 | 
Legfrissebb hozzászólások (30576 - 30585)
 |  |  | | | |  |  |  | | valószínűleg pot pouri (jwh-018) swim is kapott ilyet, szintetikus fű néven, szívás közben néha a szájában megmagyarázhatatlan ízt érzett, olyan volt, mintha valami bevonta volna az egész száját, mintha valami nagyon finom fémes por lepte volna be, szívás közben néha nagyon maró volt, a hatás flasheltető volt az első cigitől, a partner pedig 5 percre tudatán kívül került, olyan dolgokat mondott és vágott swim fejéhez, amire a hatás elmúltával nem emlékezett.. fura dolog ez a potpouri, soha többet.. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Ma kaptam olyan "füvet" aminek nem volt szaga de szíváskor elég büdös volt állítólag valami bio vagy szinti "fű" látványra hasonlított volt meg hasonlóan be lehet állni tőle. Valaki erről tud valami infot mi is ez? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Bard, huh és hah!
először is: a felülről szervezte "valaki" az nem valaki, noha ezer meg egy megszemélyesítése van; ez a valami pontosan a transzcendens élmény maga, melyből -megfelelő szemlélettel- a közösség az immanenciáját kovácsolja... és a korábban leírtaknak megfelelően azért felülről rendezett, mert a transzcendencia dimenziója magába foglalja az ilyen irányú tapasztalatok előtti mezítelenséget. e pőreség mentesít az anyagi világban szerzett elő- és tévítéletek börtönétől. nem valaki, hanem az élmény... amelyben egymásra és önmagukra lelnek az emberek. persze most csak ideákról beszélgetünk. ilyen értelemben a tradíció a transzcendencia iskolája.
ami viszont már tényszerűbb: az a direkt/indirekt kérdés. első körben az: "azért a víz az úr" ugorhatna be, de most egyszerűen csak a logikát hívom segítségül. ha az élmény szellemet alkot, a szellem kort és a kor pedig élményt szül, akkor csak végig kell gondolni mit jelent ma az élmény fogalma(a tömeg szintjén)... egyébként ezt pedzegettem a mefedron topicban. a szimbólumok egyértelműek, "We got the cash, we got the dollar"
kali yuga? apokalipszis? ez már eszkatológia, ami pedig a vallásra tartozik, ami ugye tradíció, viszont mégsem. abban az értelemben tradíció, hogy meghatározza a közösség kezdettől fogva emlékezetes élményeit. a probléma ezzel csak az, hogy a vallás politikai irányt vett, az apokalipszis például a zsidók kritikus történelmi pillanataiban fellépő próféták később kanonizált könyveinek egyik fejezete. tehát történelmi szemléletű, nem kezdettől fogva emlékezetes. most abba ne menjünk bele, hogy ez a sémi(főként judeai) hozzáállás miként befolyásolta a történeti világ fejlődését... és ugye ne legyen kétséges előttünk a kereszténység politikai célzata sem (a római vonzat, széthulló birodalom stb.) a yuga-ciklikus időfelfogást pedig egy olyan korszellem alkothatta Indiában, ami az eleve elrendeltetés és a "lemondás tetteink gyümölcséről" között őrlődött...
azt, hogy nem abban a korban akarunk élni, amiben élünk, azért nem értem, mert egyrészt közhely, másrészt ennek (pacifista) gyakorlati mivolta az, hogy építed és gyógyítod a környezeted.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Azt hiszem megeszem mostmár sok ideje dédelgetett kb. 25 cm magas kaktusz triómból az egyiket...:) Azt hiszem, hogy san pedro, de lehet, hogy nem. Lehet vajon tőle bajom, ha nem az? Nem nagyon érdekel. Max. egy gyomormosás befigyel legfeljebb... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | nah várom a képeket a foliás növényekröl :P |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | nem tudjátok melyik gombát becézik kék gombának? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sajnos nem emlékszem már a nevükre, de olvastam egy piciny indián törzsről akik isteneiket az égből jöttek-nek hívták akik a mestereik voltak.Megnevezték a csillagképet is meg hasonló dolgok. A történet lehet kicsit összecseng a hun-samanisztikus témával vagy az arvisurával: Szőke idegenek jöttek el több hullámban is a földre osztani az észt. Ez azért érdekes mert sok nép állítja a más csillagokból való származását.PL. a Dropa történet, indián törzsek,sámánok,stb.
Állítólag a németek is találtak erre utaló nyomokat a II. világháborút megelőzően,hogy a germán kiválasztott nép tényleg az mivel egy másik naprendszerből származik és meg is találták a csillagképet. Namost ez az elmélet az akkori propaganda erős nyomására valószínű,hogy túlzott mint pl. a Jég-elmélet, de az alapok hasonlók.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Full envirolite szett eladó(dual keret +2 hideg,2 meleg izzo)kevesebb mint 1 ciklust uzemeltek,ujonan 110ezer volt,70ert viheto :)
enviro@citromail.hu |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "a tradicionális szemlélet mindig a felülről rendezettségben keresendő..."
Ezen akadt meg a szemem elsősorban. Nekem ez pont azt mondja, hogy az egyén régen is, ma is nem dönti el, hogy mi van, hanem részt vesz benne. Amikor "régen" úgymond működtek a tradíciók, akkor felülről szervezte valaki, most nem működnek, de ezt is felülről szervezik nem? Valahogy ez ami most van, ez "direkt" van így nem?
Ezt nevezik kali-yugábak, vagy a keresztényeknél is megvan valami erre, ha jól tudom meg van mondva, hogy lesz mindenféle világvége meg ilyenek...
Szóval, ha nem abban a korban akarunk élni, amiben élünk azzal ugyanúgy Isten ellen lázadunk. Az aranykor szerepe lehet, hogy jelen pillanatban annyi, hogy szólnak róla történetek, és kell egy kor amikor az emberek vágyakoznak rá, és kell egy kor amikor meg megélik... Így lesz teljes a kép.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | szerintem követendő példa lenne az általad numinózumnak nevezett dimenzióból hozott tapasztalat gyakorlati elültetése. hiszen ez a kulcsa a magasabb szférák beáramlásának az anyagi létsíkokra. mint korábban fejtegettem, a tradicionális szemlélet mindig a felülről rendezettségben keresendő... mi szebb példáját állíthatnék ennek, mint a transzcendens térből megtapasztaltak átemelési a hétköznapi életbe... (talán ettől igazán ember az ember) mert e transzcendens tér magasabbrendű. nem verbálisan és nem logikai értelemben: egyszerűen ha "benne van" az ember, tudja, hogy jelentőséget kapott, jelet a szentségtől, apró beavatás a magasabb szférak működési rendjébe.
miért baj az, ha a "másik térben" tapasztaltakat előrébb valónak és nagyobb igazságtartalommal rendelkezőnek nyílvánítja az ember? az az igazi autentikus lét. az anyagi síkon megannyi nyűg és szükség tereli korlátok közé az embert.
és akkor itt szervesen kapcsolódik az: "hogy valamiért képtelenek vagyunk elhinni azt, hogy a szellem minden pillanatban jelen van és működik". ha nem haragszol, én inkább ezt úgy fogalmaznám meg, hogy süketek vagyunk a szavaira és vakok a jeleire. ha tudom is, hogy van és működik, még nem biztos, hogy megvan bennem a képesség a felfogására. hiszen ehhez speciális érzékenység kell, aminek gyökeres kiírtására irányuló törekvéseket most nem kezdeném el sorolni. éppen ezért szükséges a magasabb szférákból szerzett tapasztalatok átemelésére, így eddzük lelki füleinket a Szellem szavaira.
valóban, ha ez csettintésre működne, nem lenne szükség tradíciókra. de mivel nem így megy, a tradíció ülteti el a szükséges magvakat ahhoz a terméshez, melynek gyümölcsei a metafizikai érzékenység és a szentség megértése.
a szinkretizmus veszélyein kicsit elmosolyodtam, no nem cinikus értelemben, hanem felmerült bennem az a gondolat, hogy az utóbbi kétezer év európai vallástörténete (különösen az első néhány századé) tökéletesen prezentálja a szinkretizmus milyenségét; a kereszténység tényleges megszületése és úgy ánblokk uralkodása ezen vadhajtások levágásához köthető (amikor meg nem sikerült, létrejött egy új egyház). a kanonizáció is tulajdonképpen már egy turbósított szinkretizmus. mondjuk a téma szempontjából ez már más jellegű, hiszen a kereszténység dogmatikája nem éppen a teljes szellemi élet feltárására szolgál.
az utolsó gondolatod nagyon érdekes. a szélsőséges individualizmus és a mindent átölelő tudás elegye. kicsit nietzschei, hogy úgy mondjam; ez pedig azért érdekes, mert a tényleges Nietzsche-élmény mégcsak néhány évtizede kezdődött el. ő az ugye, aki az emberebb ember fogalmával eldob minden közösségi lehetőséget, mondván az ember csak saját lelki törvényei szerint élhet, aminek alapjait csakis egy embernél emberebb (szellemi) törekvés indíthat el. ami a tradícióban közösségi élmény volt azt nietzsche leredukálta-vagy helyesebben fogalmazva- leszűkítette az egyén keretei közé. perszonál-megváltás és egyszeri-gnózis.
|
| |  |  |  |

|