 | 
Legfrissebb hozzászólások (67076 - 67085)
 |  |  | | | |  |  |  | | én is ájultam már el fűtől, semmi para, csak kicsit hirtelen kicsit túl sok volt+ körülmények. van ilyen... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem tévedsz, ugyanúgy a véráramba jut. De ua. vonatkozik rá mint a többi anyagra: Inhalálva, szippantva intenzívebb a hatása és rövidebb a felfutási idő is. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | kifejtenéd bővebben, hogy miért volt botránykő a kereszténység? (az én olvasatomban a zsidó törvények némelyike számított botrányosnak a maga idejében. a szentháromság a kabbala egyszerűsített, az analfabéta számára is elérhető verziója. a kabbala titkos egyiptomi alaptanítások összessége.ez így nyilván felületes, ezért kérlek, hogy ami nagyon nagy butaság szerinted azt cáfold, s ha lehet ezt a botrány-dolgot fejtsd ki.) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | meta: a kereszténység eredetéről általad felvázolt kép elsősorban a 19. századi protestáns teológusok-vallástörténészek körében volt népszerű, amikor a bibliakriticizmus mellett divatos volt a kereszténység más vallásokból való eredeztetése, - egyesek a perzsa, mások a hindu, mások a buddhista, mások a zsidó elemeket emelték ki. Manapság persze bizonyos szerzők úgy adják elő a hasonló, többnyire gyenge lábakon álló, különféle ezoterikus könyvkiadók által marketingezett elméleteiket, mintha ők találták volna fel a spanyolviaszt, pedig semmi újat nem mondanak. Ez a fajta mechanikus megközelítés manapság már meghaladottnak számít patrisztikai körökben, mióta Henri de Lubac és Jean Daniélou, az új teológiai irányzat fellépett és az egyházatyák korának kutatása kibontakozott (ők kezdték el az egyházatyák írásainak szövegkritikai kiadását az 1940-es években, az ún. Sources Chrétiennes sorozatot), akik újra felfedezték a kereszténységben rejlő újdonságot és másságot.
Én személy szerint teljességgel értelmetlennek tartom az olyanfajta értelmezéseket, mint például hogy "a keresztények esszénusok voltak". Ha az ember kellőképpen elmélyül a patrisztika kutatásában, akkor rá kell jönnie, hogy a kereszténység jóval több, mint korábbi világvallásokból összelopkodott szinkretista turmix. A kereszténység botránykő volt az ókori világban, olyan botrány, amit korábban egyetlen más vallás sem keltett. A Szentháromság tan ontológiai jelentősége óriási: a személyesség és a szeretet a lét struktúrájának alapja, az egzisztencia elválaszthatatlan része. Bár korábbi világvallásokban is jelen volt az istenség testi manifesztációjának tanítása, a görög filozófiában pedig a Logosz-tan már a klasszikus kor óta megfigyelhető, a keresztény inkarnáció-tan valami teljesen új keretet adott mindkettőnek, amely átformálta a kozmoszról és annak eredetéről alkotott képet. Az "ige testté lett" (ho logos sarks egeneto) - ez a korabeli görög filozófia és zsidó vallás számára is botrányos kijelentés volt.
Én óvatosan bánnék a felületes összehasonlító elméletekkel - hatalmas forráskritikai tapasztalat és filológiai felkészültség kell a valóban értékes komparatív vallástörténethez. Szerintem csak a legtapasztaltabb és legzseniálisabb vallástörténészeknek szabadna erre a területre merészkedniük. |
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | Nekem olyan 21 fokos szobában van. Levegőt nem szoktam párásítani, de nem panaszkodik. Viszont ablakban van és a lehető legtöbb fényt kapja. Talán ez. Amúgy 3 növényem volt abból 2 kipurcant, ez maradt meg mint szuperpotens entitás. :) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Magával a téllel nincs probléma, csak mióta megy a fűtés a szobámban, baromi meleg és száraz lett a levegője. De remélem sikerült hatásosan orvosolom a problémát. Azért az érdekelne, hogy nálad kb hány fok van a házban? Mert valamit mégiscsak elszúrhatok....de nem tudom mi az :S |
| |  |  |  |

|