája


Tessék! Szerepjáték! :)

Psylo'Child, 2003. szeptember 4.

Mielőtt hozzászólnál vagy új témakört nyitnál, olvasd el a DAATH fórumának irányelveit!

 
84. Bard2010. március 18. 11:49
 
 
Oké, megkövetem az első hozzászólásomat ebben a topikban, lányok is játszanak szerepjátékot. Mint azt a mellékelt videó is alátámnasztja:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/i-hit-it-with-my-axe/1533-Episode-One-Meet-the-Party

:-)
 

 
83. Bard2009. április 9. 08:39
 
 
Most viszont már hivatalos a dolog. Mégegyszer bocs az előzőért. :-(
 

 
82. Bard2009. április 8. 07:16
 
 
Vaklárma sorry!
 

 
81. Álommanó2009. április 7. 23:22
 
 
RIP

:(
 

 
80. Bard2009. április 7. 21:49
 
 
Meghalt Dave Arneson is, az eredeti D&D társszerzője, nem sokkal egy évvel Gygax halála után. :-(

RIP
 

 
79. Bard2008. június 10. 13:47
 
 
Ha már átnevelésről van szó, én most épp erre nevelem át magam, aztán majd ha minden jól megy Mágusos, meg ad&d-s emberkéket:
http://www.acaeum.com/ddindexes/setpages/setscans/box1st.html

:-)
 

 
78. Álommanó2008. június 7. 01:55
 
 
Valaki érez kedvet, hogy csatlakozzon egy szegedi party-hoz?

Egyelőre magus(azt ismeri mindenki, blabla), de előbb-utóbb úgyis át lesz nevelve a társaság AD&D-re, vagy Shadowrunra, szóval ez ne legyen akadály:)
 

 
77. Álommanó2008. május 29. 12:58
 
 
Egyre jobb:) Szerepjáték miatt öltek a kaposvári srácok:
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=329202

Meglenne a maga komikuma, ha egyszer betiltanák az AD&D könyveket...
 

 
76. Álommanó2008. március 10. 18:38
 
 
Itt van szerepjátékos topic?? :O

Szomorú, hogy Gary Gygax halála kellett hozzá, hogy megtaláljam :(

R.I.P.
 

 
75. Bard2008. március 10. 14:54
 
 
Kissé későn jutott el hozzám a hír, de azért asszem érdemes megemlíteni, hogy Gary Gygax múlt kedden meghalt.

Aki nem volna képben, annak, röviden annyi, hogy ő volt az aki ezt az egészet kitalálta. A netes emlékezőket olvasva úgy látom, hogy a volt és jelenlegi szerepjátékosok kicsit mintha most vennék észre, hogy mekkora durva ötlet volt ez a játék, és mennyire sokan, mennyire sokat kaptak tőle.

RIP
http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Gygax
 

 
74. alphagirl2007. április 5. 03:04
 
 
mozstazsatölytényethotykijájjánynyemmozygyulkiatyjaanakzzzssssssaaaaarnyalyialyolamiiiigyakillyallyfihalylyyyangyyolllyessssszzzzznnnnyyyyeki........zzzzzsssseggggiiilyyytenyi.

-elynézsésssht
 

 
73. DeadMan2006. április 6. 04:48
 
 
A kedvenc káosz könyves fülszövegem:

"A hátuk mögül négy hatalmas vámpír bukkant fel, hat géppisztolyos gorilla és hat marcona tekintetű eemsi kíséretében. -Doppingvizsgálat! - közölte az élen haladó vámpír ellentmondást nem tűrően, és kivillantotta tűhegyes fogait. Ch'lotyóviának sikoltani sem maradt ideje. Az egyik vámpír mellélépett, szorosan átölelte, kicsit megdöntve, ahogy a régi romantikus filmekben látta, majd hegyes fogait a boszorkány nyakába mélyesztette. Hangos reccsenés majd érthetetlen ordítás hallatszott és amikor a vámpír felemelte a fejét, szája vértől piroslott. Két jól megtermett szemfoga helyén sötét űr ásítozott. - A fenébe if! - sikította. - Ennek a némbernek kemén a bőre, mint a rinoférofé..."

Bár ez már a komolytalanság irányába jócskán kilendül ámde határozottan szórakoztató.

Egyébként meg csak igazat tudok adni annak aki azt mondja hogy mértékkel fogyasztva minden élvezhető. Aki meg szerepjáték, számítógépezés hatására megkattan az egyébként sem volt teljesen norma ... nem igazán tudom elképzelni hogy egy norma srác autókra lövöldözik mert egy játékban azt látta, vagy lekaszabolja a szüleit mert a szerepjátékban is azt csinálja, vagy leül és pár napot étlen-szomjan world of warcraftozik. Végigjátszottam 4 GTAt mégsem dobáltam vonatot féltéglával nem lövöldöztem autókra, szerepjátokozok már általános suli óta ... sőt most már kardom is van, mégsem kaszabolom le a szüleim vagy a szomszédom vagy egy ismeretlent, WoW már egy jó ideje és tényleg rá vagyok kattanva és csinálok kicsit hajmeresztő dolgokat de mégis eszem iszom alszom dolgozom meg még kismillió mindenfélét amellett, nem hiszem hogy annyira elütnék az átlagtól ilyenekben .. szerintem persze lehet hogy családot kéne irtanom meg autóra lövöldözni és a végén halálra játszani magam csak hogy felrakjam az i re a pontot mert ez lenne a helyénvaló :-/ de ez már szerintem mások is (sőt lehet hogy én is :)) leírták és szerintem mindenki előtt tiszta hogy itt 1-1 esetet felfúj a média mert rohadt szenzáció :( ami alapvetően nem lenne baj mert kit érdekel maximum az ember ráébred hogy nem lehet mindenki normális :) de aki nem tudja hogy milyen a szerepjáték vagy hogy milyen a GTA vagy hogy milyen bááármi az ezeket bizony elhiszi és legyártja a saját kis skatulyáit azt ha esetleg találkozol vele akkor meg ujjal mutogat. Nah ez az ami tényleg probléma ezért van nagy hatalma a médiának és természetesen nem is rest vele visszaélni ez az ami igazán gáz ... bár szerintem erre a következtetésre pillanatok alatt eljutott már mindenki szal megint nem mondtam semmi újat :-/ Azért jólesett kiírnom magamból sry hogy összeszemetelem itt tök nyilvánvaló dolgokkal a topicot :(

Üdv Dead
 

 
72. Deadness2006. március 2. 01:10
 
 
IGEN IGEN IGEN !!! :D

Nekem Skandar Graun történetei voltak amik bevezettek a Fantasy világba! Imádom azt a félfülü félork barmot :D
Worluk Rulezz! :D
 

 
71. Inkw52006. március 2. 00:43
 
 
Hogy mondjak már valami tartalmasat is, ami nem is annyira OFF, mint az előző megszólalásom:
a daathon szerencsére sokan fel tudunk szabadulni az alól a társadalmi megvetés alól, ami mindenhol övez minket. Egy-két topicban jön csak fel a szokásos átkozódás,meg drogosozás.
ha egyszer tudjuk, h igazunk van az intoleráns gyűlöletkeltőkkel szemben, drogok témakörében, akkor miért nem tudjuk ezt az egymással való egyetértést kiterjeszteni a többi hasonlóan lenézett kisebbségre?
megvitatni is kár a szerepjátékot gyűlölő(!) emberek állításait, hiszen tudjuk, hogy miket hazudnak a pszichedelikumokról is!

Béke veletek!

(egy szerepjátékot ugyan csak ritkán játszó, de például megvetendően számítógép-használó, sőt néha alkohol- és egyéb tudatmódosító-fogyasztó, és nyilván most csakis emiatt dühös homonculus véleménye)
 

 
70. Inkw52006. március 2. 00:29
 
 
Békésen olvastam a fórum archív bejegyzéseit, amikor egyszer csak belefutottam műzli (53.) írásában abba a gyűlölködő cikkbe
Az ilyenektől úgy fel tud menni az agyvizem! :I
Nem is tudok tovább olvasni :(

asszem még nem mondta senki: Worluk & Skandar Graun rules! :) (bár inkább csak régi fantasy olvasmányaimból:))
 

 
69. metta2006. március 1. 23:55
 
 
mongyuk ,remélem hogy angolságom mijattt se lesz baj.

-mer midig csak a píztártól való távozás uttán...
 

 
68. metta2006. március 1. 23:53
 
 
a férfi uralja a nőt,
a nő
kikészíti a többi játékost.


your kungfu is a weak kungfu.
there are man of you.
i am a lone renger,
but still can lough at you.
 

 
67. metta2006. március 1. 23:21
 
 
nahát... az emberek a szerepeikkel néha majd' ölnek.
(rossz kungfu ám... nem követendő.
http://www.pcdome.hu/article.php?id=1714
 

 
66. Deadness2006. február 13. 22:34
 
 
Közel áll hozzám ez a téma, mert nagyon szeretem a játékokat, minden mófajban. Szerepjátékot még sosem játszottam, de pc verziókkal igen.
Azt mondom, aki hajlamos a "bedilizésre" az akármitől bedilizhet...
Én pl nagyon szeretek ilyen szép, mesebeli tájakkal teli játékokkal játszani, vagy olvasni!, (wow:D) és nagyon el tudok olyankor vonatkoztatni a valóságtól...
Arra az időtartamra.
Semmit sem szabad túlzásba vinni. Aki olyan hülye, hogy megöli magát ha nem játszhat.. no comment.
 

 
65. propio2006. február 13. 19:30
 
 
vannak szélsőségek:
egy spanyol gyerek éjjel lekaszabolta a lánytesóját, az apját & az anyját egy katanával..magát elfelejtette...final fantasyt "tolt"..
viszont az élet bármely területén vannak ilyen halálos szélsőségek.. alapvetően sztem tök jók a kockák, & az, hogy mindenféle törpék & torzók bőréb bújnak a delikvensek, ezzel megtanulják, hogy a nyomorékokat sem szabad lenézni, mert pl egy vak 1000x jobban hall, mint egy nem vak és így tovább...
 

 
64. meta2006. február 13. 12:20
 
 
ez a pszichiáter vórhammerezik, és tréfarépát tol. szerintem a szerepjátékok jó módjai az álmodni tanításnak.
 

 
62. Nargile2006. február 13. 09:16
 
 
Szerepjáték: veszélyes fantáziavilág?
http://www.nol.hu/cikk/393950/
 

 
61. DeadMan2005. július 29. 00:14
 
 
Hát (amivel nem kezdünk mondatot :)) szerintem a forma is csak valahol képletesen értette a dolgot... bár tény hogy (nálam) elég rendesen rányomta a bélyegét (wehehe vajon honna erede ez?!) az LSD az emberekhez való hozzáállásomra ... és nem a negatív értelemben.

Üdv
Dead
 

 
60. acid rain2005. július 28. 11:18
 
 
tetra: bocs, de szerintem ez marhaság. Bár nem tudom, mi számít szerinted sokat papírozásnak, én valószínűleg még nem teljesítem a követelményeket, de túl vagyok pár elég durva tripen, és eszem ágában sincs abbahagyni pl. a programozást, amiben tudom hogy jó vagyok, és szeretem is csinálni. Sem a kungfut. És főleg nem leszek bölcsész :) Tény, hogy az LSD megmutatja a helyes irányt, de ez az irány nem egy vallás, vagy egy hivatás, hanem egy értékrend, egy jobb hozzáállás a világhoz (és főként a többi emberhez). Én azt vallom, hogy baromi könnyű úgy helyesen élni, hogy bevonulsz egy kolostorba, vagy anyagi problémáktól mentesen (vannak mázlisták ugye) életed végéig szavakat vetsz papírra. Ami igazi feladat, hogy egy problémásabb közegben - tipikusan egy alkoholista nemzet koszos fővárosában - járd a helyes utat, és minél több embernek mutasd is meg. Persze ez is csak egy vélemény. Bocs, de ha valaki a BTK-ra akar küldeni, mindig ideges leszek :)
 

 
59. DeadMan2005. július 28. 02:49
 
 
Hali!

hát igen ... hogy is mondjam ebben a papír filozófia, buddhizmus dologban lehet valami, levetítve ezt magamra, mielőtt elkezdtem volna foglalkozni ilyesmivel (nem használatot írtam nem véletlenül) durván reál beállítottságú ember voltam ... most már ez egyre kevésbé jellemző rám, és ez valahol jó ... és persze valahol nem :D

Hogy ismét félig ontopic legyek volt most valami szélsőséges (és állítólag ismert) forma aki valamilyen tüntetést szervezett a Moszkva téren ... ő is valahogy úgy indította a beszédét, hogy ezt csinálom azt csinálom ... és x éve szerepjátékozok ... (itt ugye azokat sorolta fel amik alapján az emberek általában skatulyáznak) Egyszerűen nem értem hogy miért kell az embereknek negatívan megítélni valamit ami nemsokban különbözik a színészettől. Ennyi erővel azt is mond6nák hogy aki eljátszott már a színházban egy olyan szerepet ahol megölnek valakit akkor az be fog csavarodni és le fog gyilkolni valakit. Ez mekkora marhaság már nem??? Hát hány színdarab szól már az őrültekről? Mégsem bolondulnak meg a színészek. Mi van akkor a filmszínészekkel ... szerintem Anthony Hopkins (elnézést a SIR lemaradt asszem) nem őrült tömeggyilkos azért mert HITELESEN eljátszotta (beleélte magát) Dr Hannibál-kannibál Lecter szerepét... ez pont ugyanaz. Neki most az utcán kéne rohangálnia és embereket aprítania és felfalnia :D Hát nem is tudom hogy sírjak vagy nevessek. Nah mind1 kidühöngtem magam ... ezt úgyse fogja megérteni senki aki nem próbálta vagy látott legalább szerepjátékot az életében. Befejezem ezt a szócséplést mert gondolom az itt lévők jó része osztja a véleményem ergó rossz embereknek magyarázok ;)

és akkor most Ontopic ;) Szóval hát voltam Warhammerezni ... a fantasy Warhammerre gondolok nem a 40k-ra... hát igen szerintem van perspektíva a játékban különösen a fejlődés tetszik benne olyan mintha mondjuk mágusban kasztból kasztba fejlődhetnél ... mi például úgy játszunk hogy a kezdetben mindenki paraszttal indul és akkor ebből lehet továbbfejlődni ... persze nem úgy hogy megvannak a pontok és akkor mostantól hipp-hopp witch hunter vagy hanem onnantól hogy megvannak a pontok a mesélő elkzdi úgy elekítani a kalandot hogy az lehessen belőle ami szeretne :D Szerintem iszonykirály :)

Hát ennyi most a kisregény
Üdv
Dead
 

 
57. műzli2005. június 14. 10:34
 
 
azta!

tetra! megosztanád velünk, hogy hol olvastál erről? én is el akarom olvasni! aztán meg a pofájába vágni valakinek, hehe ;]
 

 
54. DeadMan2005. június 10. 05:27
 
 
Szerintem nem off, belefér a szerepjáték témakörbe :D Épp az előbb írtam rá egy kb 1 oldalas reakciót ... de sajna közben elszállt a gép így sajnos kénytelenek lesztek nélkülözni, gondolom naagyon sajnáljátok :-) No mind1 abban benne volt erről a cikkről a véleményem uncensored változata ... a cenzúrázott változat pedig röviden tömören: nekem nagyon sok ismerősöm, barátom játszik/játszott és egyik se nyírt ki semmit/senkit. Vannak közöttük kattantak ... ki nem az?! :D De egyikse tömeggyilkos.

Na hát ennyit fűznék hozzá a többit meg ...
 

 
53. műzli2005. május 12. 09:55
 
 
[offtopic:

Akartok egy kis baromságot olvasni? Tessék. http://www.hetek.hu/index.php?cikk=3080

Figyu, idézem:
A természetfölötti gonoszhoz utat nyitó legújabb idõtöltések egyike a Magyarországon is egyre elterjedtebb, egyre több fiatalt mozgósító szerepjáték. A szerepjáték tipikus példája annak, hogyan lehet tökéletesen álcázott módon adagolni az okkultizmust úgy, hogy minden ellene szóló érvre rendelkezésre álljon egy ellenérv. Legtöbben azt hiszik, a szerepjáték kreativitást növelõ, alkotó idõtöltés, ami levezeti a felgyülemlõ feszültségeket és agresszivitást. Nyilvánvaló, hogy nem minden egyes szerepjátékosból lesz gyilkos vagy a miszticizmus megszállottja. Elgondolkodtató azonban, hogy a bûncselekmények között egyre nagyobb arányban merül fel a szerepjáték mint az agresszió egyik forrása vagy mintája. A világon nap mint nap történnek olyan brutális gyilkosságok, amelyeknek elkövetõje túlzott mértékben azonosult játékbeli szerepével.


És ezek után természetes, hogy "nem szabad fiam szerepjátékozni, mert nézd meg mi lesz belőled" intéseket hallhat a ma gyereke.

Sose szerepjátékoztam, mert talán nem akartam eléggé, de ami késik, nem múlik, ja és kapásból felsorolok legalább 7 haveromat, ismerősömet, aki él vele.
És semmi bajuk. Meg a rokonaiknak se.

:( Kész vagyok az ilyen felfogástól. Kezdi azzal, hogy Magyarországon így meg úgy egyre elterjedtebb, aztán meg a világban így meg úgy brutális gyilkosságok.

Ha már mindenben ellenséget látunk, hogy találjuk meg egymást?]
 

 
52. DeadMan2005. május 5. 03:08
 
 
Hát nemtom hogy mennyire bonyolult... amennyit én tudok róla az alpján azértnem igazán könnyű a dolog... mondjuk amilyeneket én láttam ... hát nemtom szal amikor az 5 centis figurának a pár miliméteres szeme úgy megvan csinálva hogy csak nézek akkor már kezdem azt gondolni hogy ehhez azért kell tudni valamit :D Persze lehet h annyira nem nehéz ... nemtom én még sosem próbáltam.

A weblap nekem is tetszik ... bár én mint referencia-világleírás-hangulatszemléltetés, kaptam havertól hogy érdemes megnézni ... hát a kedvet meghozta asszem :D

Asszem kicsit hosszúra nyúltam :D No mind1 ha majd lesz vmi rpg project akkor üssünk valamit nyélbe ;)

Üdv
Dead
 

 
51. Rincewind2005. május 2. 06:18
 
 
Bármennyire is jólesik, nem én hoztam össze azt az oldalt. Az a srác az erpégéponthun szokott írogatni, fórumozgatni, s sokszor összekevertek minket, főleg mikor regop voltam egy chaten:)
Mondjuk annak a weblabnak a hatásásra magam is kipróbáltam a figurafestegetést, de nem volt sem bonyolult, sem nehéz, mint ahogy próbálta mindenki misztifikálni, s ráadásul a bábukról az az átok festék folyton kopott...szóval hamar más felé fordultam.
 

 
50. DeadMan2005. április 28. 03:21
 
 
Hali!

2 Rincewind: Egészen véletlenül belefutottam egy Warhammeres oldalba... nem tűnik ismerősnek?? http://warhammer.hardwired.hu
... Warhammerben is benne vagyok :DD

Üdv
Dead
 

 
49. Rincewind2005. február 10. 04:50
 
 
Igen, az a játék;) Alapmű:D
Rendicsek, ha leszünk elegen, aktualizálunk valami partiféleséget:)
 

 
48. DeadMan2005. február 10. 04:01
 
 
huhhh nekem kicsit máshonnan ismerős akkor ... azaz nem teljesen máshonnan a játékadoptációjára gondolok :D aminek a címe Discworld ha jól emléxem ... HA jól emléxem.

A szerepjáték-dologgal kapcsolatban? Bármilyen gémben benne vagyok bár legjobban WoD-osat részesíteném előnyben... mesélni viszont nem tudok :( Ha esetleg valaki vállalja engem nyugodtan beszámolhat a partiba.

Üdv
Dead
 

 
47. Rincewind2005. február 1. 06:02
 
 
Egyszerű...van egy Terry Pratchett nevű muki, aki írt sok baromságot, pölö Mágia színe, Mágia fénye, Mort. Nos, pár művében ezek közül felbukkan egy dilis varázsló, akit kivágtak a mágia akadémiájáról, de valami véletlen folytán megragadt benne egy, azaz EGY teljes varázsige...van neki egy ládikája is, amit csak Poggyászként hívnak. Ennek a ládikának van 100 lába, és feneketlen mélysége:)
Bátran tudom ajánlani bárkinek, remek író.
A név szó szerinti jelentése amúgy Széltoló.
(Ha a varázslóra nem is hasonlítok, de a név jelentése fedi a valóságot;)
 

 
46. DeadMan2005. február 1. 04:43
 
 
Hali!

Én benne lennék :)) Mágus nekem is játszik, WoD az alapszint felett ... bár inkább a live része asztalit még nem csapattam de a világgal tisztában vagyok :D SRun eccer játszottam az annyira nem kapott el :(

Ja és Rince ... vajh honnan ismerős a neved nemtom hova tenni
 

 
45. Rincewind2005. január 15. 19:48
 
 
World Of Darkness
Pl: Vampire, Highlander, Werewolf, Mage, Wraith, és még egy pár...
Lényeg, hogy ezek különböző szerepjátékok, de ugyanabban a világban játszódnak, s ezért össze lehet őket rakni;)
 

 
44. Siphersh2005. január 15. 15:07
 
 
Mi az a WoD?
 

 
43. Rincewind2005. január 15. 14:46
 
 
Kihalt ez a topic...ha vannak játékosok, üljünk össze egy gamére, hiányzik egy jó csapat....
Bármiben benne vagyok, alapszinten művelem: WoD, Magus, Magusd20. Most ismerkedem a shadowrunnal...

Ki van benne?:))
 

 
42. Talamon2004. február 26. 09:21
 
 
okker, ha összejön, dobok egy mélt..
 

 
41. DeadMan2004. február 25. 12:55
 
 
Star Warsal 1db nemtúl komoly tapasztalatom van, de ha találtok mesélőt és bevesztek szívesen társulnék.
 

 
40. Talamon2004. február 24. 18:08
 
 
Szolíd, nem túl komoly starwarst játszanánk 1-2x. Nem cuccolva, max tépve, de a játékon a hangsúly(lesz ott nem daathagyú is)...
 

 
39. DeadMan2003. november 24. 10:22
 
 
Örülök hogy tetszett :-) Ha esetleg valaki kedvet kap akkor lesz még nem marad ki senki semmiből. Ha lesz időpnt akkor majd közzétesszük.

Üdv
Dead
 

 
38. wyvern9092003. november 23. 14:13
 
 
Klassz volt. A szerepjáték csodálatos adottsága hogy 2 embernél is működőképes, hovatovább. Sok kis ember jó helyen is elfér. :)
 

 
37. DeadMan2003. november 19. 10:15
 
 
Hali!

Hát úgytűnik hogy nincs túl sok vállalkozó a szombati szerepjátékra :-( Sebaj mi ott leszünk!

Üdv
Dead
 

 
36. SEA2003. november 18. 19:48
 
 
Üdv mindenkinek!
Többször felmerült a KULT játék. Néhány fanatikus szerepjátékos kitartó munkával lefordította, a letölthető PDF változatot itt találjátok: http://ingyenrpg.fw.hu (ha jól tudom 20-án fél napra leáll a fw, de egyébként működik az oldal :-)
Én mondjuk nem bírtam rávenni magam a játékra :-) meg nincs is kivel mostanság :-( de találkoztam arcokkal, akik befüstölve, gyertyafénynél rendesen odatették a hangulatot.
Jó szórakozást! ;-)
 

 
35. DeadMan2003. november 15. 21:38
 
 
Nem nyertem jegyet úgyhogy sajnos nekem kimarad :-(

Üdv
Dead
 

 
34. homen2003. november 14. 14:51
 
 
Parasense: Nov. 29. :)
 

 
33. cellux2003. november 14. 13:24
 
 
(nem mintha menni akarnék, csak úgy)
 

 
32. cellux2003. november 14. 13:21
 
 
ööö... akkor lesz a parasense

jönnek a ruszkik :-)
 

 
31. DeadMan2003. november 14. 10:44
 
 
Nos! Aki akar jönni egy szerepjáték partyra az legyen nov.22én (szombaton) 20:00 kor a CDFŰ előtt aki nem tudja hol van, az legyen a kálvintéri metróállomáson az OTP Bankomat előtt 19:30kor. Remélem megismer mert én fogom ott várni. 3/4 bőrkabát lesz rajtam előreláthatólag. 19:45ig várok ha nem jön semmi akkor elindulok.
Résztvevők: Wyvern909, meg én...more to be confirmed ;-)

Előreláthatólag karakterkészítés lesz terítéken, közben amit tudok elmagyarázok a világról is (MAGUS). Esetleg valami bevezető mese szerűséget addig megpróbálok kreálni, de ha van vállalkozó mesélésre szívesen veszem a közreműködését estleg a mesélés teljes átvállalását.

Ha valaki csak dumálni akar az is jöjjön nyugodtan szívesen látjuk!

Üdv
Dead
 

 
30. DeadMan2003. november 5. 11:52
 
 
Hali!

Emberek/fiúk/lányok/lények mivan az RPG-s projecttel nagyon befulladt! Mindenki elfoglalt vagy csak pillanatnyi fellángolás volt?

Üdv
DEad
 

 
29. pipeslac2003. szeptember 25. 10:38
 
 
Bard, nagyon tetszett a megfogalmazás...
Egy stílust azért kihagytatok, a Realgame-t, amikor nincsenek szabályok, mindenki magát alakítja, a mesélő dönt, hogy egy akció sikerült e.
Mesélői karrierem csúcsa egy realgame parti volt: a mese egy az egyben úgy kezdődött, ahhogy a szobában ültünk, iszonyú vihar tört ki odakint, kidöntve egy fát, ami beomlasztotta a házfalat halálra zúzva engem, a résben megjelent egy farkas, nagynehezen legyőzték a többiek, imát mondtak a lelkemért, aztán jöttek a zombik...
Ehez a stílushoz nem kell semmi, még dobókocka sem.
 

 
28. Bard2003. szeptember 25. 10:27
 
 
Jaja, ha a lány nem túl csöndes, akkor nagyon jól tudhat játszani, szóval kipróbálni érdemes. Csak nem maradnak a lányok játékosok a tapasztalatom szerint sokáig. Nem fanatizálódnak úgy be... :-) De persze ezalól is van kivétel... Mondjuk annak a lánynak meg szinte mindig van szerepjátékos barátja/férje, vagy valamije. Valahogy máshogy fogja meg őket ez a dolog. Lényeg, hogy ezzel semmiképpen sem akartam a nőket kizárni a dologból, csak a tapasztalataimat írtam le...
 

 
27. DeadMan2003. szeptember 25. 08:53
 
 
Hali!

Az LSDs dolgot továbbfűzve volt olyan (józan) emberrel megtörtént eset (nem szerepjátékozott) hogy kiugrott a tornyház tetejéről és azt üvöltötte hogy "varázsfelhő gyere értem" ...és nem jött szal mindig voltak/vannak/lesznek hülye emberek nem kell ahhoz drog v szerepjáték. Az lsds horror dolgot nemtom meg merném-e próbálni (részben azért mert nem kerültem még közelebbi kapcsolatba lsdvel részben azért mert nem igazán volt még horror kalandom) de a borzongatós dolog az király lehet. (pl:képzeljétek el amikor....ááá ezt most mégsem mert hosszú lenne de ÜT az bizti)

A dolog pszchológiája az télleg érdekes, sztem addig nincs gond amíg a játékos azonosul a karakterével AMÍG (és nem tovább) a játék tart, mert ugye ha a játék végével a "szerep" nem ér véget akkor annak lehetnek "gyilkos" következményei is :-(.

Női játékosok: nekem is volt már olyan parti ahol volt lány/nő és nem játszott rosszul SŐŐT, de volt olyan is h "ő most a gonosz?? nem! akkor elmegyek vele!!" Ez igazából nem gáz ha olyan a karakter mentalitása, csak nem olyan volt (tudás-papnője volt az illető) szal ilyenekkel is lehet találkozni, de ilyen van fiúban/ffiben is. Van akinek megy a szerepjáték van akinek nem - ez van. Ez olyan mint a drogoknál van akinek ez jön be van akinek az.

Sztem legalább egyszer érdemes kipróbálni! Hajrá!

Üdv
Dead
 

 
26. maaf2003. szeptember 25. 01:44
 
 
Huhuuu... Bard, nem vagy gyenge! Igy megfogalmazni... Egy dologgal nem ertek egyet, az pedig a gyurukura... Marmint szerintem semmi koze a szerepjatekokhoz, es amugy is nagy hujeseg mindket resze. Tudom, hogy ezert jonehanyan legszivesebben megkoveznenek...
Illetve van meg valami. A nok. Jatszottam mar novel (egy nagymellu szoke ket labon jaro viagraval... ;) ), es hihetetlen elmeny volt! Mar nem emlexem, hogy melyik valtozatot jatszottuk akkor eppen, valami scifit, de ez nem is fontos. Az egyik srac, aki "torzsjatekos" volt, elhozta a baratnojet, a mar emlitett esztetikai dijas holgyet (abbafejeztem... telleg...), aki hihetetlen atelessel jatszott, minden egyes percet elvezte a mokanak, teljesen atelte, es nagyon jol csinalta. Ezzel csak azt akarom mondan, hogy nemtol teljesen fuggetlen a jatek, bar az igaz, hogy tobbsegeben valoban ferfiak jatszak.
Bombadiltoma, nem art, ha eszben tartod a szabalyokat, de legalabb annyira fontos a fantazia es az improvizalas kepessege egy meselonel, mint a lexikalis tudas. Masreszrol a szabalyok tul bonyolultak ahoz, hogy egy egyszeru hetkoznapi halando fejben tartsa oket. A meselok altalaban felkeszulnek a tortenetre, atnezik es kijegyzetelik a vonatkozo szabalyokat, es nem art, ha jatek kozben keznel van egy szabalykonyv, mert nem lehet elore tudni, hogy a jatekosok mit alakitanak; es sok olyan eset van, ami nincs leirva sehol sem, vagy az adott helyzetben nem alkalmazhato a szabaly, ekkor a meselonek pillanatok alatt ki kell talalni egy uj szabalyt, ami illeszkedik az adott jatekhoz. Azon kivul adott esetben meg egy egyszeru utes "erejet" (sebzeset) sem egyszeru kiszamolni, pedig az nagyon alap. Van pl. az adnd (advanced dungeons and dragons, a Bard altal emlitett dnd 'tovabbfejlesztett' valtozata, anno a kedvencem volt), ott figyelembe kell venni a jatekos erejet, ugyesseget, a fegyverforgatasi kepesseget, sulyat, magassagat, a fegyver tulajdonsagait, a megtamadott szornyike vedoerteket, ugyesseget, es meg ehez jonnek hozza a hihetetlen intenzitassal hajigalt kockak altal mutatott ertekek... es ez meg csak egy egyszeru utes volt, raadasul csak hasrautesszeruen mondtam valamit, mert mar evek ota nem jatszottam, de nagyjabol ilyesmi...
Meg egy fontos dolog... Csuklovedo! Foleg a meselonek! :) Ket kockadobas kozott ugyanis nem telik el tobb 5 masodpercnel; kiveve, ha eppen vilagvege van...akkor lehet 6 masodperc is... ;)
Egy 'atlagos' szerepjatekrol irtam, atlagos jatekosokkal es atlagos meselovel. Akik 'nagyban' uzik a temat, kicsit mashogy jatszanak... en csak "kontar" vagyok...

Ezeken kivul megvan a sajat kulon bejaratu velemnyem a szerepjatekokrol es a jatekosokrol, de azt majd inkabb maskor.

maaf, aki mindenbe beleszovegel
 

 
25. bombadiltoma2003. szeptember 25. 01:01
 
 
Bard: Húdeköszönöm. :-)
Nekem abszolút kedvet csináltál hozzá (feltéve, hogy befogadna a leírásod szerint túlnyomóan XY-os társaság). A magam részéről igen sokféle társas játék le tud nyűgözni, és a felsorolt motivációk közül többel is azonosulni tudok. Szívesen lennék mesélő is, bár fene tudja, hogy alkalmas lennék-e rá... (javamra legyen mondva, hogy általában én tudom a legjobban a szabályokat észben tartani szinte bármilyen társaságban -- nem tudom ez itt kellő erény-e).
 

 
24. Bard2003. szeptember 24. 22:51
 
 
3.

Ja igem. Ez az alapjátékforma. Van ilyen netes, változat, annak az az előnye, hogy sokkal többen játszhatnak egy időben, de nem olyan bensőséges, mint az asztali. Van olyan, hogy live action, ott meg felőltöznek ilyen ruhákba és elmennek erdőkbe meg barlangokba, meg kastélyokba és úgy játszanak, ez életszerűbb egy határig... Szóval itt amikor találkozol a természetfeletti szépségű tünde papnővel, azt csak elképzelni lehet... Asszem a rádiójáték jó közelítés... Látni effektíve azt kell, hogy mi van a karakterlapra írva, meg hogy hogy fordult a kocka. Ezenkívül beszédben zajlik minden. Esetleg ha jól felkészült a mesélő akkor rajzolt párat...

Kétféle szabálykönyv van. Az egyik a szabálykönyv szabálykönyv, amiben az van leírva, hogyha ennyi az ügyességem és ennyi a falmászás képességem, és ilyen meredek a fal, és ilyen csúszós, akkor ezzel a kockával ennyit kell dobnom, különben nem mászok fel. A másik meg a világleírások, kalandötletek, sőt részletesen kidolgozott kalandok, kerettörténettel, térképekkel, a nemjátékos karakterek, szörnyek statisztikáival (az ő képességeik, felszereléseik stb.) Ezekből építkezik a mesélő. Ki jobban, ki kevésbé. A fantáziáján múlik a dolog. Van aki pontról pontra lemesél készen vett kalandokat, van aki meg komplett saját világokat alkot. Persze a középút a gyakori, vagyis, hogy egy kész világban saját sztorik. Főleg, amikor már az összeszokott csapat maga alakítja a sztorik menetét egy jól kidolgozott világban.

Ja igen, általában a külsősöket ez a karakter-játékos viszony pszichológiai vonatkozása nagyon szokta érdekelni... Ehehe... Érdekes téma különben... Egy dolgot mondanék. Mindenki másért játszik. Van aki csak a haverokkal akar együtt röhögni. Van akit az eredeti harci/stratégiai vonal fog meg. Van aki bonyolult problémákon szeret gondolkodni. Van aki hatralmat akar érezni a kezében. Van aki más akar lenni, mint ami. Van aki művészi vénával rendelkezik és a szinészi oldal, vagy egy karakter jellemének megformálása ami mozgatja. Meg még biztos van egy csomó egyéb is, és gondolom ezek keverednek is. Akkor van a konfliktus, amikor valaki nagyon lelkizni akar a karakterével a többiek meg csak irtani a szörnyeket... Ez pech. De ha megvan az összhang, akkor teljesen más indittatású emberek is egy csapatban jól elszórakozhatnak...

cellux: Szerintem teljesen igazad van. De csak _játszásiból_ mennek a pokolba... Akkor mennek _tényleg_ a pokolba, ha beelesdéztek előtte... Ez meg tudtommal ritka... ;-)

Bár... Az első gombázásom az egy szerepjátékos delután után volt... ;-) Mondjuk az inkább a röhögős fantasy fajtából volt... Egyik haverom társasága meg eléggé rá van kattanva a zöldre, de ők is a vidámabb kardozós/varázslós vonalat nyomják... Egy vámpírmániás haverom, aki meg temetőőrként dolgozott mondogatta mindig, hogy szerezzünk "drogot" és játszunk "valami Kult"-ot egy kriptában... Mondjuk valszeg az is humorba torkollott volna, azzal a társasággal röhögtük szét magunkat teljesen józanon egy másik legendás horror játék (Call of Cthulhu) közben. Aztán meg berugtunk nagyon... :-)

De biztos van ellenpélda. Mindenesetre nem jellemző. Vagy ilyen az én ismeretségi köröm. Fasztuggya.

Húde hosszú lett.
 

 
23. Bard2003. szeptember 24. 22:49
 
 
2.

Az első játékok hangulata olyasmi volt, mint amikor a Gyűrűk Urában megy a csapat Móriában. Szóval mennek az elf/törp/ember/hobbit stb. harcosok/varázslók/kószák/tolvajok/papok stb. egy labirintusba a föld mélyébe, ahol mindenféle szörnyetegekkel küzdenek meg, kincseket pl. varázsfegyvereket gyűjtenek, tapasztalati pontokat gyűjtenek, aminek révén egyre ügyesebb harcosok, varázslók stb. lesznek, a varázstárgyaik is egyre változatosabbak lesznek, pl láthatatlanná tevő italok, teleportgyűrűk, bájitalok, csak a mesélő képzelete szab határt. aminek révén egyre hatalmasabb szörnyetegekkel tudják felvenni a harcot, egyre mélyebbre hatolhatnak a labirintusba. Érdemes még észrevenni, hogy a játékosok karakterei egymás szövetségesei, segítői, és a szörnyeket, csapdákat, a mesélő irányítja, ő rajzolja meg a labirintus térképét, ő találja ki a kerettörténetet, pl. hogy a mélyben egy Balrog lakik, hogy itt régen törpök éltek, vagy bármit. Szóval megszületett a Dungeons&Dragons szerepjáték.

Eddig ez egy nagy ugrás a sima táblás játékok, vagy harci stratégiai játékoktól, de ami utána következett az volt a lényeg. Ugyanis ezt az alapsémát, hogy beleképzelhetjük magunkat egy másik valaki helyébe, egy szabályokkal többé kevésbé logikusan kontrollált világban, ezt nagyon sokfelé lehet variálni. Ugye nem kell mindenképpen labirintusban mászkálni... Nem feltétlenül a szörnyetegek aprítása és a kincshajkurászás lehet a cél, hanem pl. Egy fantáziabirodalom politikájában való részvétel, vagy egy nagyváros alvilágának tolvajai és orgyilkosai közötti túlélés, út a pokolba és vissza vagy bármi. Ha amúgy kimeríthetetlen fantáziavilágot meguntuk, lehet játszani bármilyen környezetben. Scifi, horror, képregény, bármi. Lehet a humorra helyezni a hangsúlyt, lehet a lelkizésre, például amikor vámpírok játszanak ala Interjú a Vámpírral, lehet agyat dolgoztatni, mondjuk amikor a karakterek detektívek, persze mindig vissza lehet térni a jó öreg szörnyirtáshoz, varázsláshoz, brutalizáláshoz... :-)

Szóval beindult a biznisz, egy időben minden fimből játék lett, aztán egyre elszálltabb ötleteket csináltak meg. Lehet olyat játszani, hogy angyalokkal, vagy démonokkal lehet játszani, 16 éves szőke bombázókkal kaliforniában. Itt nincs se mágia, se harc, csak fiuzás. Szóval mindent lehet. Csak a mesélőtől és a társaság beállítottságától függ.

Aztán persze mindjárt az elején beszálltak a játékba a kereszténység képviselői. Kitalálták, hogy ez egy sátánista játék. Ez egy baromság. Na mindegy, szóval ebből komoly problémák lettek, de a piac ellen nem tehettek ők se semmit... :-)

Aztán meg ha meggondolom, hogyha egy parti egy horrorjátékelőtt bedob egy kis LSD-t, és jó a mesélő, a settinget is jól kialakítják, akkor persze irány a pszihiátria, szóval vannak szélsőséges esetek... Az egyik cég pl. egy cyberpunk miliőben játszódó játékot csinált, amiről elterjedt, hogy a CIA lefoglalta. Ez jó reklám volt persze a játéknak, közben csak arról voltm szó, hogy egy fiatal hecker szerepjátékos is volt, és a szerpjátékos cuccai össze voltak keveredve a heckelési jegyzeteivel... És van egy csomó fiatal gyerek aki tényleg először szerepjátékozás közben találkozik először az okkultizmussal... Ezeken a dolgokon amikor gimnáziumba nyomtuk a játékot röhögtünk csak, mert ennél a játékformánál ártatlanabb dolog a világon nincs. Szóval aki szerepjáték alapján akar varázsolni az eleve segítségre szorul...

De mindenesetre hamár pszichedélia és szerepjáték, akkor én a horrort mégis kerülném... :-)
Viszont azt elismerem, hogy mindig vágytam arra, hogy egy nagyon jó társaságban nagyon jó mesélővel egy tényleg borzongós mesét játszani, de nem jött össze. De én is ismerek több társaságot, akiknek egyszeri és megismételhetetlen alkalommal összejött... Ez nekem kimaradt. :-(
 

 
22. Bard2003. szeptember 24. 22:46
 
 
Több menetben:

1.

Najó szerepjáték (az én interpretációmban):

Ül 3-7 ember (szinte mindig hímek, a nők általában barátnők, akik többnyire nem bírják sokáig) egy asztalnál. Az asztalon szines borítós könyvek, egy csomó "kocka", melyek gyakran 4, 8, 10, 12, 20 oldalú testek, összefirkált papírok, adatlapknak tűnő karakterlap nevű papírok, táblázatok, üdítők, csipszek, csokik, meg egy csomó papírszemét. mindenféle érthetetlen szabályokról, meg őrült kalandokról beszélnek egyes szám első személyben. Ezek a kalandok a fantasztikus filmek (fantasy, sci-fi, horror) elemit tartalmazzák főleg. Sok röhögés. Néha vadul hajigálják a kockákat. Úgy tűnik van egy főnök is köztük, ő nem egyesszám egyes személyben beszél, hanem mindenféle igeidőkben.

De mi a rendszer a dolog mögött?

Ha valaki kitölt egy karakterlapot és játszik 10 percet, azonnal megérti. Különben meg esélye sincs az embernek... Najó azért próbáljuk meg:

Szóval van a főnök, akit mesélőnek neveznek magyar nyelvterületen, de különben van egy csomófajta neve, angolul a Game Master a legalapvetőbb, de asszem ezt valami cég levédhette, ezért a többiek mindenféle hülye neveket találtak ki, hogy a könyveikben megnevezhessék. Aztán ezeket ők is levédték, szóval van egy csomó név, na mindegy, maradjunk a mesélőnél.

Szóval a mesélő vezeti a játékot. A játék lényege, hogy van egy elképzelt világ. Az elképzelt világ ötlete a fantasy irodalomból jött. Gondoljatok például J. R. R. Tolkien fantázia világára, Középföldére, amit sokan ismerhetnek, a Gyűrűk Ura c. méltán népszerű filmből, ha máshonnan nem (aki nem látta a filmet se, az szerintem most hagyja abba az olvasást, mert elveszett ember ;-)). Szóval valamikor a 70-es években egy Gary Gygax nevű zseninek egy haverjával az jutott az eszébe, hogy kéne valahogy együtt szórakozni a mozgássérült haverjukkal, de a szokásos társasjátékokat túl unalmasnak találták, plusz szerették a fantasy regényeket, és kitalálták, hogy mi lenne, ha a képzelet segítségével elrepítenék magukat egy ilyen fantázia világba. De ha csak szimplán mesélgettek volna egymásnak kitalált történeteket, akkor attól befrusztrálódtak volna, mert egyikük sem volt író, és különben sem az volt a cél, hogy valami magas értékű esztétikai élményt nyújtsanak egymásnak, hanem az, hogy bekerüljenek ebbe a másik világba és izgalmas dolgok essenek meg velük. Szóval a már létező stratégiai játékok rendszerét vették át, és tulajdonképpen egy fejlesztett harci játékot alakítottak ki.

Mindenki megalkot magának egy szereplőt, aki olyasmi mint egy regény szereplője, pl. egy törpe harcos, mint Gimli a filmben, akinek szabályokkal meghatározták a különböző képességeit pl. erő 18, ügyesség 12, stb. Legolasnak a tünde harcosnak pl. az ügyessége lenne nagyobb és az ereje kisebb stb. Bevezették a mentális képességeket is, mint például intelligencia, bölcsesség, aminek nem az a lényege, hogy a játékosnak nem kell gondolkodnia, hanem az, hogy pl. aki varázslóval játszik, annak ezeket a számértékeket kell néznie, amikor varázsol a figurája. Persze bonyolult szabájok vannak pl. egy csata eldöntésére, amiben van kockadobás, alapképességek, tapasztalat, a fegyverek erőssége. Vannak varázslatos fegyverek, amik erősebbek, vannak varázslatok, amik megintcsak speciálisak, pl. villámot lehet lőni, meg ilyenek.
 

 
21. cellux2003. szeptember 24. 11:02
 
 
maaf: bár nem értek a szerepjátékokhoz, nekem úgy tűnik, hogy ha az azonosulás mértéke a játékos korlátaitól függ, akkor elképzelhető olyan játékos, aki a "logikájában" is azonosulni tud a karakterrel (mert eléggé ki vannak tolva a korlátai). sőt. akár ördöggé is válhat.

talán pont ezért olyan veszélyes a szerepjáték. simán el tudom képzelni, hogy egy ilyen Kult sessionben, egy jó "mesélővel" tényleg a pokolba mennek a csávók. és akkor az egész dolog kimenetele egyedül a mesélő motivációján múlik.
 

 
20. maaf2003. szeptember 24. 10:52
 
 
Deadman, reszben igazad van, viszont a jatekos csak a sajat korlatain belul azonosulhat a karakterevel, vagyis pl. a logikajat keptelen megvaltoztatni a jatekos. Masreszrol viszont pont az az egyik legfontosabb eleme a szerepjatekoknak, amit irtal.

maaf, aki nagyon jo minosegu zellert vasarolt a zoldsegesnel
 

 
19. DeadMan2003. szeptember 24. 09:38
 
 
Hali!

Maaf: egyedül annyiban vitatkznék hogy a karakterek öröklik a játékos mentalitását...ez azért nem igaz mert a jó játékos azonosul a karakterrel és a karkter mentalitását a magáévá teszi. (számomra az azonosul azt jelentette h a játékos mentalitása lesz a karakteré...csak h ne beszéljünk el egymás mellet) Ezért lehetséges pl megszemélyesíteni egy gonosz karaktert (feltételezve h a játékos nem gonosz), vagy bármi mást ( ami ellenkezHET is a játékos mentalitásával).

Bard: a Whitwolfos rpg-K téynleg jók, de szerintem ott rejlik a siker kulcsa h mind1ik egy világban játszódik (world of darkness) és minden egyes játék egy-egy "lénycsoportra" gyúr rá (vámpírok, vérfarkasok, kísértetek, múmiák, vadászok) Ezek közül egyelőre a vampot próbáltam (liveban és fél-liveban) és az negyon bejött de live alapján elég sokat megtudtam róluk.
Az egyetlen visszqatartó erő az az hogy ezek még nem jelentek meg magyarul :(. Viszont ha vkit érdekel eredeti nyelven van e-book formájában ezekhez kapcsolódó anyagom.

Üdv
Dead
 

 
18. pipeslac2003. szeptember 24. 04:20
 
 
Kutyuliban szerintem meg lehet valósítani a "borzongós/félelmetes/afrászkitör, amikor a mesélő dirrekt szórakozik veled" hangulatot, amikor a játékosok nem kiáltanak fel ötpercenként hogy nézdmár egy csillagsarj bohóccipőben...
Félretéve a tréfát, nemegyszer felállt már a szőr a hátamon, nagyon profi a mesélőnk, és a horror a kedvence, meg szadista is egy kicsit, gyorsan használódnak a nyomozók ( félkezü , vak , sánta karakterek gyűlnek a fiókokban , nem is beszélve az elmegyógyintézetben javuló idegroncsokról ) pl.: egyszer egy kislány szerépében beszélgetett a játékosokkal , de egyszercsak elkezdett torokhangon üvöltözni, hát az annyira hatásos volt hogy a torkomon akadt a csipsz annyira életszerű volt a szitu, mintha a karakterek rémültek volna meg nem mi :) ezért reménykedek a Kult-ban...
 

 
17. maaf2003. szeptember 24. 01:46
 
 
Vannak netes "szerepjatek-utanzatok", de altalaban nem art szemelyesen (lelekben is, nem csak testben :P) jelen lenni. Vannak fanatikusok, akik bizonyos tipusu szerepjatekokat beoltozve, korabeli fegyverekkel, megfelelo helyszinen jatszanak, de altalaban ugy nez ki, hogy a jatekosok es a meselo kenyelmesen elhelyezkednek valahol, kezukbe vesznek nehany futurisztikus kinezetu, leginkabb egy Borg kocka es az Enterprise-D keverekere hasonlito sokoldalu dobokockat, pairt, tollat, es ugy jatszanak.
A karaktered tulajdonsagainak nagy reszet veletlenszeruen kell meghatarozni, aztan ezeken lehet "finomitani" ugy, ahogy szeretned, es vannak "fix" ertekek, pl. egy torpe mindig alacsonyabb, mint egy berhaz meretu terminator... ;) A leglenyegesebb osszetevo viszont a jatekos, ugyanis menet kozben csak rajta mulik, hogy a karakter melyik adottsagot hogy hasznalja ki, es persze a jatekos gondolkodasmodjat a karaktere is orokli. :P
Egyebkent olyasmi az egesz, hogy van egy "meselo", aki ismeri az tortenet veget, es neki kell "vegigvezetni" a csapatot a celig. A jatekosok, meglepo modon, altalaban szoban kozlik, hogy mikor mit csinalnak. A csapat tagjai menet kozben barmit megtehetnek, a kovetkezmenyeket a meselo talalja ki. A szabalyoktol el lehet (es neha el is kell) terni. Tulajdonkeppen olyan, mint a "kaland jatek kockazat" konyvek (a "lapozgatos" konyvek), azzal a kulonbseggel, hogy itt nincsenek behatarolva a lehetosegeid azaltal, hogy elore elkeszitett lehetosegek kozul kell valasztanod.
Diohejban ennyi. Regen jatszottam mar, es nem voltam "hardkor gemer", ha valamire nem jol emlexem, akkor javitsatok ki!
Ha jovo tavasszal talalkozunk dbben, akkor mindenkeppen jatszani kene egy keveset... mondjuk 3-4 napot... ;)

maaf, aki startrek elvonasban szenved
 

 
16. bombadiltoma2003. szeptember 24. 00:50
 
 
Azt már megértettem, hogy nem könnyű elmagyarázni ezt a szerepjáték dolgot laikusoknak, de mégis, nem próbálná meg összedióhéjazni valaki? Szóval vannak, benne a szabályokkal. Ezt értem. De a gyakorlatban hogyan történik meg a szerepjáték megvalósítása? Pl. személyesen jelen kell lenni mindenkinek, vagy URL is lehet játszani? És ha elkezdődik a játék, olyan mint egy színi előadás, vagy inkább díszletek/eszközök nélküli rádiójáték? Aztán pl. mennyire forgatókönyv a szabálykönyv, illetve menyire csak azt mondja meg, hogy egy adott karakterre mi jellemző, mire képes stb.?
Szóval?
 

 
15. Bard2003. szeptember 23. 23:32
 
 
hehe, írnak benne a drogokról is...

Kicsit zavaros a dolog, a játék készítői vagy nem drogoztak, amit személy szerint erősen kétlek, vagy kamuznak össze vissza. Csak a negatívumok vannak leírva, és több ponton necces a dolog. Pl. LSD-re szerintük rá lehet szokni. Mondjuk ha egy karakter LSD-zik egy Kult játék alatt, akkor az tuti, hogy elég súlyos bad tripen megy keresztül... Szóval baromira nem életszerű a dolog... Na mindegy, mondom, ez a cenzúrázott, herélt változat...

Azért remélem mindenki aki olvassa ezt a témát, tisztában van az alapfogalmakkal, karater, játékos stb. stb. Ha nem, akkor azért messzemenő kövteztetéseket ne vonjon le... ;-)

A cyberpunk2020-ban volt még szó drogokról részletesebben, ott jobban elkapták a feelinget... hallucinogén harcidrog pl. Ami nem sikerült a CIA-nek az LSD-vel... Egyébként meg a fájdalomcsillapítók és a gyorsítók voltak a központban... Dehát ahhoz a játékhoz az illik is. A Kulttól inkább a pszichedelikumok ismeretét vártam volna el... Na mindegy.

Még a White Wolfosokra lennék kiváncsi...
 

 
14. Bard2003. szeptember 23. 23:18
 
 
Kult:

Hát én nem is tudom, igy egy psychedelikus fórumban furcsa gondolatok jutnak az ember eszébe erről játékról...

Szóval az tipikusan az a játék, ami szerintem akkor jó (?) ha olyan mint egy bad trip... A Cthulhut még lehet poénra venni, de a Kult az már nekem eléggé túl van ezen a ponton...

A _kiherélt_ angol változat címlapjára a következő van írva:

"On the Borderland between Terror and Madness, Dreams and Death..."

Igazéndiból még a Kulton kívül egy játék volt, amivel nem tudtunk mit kezdeni, a Wraith. Alapkoncepció szerint a Call of Cthulhu is ilyen lenne. Szóval ezek azok a játékok, amik elméletileg levisznek a pokolba, és nem hoznak vissza. Ha nem így játszod, akkor nem az eredeti játékot játszod (ami adott esetben eléggé szórakoztató is lehet). Ha viszont így játszod, akkor nem is tudom...

Szóval nem tudtuk megvalósítani a dolgot, így félre lett téve, persze elemeket átvenni más játékokba arra nagyon jók.

Talán megvilágosodáshoz nagyon közel álló embereket tudok elképzelni, hogy Kultot játszanak és élvezik is. Vagy gimis kiscsákókat... :-) Bocs, ha valaki magára ismert... :-))) Én is voltam gimis kiscsákó, csak akkor a legtöbb ami horrorban elérhető volt az a Ravenloft volt... A Kultról akkor még csak legendák keringtek, hogy van egy ilyen is, a messzi Svédországban, de betiltották, meg bezúzták, meg ilyenek...

A hátlapja is poén:

"WARNING: Kult is a game which explores the dark side of the human soul; some may find this disturbing. Kult is not recommended for players under 16."

Röhely :-))))
 

 
13. pipeslac2003. szeptember 23. 22:48
 
 
Ia! Ia! Shub-Niggurath! Erdők fekete kecskéje, ezer ivadékkal!!!
Kutyuli hívása a legjobb, de játszottam Adéenddéét, Magust, Shadowrun-t, Vampire-t is. Kb havonta egyszer még összejön a régi csapat, most éppen a "Kult"-ot akarjuk kipróbálni.
 

 
12. giggles2003. szeptember 10. 21:53
 
 
ja.
érdemes olyat választani, ami mindenki számára elérhető.
sajna ez korlátozza a lehetőségeket, pedig a sla industries-t (kb "running man" feeling, mindenféle sok gonosz corporate bastard :D) szívesen kipróbáltam volna egyszer, és mivel mesélő nem vagyok...

 

 
11. wyvern9092003. szeptember 9. 14:58
 
 
Nekem sajna kimaradt az életemből :((( Egyetlen partiélményem MAGUS-sal kapcsolatos. Viszont jómunkásemberként látogattam a Silverlandet, jóféle képeskönyvek meg naptárak után kajtatva :) Nekem az AD&D tűnik a legszimpibbnek, de persze ezt csak a külsőségek alapján tudom megítélni.
 

 
10. DeadMan2003. szeptember 8. 07:54
 
 
Hali!

Én is kipróbáltam egy pár szerepjátékot már (mágus,shadowrun,vampire (ezt liveba is) középfölde(MERP) )

De szeretném kipróbálni pl a Cthulhut is (na ezt biztos nem így kell írni),meg az AD&D amiről soktat hallottam h jó.

A Vampire az nagyon ottvan az negyon bejön, a mágust régóta játszom.

Szerintem azért a ktulu (helyesírás kivédve:-) ) nem egy kifejezetten nevetős játék ha jól játszák.

Üdv
Dead
 

 
9. kfssz2003. szeptember 6. 21:14
 
 
En meg most is jatszom,neha bepipalva,altalaban vampirezunk meg mokusozunk,csak az a gaz, hogy a meselonek eleg osszeszedettnek kell lennie, mert ha szet van csuszva, es kifelejt egy-ket reszletet az gaz.Szerintem idealis esetben a meselonek nem szabad semmi ilyesmit csinalni, csak hat a meselonek igy duplan kellemetlen lesz a mese.Olyan ember kellene aki nagyon szeret meselni, es nagyon osszeszedett tud lenni, annak ellenere, hogy van benne vmi.Vagy mindenki tisztan.
 

 
8. kisgyerek2003. szeptember 6. 15:25
 
 
Szerepjáték ami tiszta FPS? No ez meg engem érdekelne, ugyanis a fél gyerekkoromat a Duke Nukem és hasonlók (Blood,Outlow,Redneck Rampage)töltötték ki. Nem is értem hogy nem lett belőlem tömeggyilkos.
 

 
7. giggles2003. szeptember 5. 16:12
 
 
állítólag még a tales from the floating vagabond volt egy agyament nagy vidám játék, kár hogy sose láttam, mindig csak hallottam róla...

a münchausen bárót bescannelem, he érdekel (úgyis fekete fehér = van értelme kinyomtatni), akár olvasmánynak is állat (a többi játékkönyv is erre a szintre degradálódott mostanra), a stílusa teljesen korhű.
meg ugyanennek a cégnek van egy "violence" c. játéka (az is van vagy 20 oldalas könyv, az meg tiszta first person shooter. meg, mivel az egyik "paranoia" fejlesztő követte el, kábé olyan agyament is :)

látom te azért jó sok historizáló játékba belekóstoltál...
 

 
6. mantis2003. szeptember 5. 16:12
 
 
Én is csatlakozom a többiekhez, sokat játszottam réges régen.

'93 táján kezdtem és egy pár évig eléggé fontos volt az életemben.

Eszembe jutott mennyit nézelődtem a Silverland nevű boltban, ami ha jól emlékszem az első volt ebben a kategóriában, és mennyit csorgattam a nyálamat könyvekre, meg mindenféle biszbasz kiegészitőre, mert pénzem az persze nem volt.......
 

 
5. Psylo'Child2003. szeptember 5. 15:49
 
 
De jó, hogy én nyitottam a topicot, mikor abszolúte nem értek a szerepjátékokhoz.
Na nembaj. Csináljunk egy gombás szerepjátékot! :)
Hmm??
 

 
4. Bard2003. szeptember 5. 14:59
 
 
Húúúú, ez a Munchausen ez brutális lehet... :-))) Nagyon komoly...

Én egyébként nagyonsokféle játékot kipróbáltam, és kb. 5 évvel ezelőtt álltam le. A leghasználhatóbbak az AD&D, Cyberpunk, Vampire voltak (ezeket sokat meséltem is). De hangulatilag sok más elkapott időről-időre. (Castle Falkenstein, In Nomine, Mutant Chronicles, Pendragon, Call of Cthulhu, Marvel, Werewolf, Mage, Wraith, Paranoia, Buck Rogers, Star Wars...)

A legtöbb röhögés egy játék alatt címre a Marvel Super Heroes és a Call of Cthulhu versenyez asszem, bár hozzá kell tenni, hogy a Cthulhunál ez a játék rovására ment... :-)
 

 
3. giggles2003. szeptember 5. 11:04
 
 
én régebben játszottam warhammert (fantasy, vidám valós középkori párhuzamokkal), deadlands-et (spagetti western, cthulhu-ba oltva, zseniális még úgy is hogy nem vagyok nagy western rajongó), kicsit ad&d-t, mutant chronicles-t, vampire: the masquerade-t meg shadowrun-t.
de nem mondom, hogy tapasztalatom lenne bennük.
tripezve meg sose próbáltam...

kipróbálnám a baron munchausens adventures c. játékot, ami kb húsz oldalas "szabályrendszerből" áll, és a lényege, hogy nagyot kell mondani, minél hitelesebben, amibe persze belekötnek a többiek (de gróf úr, azt még egy gyermek is tudja, hogy a nyehőce nem fagylaltot eszik és a fészkét nem bányákba rakja), és ki kell védeni (barátom, ön bizonyára keveset konyít a tudományokhoz, ha ilyen sületlen megjegyzéssel próbálja hátráltatni történetemet, különben nem kerülte volna el figyelmét linné úr (aki mellesleg igen jó barátom) legutóbbi esszéje a királyi élettudományi közlönyben, ami épp ezt a tényt hivatott alátámasztani), és ha nagyon kötekednek, akkor párbaj.
szóval, nem teljesen szerepjáték, de abba a halmazba esik...
 

 
2. Talamon2003. szeptember 5. 10:50
 
 
Mi sokat játszottunk anno, még középsuliban, magus,starwars,shadowrun és társait. Azóta a csapat széthullt, már csak az egyikünk játszik aktívan. Amit játszanék szívesen, az a Cthulhu mondjuk...sokat olvastam Lovecraftot, az a világ való nekem már, nem a félelf tolvaj, vagy a félork pap:)
Ti mennyit jáccotok? Egyszer megnéznék egyet. Persze nem tripezve:)
 

 
1. Psylo'Child2003. szeptember 4. 17:58
 
 
:-------)
 

Keresés e témakörben:


Ecstasy tabletta adatbázis

Pszichonauták

DÁT2 Psy Help

RIASZTÁSOK

DAATH - A Magyar Pszichedelikus Közösség Honlapja

Alapítás éve: 2001 | Alapító: Minstrel | Dizájn: Dose | Kód: Minstrel
Rendszer: Cellux | Szerkesztő: Gén

 

A személyi adatok védelmének érdekében a DAATH óvatosságra int a Facebook-csoportoldalon saját névvel megosztott, mások számára is látható információiddal kapcsolatban!