 | 
Legfrissebb hozzászólások (66891 - 66910)
 |  |  | | | |  |  |  | | 60 kalap az már körülbelül 10g. Rekordom most volt nem rég ami 4 és fél volt de életembe nem voltam még ilyen állapotban semmitöl sem. Elég durva volt én aszem maradok a 3g-nél. Ha vki 10g-t bemerne vállalni azt megnézném simán felérne 4db papírral. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Hát ez szép emberek!
Majdnem fél óra és kb,12 tök ismeretlen szó utánajárása végeztével,ideértem az elejére.Szórakoztató és roppant tanulságos egyperceseket olvastam.Aminek az lett a vége hogy az spirituális élményeitényleg személyfüggök.Tudjátok érdekes volt ennyire filozofikus és tárgyilagos értelemezésben olvasni a vallásról.Mint a daath egyik kevésbé müvelt és iskolázott tagja sajnos én nem tudok idézetekkel és egyéb frappáns filozofiai irányzatok tanaival beszállni(bár megeröltethetném magam).Na és akkor a lényeg én a vitába azért szálltam be,mert én mint vallásos ember rendkivül érdeklödö vagyok minden iránt ami az életmódommal kapcsolatos.Bár a vallási hozzáálásomat nem tudnám sehova besorolni,mert az elmúlt 10 év alatt rengeteg olvasásból és tapasztalatból rakodott össze és Péter atya szerint aki kedvenc hittantanárom volt és a mai napig kedves barátom,sok gondolatom rendkivül istenkáromló is.De nekem ez a meggyözödésem ami néha fejlödik és változik mikor felismerem valamiben a korlátoltságomat vagy szüklátókörüségemet.Sajnos vannak olyan vallási dogmák leginkább a kereszténységben amit valaki már jól megfogalmazott elöttem, a haragvó isten meg a tizparancsolat és lássuk be egy mindent teremtö és éltetö isten képében ezek nevetséges állitások.Én továbbra is arra a kérdésre szeretnék töletek választ kapni lévén hogy logikailag nagyobb rálátással rendelkeztek mint én,Hogy a katolikus egyháznak és más világvallások vezetöinek nem kéne-e elgondolkodni azon,Hogy a változás nem rossz dolog.Más világban élünk mamár az emberek nem hülyék,olvasottak és müveltek.Éppen ezért középkori dogmarendszer és a félelemkeltés nem nagyon hat rájuk.De ha felfednék elöttük a menny vagy épp más vallási rendszerek esztétikáját , szépségét vagy azt hogy a valódi megértéshez és az istenhez való közelkerüléshez mennyi munka, logika és kitartás kell.Nézzétek a 17-19.század misztikusait és müvészeit talán nem volt olyan nagy a különbség.Egy egész életmüvel igyekeztek isten közelébe kerülni,mert tisztán érezték és tudták,hogy a világ principiuma nem fogható meg üres fejjel vagy adományokkal és gyonással.Talán az ima az egyetlen jó gyakorlat amit a kereszténység a hétköznapokban használ.nem a történelmi jelentöség a kérdés szerintem hanem a bevett gyakorlat már rég nem felel meg a kornak.És higgyétek el azt a kulcsot meg kell találni mindenkinek.hát befejezem és tényleg bocs ha hülyeségeket irkálok,de jó olvasni a véleményeteket dolgokról.Üdv. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "Piko buzeránszki" :D
Pumpa92:
Mit jelent, hogy nem volt beleszámítva a fű meg a vodka? Egyszerűen csak benned lett hirtelen? A xanaxról nem is beszélve, ami a gyutacs az egészben, az bele volt számolva? Számomra érthetetlen. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | mahadeva: "nem láttam senkit sem, hogy spirituális élményt élt volna át. Valódit."
Ez lehet Nem láttam semmit sem. Valódit Nem láttam senkit sem. Valódit Nem valódi.
A többit Gén leírta.
Ez duplaszűrős, mert más neked(a) egy élmény, és más a vizsgált alanynak(b). Vizsgálódni meg csak úgy egyszerűbb, ha megpróbálsz b jelleget ölteni, de elrakod a spájzba az a-t is, hogy majd visszatérhess.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Neked inkább a tantermet kéne kombinálni a konditeremmel. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | mahadeva: "nem láttam senkit sem, hogy spirituális élményt élt volna át. Valódit."
Az átélés egy szubjektív dolog, nem pedig egy látható dolog. Mások élményeinek valódisága nem tartozik az általad észlelhetö tartományba.
Alapból tehát csak arról beszélsz, hogy nem láttál olyan viselkedésmintákat, amiket "valódi spirituális élményként" címkézhetnél a fogalomrendszeredben. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | mahadéva: én két katolikus misén voltam az elmúlt hónapban, mindkettőn őszinte spirituális élményeknek voltam szemtanúja és részese. Az egyik a velencei Szent Márk székesegyházban volt két hete - ott engem is teljesen magával ragadott annak az épületnek a bizánci misztikummal átszőtt spirituális aurája, a szakrális térben felszólaló egyházi énekek kapukat nyitogattak ott bent. A másik egy kis borsodi falu apró görög-katolikus templomában volt, ahol a mise után volt egy keresztelő is. Ott teljesen más volt a fíling, de teljesen pozitívan jött le az az igazi békebeli jámbor falusi vallásosság, az ikonfal előtt terjengő tömjén, a meglepően megnyerő intellektusú, a gyerekek rosszalkodására rugalmasan reagáló pap, a rózsafüzéreket morzsolgató kendős öregnénik.
Persze, nem tudhatod, hogy kinek mi játszódik le a lelkében, mindenhol vannak, akik csak színlelik az áhítatot - de ebből nem lehet általánosítani. Abban igazad van, hogy a spirituális élmény mélysége teljesen személyfüggő. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | 589. mahadeva, nem akarok beleszól(óz)ni a beszélgetésbe, inkább kíváncsian olvasom, de ezt muszály megkérdezzem:
És az analógia?? [...] A villámcsapás bizony az elektromosság és a tűzistene és a viharé, sőt talán még a cserekereskedelemé is!
A ravasz elvilágiasodott vallási vezetők isten mibenlétét ilettően aligha tudnának hazudni, de nem is kell, elég egy számukra jól megválasztott töredékes részigazságnál leragasztani a népet. Esetleg egy aránytalanul összeollózott nézőpontrendszernél, mely mindenből hasonló jellegű torzképeket termel.
Biokémiai folyamatokból meg szerintem épp annyira eredeztethető valami, amennyire az visszahat rá. Tehát csak azt vonom kétségbe hogy tudati jelenségek forrása megrekedne kizárólag molekuláris szinten.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Vagyis az egyház intézi a szet/szettinget a vallásos triphez? :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | meta: a platonizmust és a manicheizmust Ágoston inkább meghaladta mint megtagadta. Viszont valóban volt egy mestere, akit gyáván megtagadott, mert ő addigra már eretneknek volt nyilvánítva: Órigenészt. Nem volt ezzel egyedül kortársai között, például Jeromos is mindent Órigenésztől tanult, aztán amikor eretneknek nyilvánították, "elfelejtette". Sőt, az egész egyház nagyon sokat köszönhetett Órigenésznek, aztán megtagadta. A pécsi egyetemen van egy nagyon jó kis patrisztikai műhely Somos Róbert és Heidl György vezetésével, asszem ők írtak erről az Ágostonban elfelejtve bennelévő Órigenészről.
Kétségtelenül érdekes pszichológiai jelenségek ezek, Hans Küng, a tanári státuszától megfosztott katolikus pap és teológus (Ratzinger ellenfele) ír ilyenekről a magyarul is elérhető könyvében (A katolikus egyház története). |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nargile Nekem sem volt célom a kereszténység ellen szólni. Az én problémám azzal van, és ez minden vallásra igaz, hogy a tudomány már százszor és ezerszer megcáfolta azokat a dogmákat és spirituális tanításokat, melyekre még mindig visszahivatkoznak. A vallásos-spirituális élményről pedig leírtam, mit gondolok. Csak egy, az emberbe belehipnotizált rendszer logikájának átlátása, és a tetején álló Isten megtalálása, de ezen is túl lehet lépni. És persze, ha olvastad Feldmárt, ő is leírja: nem minden hipnózis rossz. Csak létezik.
Egyébként - ha egy keresztény számára fontos a történelem, mert ez a kulcs a vallásához, akkor figyelembe veszi-e azt, hogy a világ legnagyobb vágóhídját építették ki "puszta szeretetből"? Meta linkjei közt fellelhető fehér felsőbbrendűség nem egyértelműen keresztény találmány lett? Zsidóüldözések? A vallás csak olyan, mint a követői. Ha a saját utadat járod a rendszerén belül, az teljesen rendben van. De akkor már nem arról a kereszténységről van szó.
Egyébként nemrég voltam katolikus misén: nem láttam senkit sem, hogy spirituális élményt élt volna át. Valódit. Csak azt, hogy biokémiailag egy hipnózissal rá lettek hangolva a mise eksztázisára. És ez nem feltétlenül rossz, de valóban mindenki eksztázist él át? Nagyon jól emlékszem arra a pillanatra, mikor az anyuka bevonszolta a gyerekét a misére. Már mindenki teljes fennköltségben stb. A kislány meg csak annyit mondott: menjünk innen, utálok itt lenni. Néhány év múlva szeretni fogja, mert beleverik a kobakjába, hogy jó dolgok ezek és itt eksztázisban kell lenni. De akkor már letörik a szkepticizmusát. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | ágoston vallomásai tényleg klasszak. sokat köszönhet neki a katolikus egyház. a manicheusok és a neoplatonisták kevésbé. :( pedig ők nevelték ki. ilyen ez. a nagy szeretet embere hozzájárul a gyökerei kiírtásához.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | A homokkal való felütés egyáltalán nem új módszer, csak azt tudjuk, hogy Magyarországon jelent meg kb. két-három éve - símán lehet, hogy Nyugaton vagy a világ más részein már korábban is használták.
Egyébként meg igen nehezen magyarázható, hogy eddig miért nem találtak ilyenre utaló bizonyítékot az ilyen irányú kutatások, például Donald Thaksinék a többezerfős mintán alapuló amerikai longitudinális vizsgálatukban miért nem találtak egyetlen arra utaló nyomot sem, hogy a csak kannabisz fogyasztás összefüggésbe hozható hasonló betegségek kialakulásával.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Zumzala: egy hívő katolikus nem választja külön, hogy neki vannak a személyes sprituális vallási élményei ÉS vannak az intézményes valláshoz kötődő élményei, a kettő ugyanis a legtöbbször egy és ugyanaz. Az az áhítat, amit egy misén átél, az például egyben személyes spirituális élmény és intézményes rituálé. Amikor meggyón a papjának, akkor az intézményes egyházzal szembeni kötelességét teljesíti - ÉS személyes spirituális kötelességét is. Nincsenek éles kontrasztok. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Hohó! Tegnap este írtam a cikkíró tüdökutatónak, és ma reggel már válaszolt is!
Ezt írtam:
Dear Ralph A. Schmid,
I just read your article "Emphysema and secondary pneumothorax in young adults smoking cannabis" and I would like to point out a possibly related issue.
As an editor of a drug information and harm reduction webpage, I ran into several anecdotal stories about street cannabis being adulterated lately with silica sand (or quartz sand). It is a very fine-grain component that is used to add more weight to the cannabis by drug dealers, for more profit. Several members of our web forum reported that they had washed out more than 10% of silica sand from the street-purchased cannabis. Also, one member reported, that his friend got hospitalized because tiny bits of burning silica sand damaged his lungs seriously. (Unlike cigarettes, cannabis is smoked without a textile filter.)
I wonder if this sand contamination could be related to the lung damage you had found in the cannabis user group. I also wonder if emphysema and secondary pneumothorax had been also found in cannabis smokers during the last decades, or did they appear only recently? If so, then could these lung damage cases be possibly caused by burning sand particles?
Ezt válaszolta:
[...] we also think that this could be one possible reason. We know that talkum, glass particles, lay and even hair spray is used to increase the weight of the drug. We did not find any indication so far in our patients, but we are investigating the phenomena further. thank you very much for your remarks yours R. Schmid
Tehát ö sem zárja ki a felütés-dolgot. Talán a svájci rendörlabor meg tudná mondani, hogy milyen szennyezödéseket találtak a lefoglalt füben. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | retek: láttam a Pi-t, jó kis film, de szerintem nem a vallásról szól. Te olvastad Szent Ágoston Vallomások c. könyvét? Ha közelebb akarsz jutni a kereszténység személyes Istenképéhez, akkor érdemes. Ágoston ott foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy az ő szempontjából mennyiben több a keresztény a filozófusnál. Abban a korban (4. század) a pogány (értsd: a klasszikus görög tradíciót folytató) filozófusokat és a keresztényeket nem az különböztette meg egymástól, hogy a filozófusok nem hittek Istenben, a keresztények meg igen. Az akkoriban dívó közép- és újplatonista filozófia képviselői gyakorlatilag mást sem tettek, mint az Egyet (Hen) keresték és próbálták megérteni. Még mondjuk Kelszosz, aki a keresztények ellen írt egy pamfletet, vagy Jamblikhosz, aki szintén a keresztények egyik fő ellenfele volt - ők sem azért bírálták az egyházat, mert ne hittek volna a kozmoszt teremtő egy Istenben. Sokkal inkább az erről az Istenről való fefogásuk különbözött: ők is sokkal inkább egy a komoszt az idő minden pillanatában önmagából kisugárzó személytelen erőt képzeltek el az univerzum középpontjában (emanáció elmélet). A kereszténység egyik nagy botránya éppen abból állt, hogy a zsidó vallás a görögök által megmosolygott személyes istenképét beépítették a görög filozófia keretrendszerébe, a haragvó Jahvét konvergálták a filozófusok Istenével, ráadásul a görög filozófusok Logoszát húsba öltöztették, megölették majd feltámasztották. Ágoston könyve azért érdekes, mert ő, aki egy a kereszténységet lenéző művelt rétor és filozófus volt, egy nagyon szubjektív nézőpontból írja meg a megtérését, ami egyben nagyon őszinte is.
Csak hogy tisztázzam a szándékaimat: nem akarom azt sugallni, hogy a keresztény nézőpont értékesebb vagy különb más vallási nézőpontoknál, nincs semmilyen térítő szándékom. Magam sem vagyok tagja egy egyháznak sem. Csak azt szeretném, ha az emberek jobban megértenék egymást, kevésbé viszonyulnának elutasítóan egymáshoz. Más fórumokon ugyanilyen sziszifuszi vitákat folytattam keresztényekkel vagy tradicionalistákkal arról, hogy miért nem kellene kidobni az ablakon a felvilágosodás örökségét... Egymás megértése gyakran sokkal fájdalmasabb folyamat, mint gondoljuk, mert le kell mondanunk egy csomó intellektuális gőgről és lelkünk mélyén dédelgetett előítéletről, főleg arról, hogy mi aztán már mindent tudunk a másikról, amit tudni érdemes. Audi partem alteram - hallgasd meg a másik oldalt is, ahogy Ágoston mondja. Az egész emberiség sorsa ma azon áll vagy bukik, hogy mennyire tudjuk és mennyire akarjuk megérteni egymást. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Te jóságos vizigiliszta! metametta! Egy kukkot sem értek abból amit írsz! Lehet el kéne végeznem még vagy 2-3 egyetemet? :D urrrristen!! pihenjél néha! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Semmit nem tudok az egészről???Nem hiszem meg volt a felkészülés végig olvastam az összes ehhez kapcsolódó topikot, és még a google barátommal is csevegtem.Perzse teljesen tisztába voltam h mit vállalok, és mint látjátok nem a hullázban figyelek.Tény elehet h valamit elszámitottam ha ilyen reakciókat váltott ki belőletek ennek a kombónak a híre.De a fűvet bele se terveztem meg a piát se. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | jajjaj. (freudi félreszólás!)nemtom mér a ptsd-t írtam copd helyett... biztos nekem is -mint nem-rendszeres-droghasználó, de gondolkodó lénynek - traumát ez a cikk, és most ptsd-ben vagyok, ezért is gépeltem mellé többször is. |
| |  |  |  |


|