 | 
Legfrissebb hozzászólások (44196 - 44215)
 |  |  | | | |  |  |  | | A csattanómaszlag pedig bokor:) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Heló, Cellux!
A transzcendenssel való kapcsolat szerintem művelés és kulturális fejlődés kérdése, úgyhogy jó, ha különböző irányzatok alakulnak ki. Az természtes, hogy sokfélék az elképzelések, sőt, a sokféleség a fejlődés feltétele.
De ami személy szerint konkrétan az én elképzeléseimet illeti, én azt hiszem, hogy talán valami értelme is volt ennek a történelem nevű sámáni utazásnak. Évezredeken keresztül gyártottuk a misztikus ideológiákat, mert visszavágytunk az elveszett paradicsomba. De most már kezdjük felfogni az animizmust és a sámánizmust, mert bejártuk a kört. És ez az "integratív megközelítés" sokmindent magába foglalhat. Több ezer évnyi filozófiával, művészettel, tudománnyal, technológiával, szociológiával, sokmindennel bővebb a világunk, mint az újkőkori sámánnak. Lehet, hogy visszanézés helyett inkább újjáépítésben kéne gondolkodni.
És nem hiszem, hogy ez valami különösebben veszélyes vagy kényes prodzsekt lenne. Nyilván nem Learyből meg Castanedából kell kiindulni. Meg nem a beelesdézett rave-partikat kell nézni.
Szerintem eléggé nyilvánvaló, hogy ha van egy szertartásos kerete a dolognak, akár a pszichoterápiás vagy kísérleti körültekintés és körülményesség szertartásossága, akár egy valamilyen vallásos jellegű szertartásosság, felkészülés, satöbbi, akkor nem egy ördöngős dolog ez.
A Santo Daime és az UDV is itt van Európában. Ez nem csak az indiánoknál működik. És valamilyen szinten ugyanez a kategória az iboga-ház is. Az igazán körültekintő szetszeting kialakítás nélküli tripping nem azért olyan nehéz, mert ez egy ilyen nehéz dolog. Hanem mert ilyen nagyon fontos a szetszeting.
Nyilván, ha a szertartásokon túlmenően is biztosítottak az egészséges közösségi élet és mentális egészség feltételei, az nem árt. De összességében véve én nem látom ellenpéldáját a szinkretikus ayahuasca-egyházak eredményességének.
Ami az üldözést illeti, "ezt a mozgalmat" szerintem mindig is el akarták fojtani a keresztények. Pontosabban el is fojtották. És az, hogy kezd éledezni, azzal is összefügg, hogy egyre emelkedünk kifele a kereszténység korából. Nyilván, ha összeomlik a gazdaság és beüt a fasizmus, akkor az nem segíti a spirituális kultúra fejlődését. De ha a nagyobb tendenciákat nézzük, akkor szerintem abszolút van ok a bizakodásra. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Parrast Vakitas - görög millomos |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Osho mondta valamikor, hogy amint szavakba öntünk egy élményt, akár magunkban, akár másnak, a tapasztalás rögtön szertefoszlik. Furcsa dolog, de saját élményeim is ezt bizonyítják.
A miértekbe meg kár belemenni, a miért szó, olyan mint a a pi utolsó számjegye, mindig fölbukkan egy új miért, meg még egy, meg még egy, meg még egy ......................................................................
|
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | Vagy a tisztelet, és a megfelelő belső hiánya... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Szerintem a gondolatok, az elme működéséhez tartoznak. Az érzelmek, ha lehet így mondani, egy lépcsőfokkal fentebb állnak a belső világunkban. Van amikor egy gondolat generál egy érzést, van amikor egy érzés generál egy gondolatot, és ez a két dolog tarja mókuskerékben a lelket. Így tehát szerintem van átmenet.
Számomra azok az érzések az igaziak, amik a semmiből jönnek, ahol nincs átmenet gondolat és érzés között, mert gondolat sincs, csak hirtelen belerobban a tudatomba, hogy vagyok. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | re 508.01 Kár érte, pedig a világ egyik legjobb vicce, én is ismertem néhány változatát. Mára csak egy-két-... poén maradt meg, jellemző módon. Kár, hogy nem tudom törölni ezt a hozzászólást, pedig vicces. móriczka |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | kedves badtrip
nem az egyszerélünkről beszéltem - jelenleg semmi nem támasztja azt alá, hogy ez ne így lenne - de a lényeg nem ez.
"This body holding me reminds me of my own mortality."
"This body. this body holding me. be my reminder here that I am not alone in This body, this body holding me, feeling eternal all this pain is an illusion... Of what it means to be alive"
ember vagy - törékeny, halandó test és tudat. azt sem tudod, mi a halál, így azt sem tudod, mi ellen hiszel. a legtöbb örökélet-hit talaja mélységesen mély félelem a haláltól. a carpe diem felfogással valahol tökéletesen megegyezik - hitegetem magam, vagy egyszerűen nem foglalkozom vele - ugyanoda vezet. kevés az, aki érti a fenti 3-4 sort a Tooltól. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Zsiványkóla: még arra tudok gondolni hogy nemvolt megfelelö a hőfok . vihargyujtó vizipipa kombo a legoptimálisabb :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Ha létezésüknek ugyanaz a közege, mi különbözteti meg öket? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Van folyamatos átmenet gondolat és érzés közt? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Ízre és jellegre füstölve és rágva is olyan, mint amilyennek leírtátok. Van még vagy 20g-m talán még kísérletezünk vele :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem egészen, az angyaltrombita tulajdonképpen a maszlagfa és még veszélyesebb mint a sima csattanómaszlag. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Az "egyszer élünk" létfelfogás a mai állatias civilizáció meghatározója. Ha az emberek tudnák, hogy folyton itt vannak akkor nem lehetne őket rávenni arra, hogy zombiként munkával töltsék az életüket, vagy hogy a mindennapi "élvezetért" tönkre tegyék a környezetüket.
"buta vagyok, erőtlen és szomorú" meta, ez mind csak az elméd játéka. Az ilyen elmét könnyű elkapni, csak gondold azt hogy okos vagy, erős és boldog. Ezzel kicsit közelebb leszel önmagadhoz. Ez a test akármilyen legyen, csak azért tűnik úgy hogy a részed, mert a valódi lelki éned így tükröződik az anyagban. egyébként meg köszi a bókotat :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sziasztok. A CSattanómaszlag meg az angyaltrombita nem ugyanaz? |
| |  |  |  |


|