 | 
Legfrissebb hozzászólások (88111 - 88120)
 |  |  | | | | |  |  |  | | | | A "kultúra" alatt egyébként sem azt értem, ami a könyvtárakban van, vagy amit a jogtudósok mondanak, hanem azt, ahogyan az emberek élnek, gondolkoznak és viselkednek. Nyilván, ha a pszichedelikus élmény a könyvtárakban felhalmozott elvek és értékrendek kritikáját adja, az nem érinti különösebben azokat a szűkebb-tágabb hatalmi agglomerációkat, amik fenntartják ezeket a tilalmakat. Sokkal érdekesebb, hogy milyen kritikáját adja annak, ahogyan az emberek viselkednek, ahogyan az emberek viszonyulnak egymáshoz, az együttéléshez. Sokminden van, amit sokan elítélnének, ha tudomásul tudnák venni. Ha nem lennének azok a fárylak, amikkel a nyelvhasználati szokások nagyon alapvetően berögzült gépies mintázatai eltakarja előlünk ezeket a dolgokat, és amiket a pszichedelikus élmény hajlamos felfedni azáltal, hogy az egész fogalmi valóságképzetet felkeni a falra. Énnekem úgy tűnik, hogy a kultúra valódi gerincét, ami nélkül tényleg tarthatatlanná válna, nem a kimondottan vállalt elvek adják, hanem ezek az elhallgatott, és nagyrészt nem tudatosuló reflexek, viszonyulási és viselkedésbeli szokások. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Azt nem tudom, Nargile, mit mondtak az angol empiristák, vagy hogy mi az az utilitarista társadalomelmélet. Itt most olyasmiről nem volt szó, hogy mihez van "joga" az államnak. Gondolom, ez megegyezés kérdése. Nem mondom azt sem, hogy ne lennének abszolút "értékek", itt nem is az értékekről volt szó, hanem az igazságról, és a közvetlen tapasztalat elsőrendűségéről annak megítélésében, hogy mi igaz, és mi hamis.
Hogy a hit "élmény" volna, ezt nem értem, hogy érted. Megélem azt, hogy valamit hiszek? Nyilván, a hit alapját a tapasztalatnak kell adnia, de ettől még nem ugyanaz a kettő. A misztikus élmény vagy vallásos élmény és a hit két különböző dolog. A kérdés az, hogy "Istent keresem", illetve valamit keresek, amiről már eleve tudom, hogy azt keresem, és aminek nem is én adtam nevet, vagy pedig inkább mindig a közvetlen tapasztalat alapján ítélem meg az egyes lépéseimet az úton.
A kérdésedre válaszolva: a pszichedelikus élményben az nem található meg, hogy absztrakt fogalmak, szavak jelenjenek meg "alapvetőként". Pontosan ellenkező irányből, a valódi, közvetlen alapvető: a közvetlen élmény szemszögéből ad rátekintést az ilyen és hasonló absztrakt "elvek" esetlegességére, amiket említesz. Persze, nem arról beszélek, hogy milyen gondolatokat kelt az emberben a pszichedelikus élmény, hiszen az sokmindentől függ. Hanem a kulturális illetve fogalmi "valóság" feloldásában (valami mássá változtatásában vagy szimpla elvonásában) megjelenő perspektíva episztemológiai viszonyáról a hétköznapi elvekhez és igazságokhoz.
Ha vannak is alapvető értékek, azok szerintem szavakkal nem megragadható értékek. Az absztakcióban mindenképpen veszítenek a közvetlen valósságukból, és ha a kultúra a hátára veszi ezeket a szavakat, jelentésükben nagyban eltávolodhatnak a közvetlen forrástól, amik inspirálták azokat. A szavak rendkívül képlékenyek. A mai napig bezárólag eddig csak a primitív kultúrák engedhették meg maguknak, hogy rendszeresen, sőt, intézményesítve alávessék a gondolatvilágukat a pszichedelikus élményben megjelenő, a kulturális-fogalmi-tudati felszín alatti, közvetlen létélmény, perspektíva bírálatának. De ezek a primitív közösségek életmódjukban nem is nagyon távolodtak el a természettől. Úgy könnyű. A mi kultúránk viszont olyan nagyon elemelkedett a közvetlen valóságtól az "elvek" és "értékek" fogalmilag meghatározott virtuális valóságában, hogy nem csoda, ha ellenérzései vannak egy olyan perspektívával szemben, ami képes a kulturális illúziók legbevésettebb varázsait is levetni magáról. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | hagyjal ezzel a viszonyitas dologgal vannak jo emberek, ok kedvesek rendesek aranyosak vannak semmilyen emberek: ok csak vannak vannak gonosz emberek: ok gonoszkodnak de miert? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Ha nem lennének, akkor jó emberek se lennének, mert mihez képest? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Siphersh: ha jól értelmezem, hasonló dolgokat mondassz, mint az angol empiristák, és az utilitarista társadalomelmélet. Magyarul, hogy az érzékileg tapasztalt valóságon felül nincsenek igazán meismerhető abszolút értékek, és hogy az államnak nincs joga erkölcsi szabályokra hivatkozva mérlegelnie élmény és élmény között - csupán azt kell figyelembe vennie, hogy beavatkozásainak pozitív hatásai felülmúlják ártalmait.
De ugyanakkor vedd észre, hogy te is értékítéletet mondassz közben, mégpedig a vallásos hitről például. A hit a vallásos ember számára igenis élmény, megélt valóság, nem vizi e szilveszteres "hamis világ". A pszichedelikus élmény gyakran a vallásos hitélmény megerősítését is szolgálja, nem feltétlenül ellentétes.
A pszichedelikus élmény "közvetlen tapasztalata" egyáltalán nem ellentétes a nyugati civilizáció tradicionális értékrendszerével, vagy megismerésével. Egy jogtudós, John Finnis, aki Aquinói Szt. Tamás modern kori követője, a következő alapvető értékeket különbözteti meg: élet, tudás, szociabilitás, játék, esztétikai tapasztalás, gyakorlati ész, vallás. Tehát egy konzervatív keresztény jogtudós ezekben látja a nyugati civilizáció értékeit: vajon melyik nem található meg a pszichedelikus élményben? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | valamelyik bolcs arulja nekem el h miert vannak gonosz emberek? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | a DMT jelen van magyarországon? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Szia Magic. olvasgatom itt egy ideje a forumot, hogy hova is irjak, de ugy tunik itt ugyanarrol van szo. marmint az energia atiranyitasarol. ugyanezt szeretnem elerni en is, ehhez keresek valami segitseget.
szoval vannak ugye a csakraink. most csak a 7 fo csakrahoz probalom kotni a dolgot. a kulombozo pszichedelikumok az energiatestunkben megvaltoztatjak az energia aramlast ami maga a tudatmodosulas. mig normalis allapotban a sajat es a kulvilag rezgesei hatarozzak meg a csakrakban az energia aramlasat, a pszichedelikum elfogyasztasa utan, az anyag letrehozza a csontveloben a sajat rezgeset. a gomba peldaul vegigfut a gerincoszlopon fel az agyig, ezert az agy nem az idegszalaktol kapja a rezgo imulzusokat, vagyis nem a testunk erzeseit kapjuk hanem a gomba altal keltett sokkal intezivebb rezgest.
a hasis eseteben viszont, a kundalini energia az elso csakrabol indul felfele, ezert inkabb fizikai sikon erezni a hatast. az elso csakra feltoltese az erzekek intenzitasaban nyilvanul meg. ezert erzed jobban az izeket, megerosodik a latas es a hallas intenzitasa. a masodik csakraban felerosodo energia az erzelmek felerositese, ezert rohognek a fuves gyerekek :)) ha feljebb haladunk akkor az elmenkben jelenlevo belso parbeszed, a figyelem erosodik. ettol johetnek a parak, de peldaul ha bemesz egy helyre ahol 10 ember masrol beszelget kepes lehetsz mindenkire egyszerre figyelni. a belso parbeszed felerosodese, a ket ellentetes enunk tarsalgasa amitol koroznek a gondolataink. de ugye ha ezt a belso parbeszedet leallitjuk, akkor eszrevehejtjuk, hogy jelen van egy harmadik szemely, aki csak hallgat. O SHIVA, akihez az indiai aszketak imadkoznak. meditacioval a kundalini energia feljon egesz a negyedik csakraig, igy az asztralis testunkbe aramlik, amitol ugye ebren almodhatunk. Ezutan jonne a spiritualis sik, de itt jon a problema, mert nem tudom, hogyan kene az 5. es a 6.-ik csakraba iranyitani az energiat. a gomba ezt elvegzi helyettunk, felfut a gerincoszlopon es a bekapcsolja a 6.ik csakrat, vagyis a harmadik szemunket. de ez csak ideiglenes es arra lennek kivancsi hogyan lehet ezt elerni magunktol. itt nem arra gondolok, hogy hogyan tudok maskepp ilyen energiahoz jutni, hanem tegyuk fel hogy az energiam megvan, csak egyszeruen nem tudom, hogyan juttassam ide fel. ugy tunik fizikai sikon tudom csak iranyitani. vagy csak egyszeruen meg tob energia kene es akkor magatol is feljebb megy?
ugy tudom a csakrakban ez az energia spiralisan csavarodik. legalabbis ilyen abrazolast is talaltam. ez megmagyarazna, hogy a trippek elejen, az athangolodaskor a halucinaciok miert a ter spiralis csavarodasaval kezdodnek. mert ugye az agyunk ilyen hullamzast ertelmez fizikai formaknak, es ez szerintem ennek az intezitasnak a felerositese miatt van.
kivancsi lennek a velemenyetekre ezzel kapcsolatban, vagy hogy mi tortenik szalvia, hajnalka, maszlag, kaktusz vagy barmilyen mas anyag hatasara ezzel az energia aramlassal. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Üdv,
szal a 'Ágy parton' buliztunk, ahol haver beszerzett egy felkiáltójeles rózsaszines vagy narancssárgás- (már nem emlékszem pontosan)- felnit! Tehát a lényeg az, hogy qrvára bejött!!! Tehát a sok szar mellett azért van még tuti is!
üdv |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Jajaja. Nyilván van benne,hiszen erről szól a nyelv. Ezt próbáltam szemléltetni,bejött... Igazat adtál,köszi. |
| |  |  |  |

|