 | 
Legfrissebb hozzászólások (56661 - 56670)
 |  |  | | | |  |  |  | | Orion.: De hát amíg önkényesen határozod meg a fogalmakat, addig nemhogy cáfolni, de egyáltalán véleményt sem lehet cserélni a témáról. Ilyenkor azért minimum illik egyeztetni egy értelmezö szótárral, még ha nem is a tanulás témájával mélyebben foglalkozó területek (pld. pedagógia, kognitív pszichológia, mesterségesintelligencia-kutatás) fogalomrendszerével és nyelvezetével. A "tanulás" általános meghatározásaiban a "tudás megszerzése" szerepel valamilyen formában. A te példádban túl automatikus módon gyártódik a tapasztalati alapú élmény-információból a "tudás". Ez a gyarapodási folyamat ráadásul teljesen bizonytalan módon történik: sem elöre kitüzött céljaira, sem késöbbi felhasználhatóságára nem utalsz. A tanult dolgok ismételgetését inkább gyakorlásnak hívják, és bár a "tudás anyja", de inkább memóriafenntartófunkciónak, mint az elsajátítás elsödleges módjának tekinthetö. Két másik fogalomkapcsolatot pedig szerintem túl általánosan határozol meg: 1) igen, tapasztalatból is lehet tanulni, de nem minden tapasztalás=tanulás; 2) igen, utánozva is lehet tanulni, de nem minden utánzás=tanulás. Az implicit tanulás példája pedig azért sántít, mert a te esetedben explicite kijelented, hogy tanultál, viszont nem tudod meghatározni, hogy pontosan mit is? A gyakori élményismétlés (pld. a seggtörléses példa) ellenérveként fel lehet hozni a tanulási görbe fogalmát is: a sokadik ismétlésnél már gyk. zéró a tanulás.
A "szeres" példára visszatérve: a pszichedelikus élménynél tulajdonképpen az utólagos élményfeldolgozás lehet az a tanulási szakasz, amiben az élmény tudássá alakítható. De ez nagyrészt egy tudatos, munkaigényes folyamat: a pontos visszaemlékezés a történtekre, a felbukkanó szimbólumok értelmezése, a saját érzelmek és viselkedés okainak feltárása, stb. Amennyiben ez a szintézis - a tripélmények visszahozása és a tanulságok beillesztése a szokványos tudatállapotba - tartós és pozitív változásokat eredményez a gondolkozásban/viselkedésben, akkor azt már lehet tudás megszerzésének hívni. De ezek hiányában igencsak alaptalannak tünik - számomra legalábbis - tanulásként utalni a puszta élménytöbbletre. A sok iskolapadban ülés nem egyenlö a tanulással. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Az, hogy valaki mindíg leissza magát az maximum egy korábbi "tanulás" eredménye, nem az aktuális lerészegedésé. Szóval még csak azt sem tanulja meg, hogy nem jó, amit régebben tanult (hogy ki "kell" ütnie magát) Tehát akkor mit tanult ebből az esetből? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem feltétlen mi tanulunk abból amit teszünk... Ehhez jön a jól ismert mondás hogy lehet az az életünk értelme, hogy másoknak elrettentő példával szolgáljunk. Tanulni csak úgy tanul az ember ha a tudatánál van. síkrészeg, vagy totálkész ember nem képes abban a helyzetben, ahogy sok másra sem. Hogy állandóan tanul-e az ember "józan" állapotban? Nem feltétlen, ahogy nem mindenre emlékszik az agy sem. Tanulás alatt pedig azt értem (személyes vélemény) amivel egy adott helyzetben könnyebb dönteni 2 vagy több választási lehetőség közül. szubjektíven biztos, objektíven viszont nem feltétlen helyes irányba. (magyarázat: attól még hihetjük hogy a választásunk a jót szolgálja, hogy később kiderül az ellenkezője) a tapasztalás annyival több a tanulásnál (szintén szubjektív vélemény) hogy ebbe a továbbiakban lényegtelen dolgok, mozzanatok, gondolatok is beletartoznak. (pl.: álltalános dolgok) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Szín: világoskék Logó: tulipán Forma: átlagnál nagyobb, laposabb
Elég jó kis laszti gyorsan hat, pattogtat picit de éppenh jól érezd magad:) 2,5-3 órás hatás minden gondod elfelejted csak mosolyogsz a világra és ha jön vmi jó zene naon fel tud pörgetni:D 10/8 (megbízható forrásból) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | deeptrip:
Semmi esetre sem akatalak megsérteni, maximálisan tisztelek a véleményeddel együtt! Szerintem azért nem egyezik a véleményünk, mert mást értünk tanulás alatt. De akkor hagyjuk, ha nem szeretnéd folytatni.
Airborn:
Na ez egy jó kérdés, hogy abban a párórában mit tanult. Az, hogy vki mindig leissza magát megint csak egy tanulásnak az eredménye, ezer féle motivációval.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Orion nem kényszerítelek semmire se. Ha ilyen dolgokat állítasz akkor előfordul, hogy más nem így gondolja. A hitetlenkedő jelző sértő és az is, hogy a példámat gyakorlatilag 1mp alatt lerendezed és mondasz egy sajátot amire illik az elképzelésed. Elbeszélünk egymás mellett.
Szerintem, amiről te beszélsz az egyszerűen ennyi: mindenből lehet tanulni.
Az állandó szó használata nem szerencsés, főleg pszichedelikumok kontextusában. Ebből más levonhat olyan dolgokat, hogy dobjunk be 5 papírt és majd tanulunk belőle vagy amit gén írt, hogy utólag rálehet mondani MINDENRE, hogy tanultam belőle.
Ha levágod az ujjad abból is tanulsz kérdés, hogy mit és milyen áron. Ilyen formában a tanulás szó felszínes lesz és elveszti értelmét. Ha valami ennyire bonyolult az nekem már nem stimmel, sajnálom, ha neked ez hitetlenkedés nem tudok vele mit kezdeni.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | igenigen ilyen esetekben nekem pl előbb jut eszembe, hogy csupán józanész és gondolkodás, minthogy a konkrét tapasztalat. (persze a "józanész" is a korábbi tapasztalatokra épül, tehát tényleg jön a mindehétenszétisszamagtá csakazért dolog.) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Szerintem ennyire ne rugaszkodjunk el a szerektől. Vegyünk inkább egy olyan példát, hogy mi van, ha valaki koki-részegre issza magát és reggel úgy kel fel, hogy az utolsó, amire emlékszik az estéből, ahogy lehúzott egy felest. Mit tanult a feles és az ébredés között? Semmit! Mit tanult (utólag!) az esetből? Jobb esetben azt, hogy nem szabad így/ennyit inni, rosszabb esetben szintén semmit és 1 héttel később megismétli.
Furcsa lenne, ha mondjuk valaki minden héten taccsra inná magát, majd azt mondaná, h semmi gond, mindíg tanultam belőle |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | valaki nem tudja, hogy az India Ajándékát antikváriumba vagy egyéb helyen nyomott verzióban össze tudom e kaparni? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | és ráadásul a legalapvetőbb formája. az olyan dologba kezdtem bele ami nem is érdekel igazán pedig valóban jó példája a hosszú távú "leckéknek", amik így közvetett módon jönnek át. de nem alkotok véleményt, csak megjegyeztem, no offense! |
| |  |  |  |

|