 | 
Legfrissebb hozzászólások (70756 - 70775)

 |  |  | | | |  |  |  | | Azt hiszem, a legmegfelelőbb az lenne, ha lényikének hívnánk a mental disorderrel rendelkező retardantokat vagymi.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | összefoglalva:
Áprilisi (túl korai) ültetés, azért lett ilyen korán kész. Klónról van. 78 napig virágzott. +mondtam, hogy nem ismeretlenek számára az afghan gének ;)
Mi lehet?
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Neked is mentek a képek Álommanó!
Nem NL és nem Chrystal.
Eredményhirdetés 9:30-kor, addig is várom a tippeket!
üdv, Cucen |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "Nem is értem, miért magától értetődő az, hogy ha valakinek van egy autóravaló pénze önkényesen elvehet a közterületből 4-6 m2-t. Egy átlagos autó életének kb 20%-át tölti forgalomban, a többi időben áll és foglalja a helyet - haszontalanul."
erre és "fizessen aki behajt a városba" erre egyszerre reagálok
egyrészt ezek az emberek (miután megvették az autójukat) fizetnek súlyadót és rengeteg útadót (benzinár 70%a!!!). jókérdés, hogy ez a pénz hová kerül, de ebből lehetne pl parkolóházakat, föld alatti parkolókat építeni megszüntetve ezzel a minden forgalmas úton lévő 2x1 parkolásra használt sávot. számolj utána, biztos van bp-en 200.000 autós aki 1 honap alatt elautózik egy tank (50-60 liter) banzint.. plusz még akik fél tankot stbstb.. az évente (csak a 200.000 ember utadojából!!!) 25 milliárd forint. országos viszonylatban (országuti közlekedés, autopálya +autopályadíj!).. szerintem évente 200 milliárd forintja van az államnak az autosokbol.. na nemár hogy még azért is pénz szedjenek hogy valaki behajt a városba.
városba behajtásért díjat fizettetni még azért nem átgondolt cselekedet, szerintem, mert akkor az gazdag "béemvések" lepnék el a várost és juliska néni akinek hiányzik minden második belsöszerve és képtelen biciklire ülni (mert azt elfelejted hogy sokan nem ugy vannak ám hogy "felpattanok a bicajra és letekerek 15 km-t"), de esetleg nincs pénze kifizetni a napi 2 ropit. tudomtudom, üljön fel a buszra. de az nem "háztólházig" visz és nem biztos hogy egy beteg embernek nem megterhelö bkvzgatni.
ettölfüggetlenül jó dolgokat irsz (bár kicsit utopisztikusak), de ehhez legelöször teljeskörű, éjjel is sűrűn járó, megbízható, megfelelő biztonságú és tisztaságú(igen ez is szempont, mert öltönyben lehet nem szivesen nem ülsz fel a 7esbuszra) tömegközlekedési rendszert kell kiépiteni, ami szerintem elég távol van még ebben az országban.. bár - mint mesélted - külföldiek dicsérik, de az biztos hogy NEM elegendő ahhoz hogy az autokat is helyettesitse jelen formájában. hogy is volt az eredeti terv? "6os metró legkésőbb 2000ig"? szal sztem várhatunk még egy kicsit:) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Oks, Rott, hát akkor már 3man vagyunk debrecenben a fórumról. Ja és a gyakszikra természetesen felsírtam magam. Sőte egyébként hasznot húzok a káoszból. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Nézem a szemed, a végtelent keresem. Téged nem lellek
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Télleg sok értelme van a játéknak :D Kép nélkül is ugyanannyi esélye lenne az embereknek, úgy tűnik. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Szia Soproni! Jó tudni hogy rajtam kivül más soproni is vannak itt. :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Tehát röviden válaszolva az idézett kérdésre. Ha csökkenteni akarjuk az autóforgalmat mindenképpen szükséges a többi közlekedési mód feltételeinek javítása. Busz, villamos járatok sűrítése. Csak és kizárólag a tömegközlekedés által használható forgalmi sávok leválasztása. Kerékpárutak / útvonalak kijelölése. Kerékpáros- gyalogos-barát várostervezési elvek alkalmazása (patkátlanítás, útburkolat helyes megválasztása, táblák, fizikai elkülönítés, kerékpártárolók). Ilyen elvek szerint a súlypont áthelyezhető egy egészségesebb mérték felé.
Akit érdekel a fenntartható városfejlesztés látogasson el a
LEVEGŐ MUNKACSOPORT
honlapjára. Nagyon felkészültek a témában. A kiadványaikat is igazán érdemes forgatni.
http://www.levego.hu |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "tegyük fel a belvárosból kitiltják a kocsikat (ami jelentené mondjuk a nagykörúttól befelé eső területeket) akkor az ottani tömegközlekedés bírná-e a terhelést"
Első közelítésben ne az egész nagykörúttól belül eső rész legyen car-free - ahogy találóan mondja az angol, hanem:
- A nagykörúton ugye 2x2 sáv + 1 sáv parkoló autók. Első lépésben 3,5 tonnátől felfelé behajtani tilos. 2 sávból egyet elveszünk az autóktól és a parkoló autókat egy sávval beljebb toljuk, s beton virágládákkal leválasztjuk. A járda mellett így keletkezik egy szép kerékpárút. A járda felszabadul, s újra a gyalogosoké meg kirakatnéző sétálgatóké - ahogy eredetileg is van. Ha kerékpárosokat és gyalogosokat összeterelünk az biztos konfliktusforrás - ez kezd is probléma lenni ahogy szaporodnak a bringások a városban. Egy sávon elférnek az autók. Közben ha a felszíni parkolást sikerül megfelelő helyen épített parkolóházakkal kiváltani (helyi lakosok számára !!!) körúti parkolás megszűnik illetve csak indokolt esetben (árufeltöltés) lehetséges. A felszabadult sávokban indíthatunk kisegítő buszokat a terhelt időszakok alatt. A 2x2 sáv szűkítését lehetne kezdeni a Ny-itól az Üllői-utig. Aztán tovább a hidakig... Ez csak egy hirtelen példa. Ütemezés kivitelezés sokféle, lehet rajta gondolkodni. Talán nem ez lenne a legideálisabb írok is másikat.
- Az Andrásy úton - ami a világörökség része ! - szintén nem tudom mit keres 2x2 sáv + 2x1 parkoló. Az oldalról forgalom elől leválasztást itt is el lehet képzelni. Ez a széles egyenes utat még egy olyan korban álmodták ide amikor nem voltak autók. Megadatott az, hogy a fasor között végigmenj előtted messzi centrum a Hősök angyal. Szombaton le lesz zárva, próbáljátok ki!
- A Lánc-híd. A város egyik jelképének számító történelmi emlékünk. Miért nem lehet szépen végigsétálni a pillonok között? Akadémiától Clark Ádám-térig. A bámészkodó gyalogosokat és turistákat nem riogatnák a biciklisek a járdán mert beterelnénk őket középre. Busz átmehet így is simán.
Lehet kisebb utcákon is hasonlókat vizionálni.
Az utak szélesítésével forgalmat vonzunk. Így van ez az autókkal, kerékpárosokkal egyaránt. A kerékpárúthálózat fejlesztése kerékpáros forgalmat vonz. Sokan azért nem indulnak neki mert nem elég nyugodt, átlátható, kényelmes és biztonságos a kerékpáros utazás a munkahelyre...akárhova. A kezdeti nehézségek, kényelmetlenség enyhítésével sokkal többen éreznék a bátorságot nyeregbe szálni. El is hiszem, hogy a legtöbbeknek nem fér bele a fővárosi forgalom odalépős, sokszor agresszív stílusa, a száguldó tárgyak közelsége.
Másik megoldás nem egyes utcákra koncentrál hanem eloszolva az egész belvároson éreztetné hatását. Ez pedig a BEHAJTÁSI DÍJ azaz fizess ha a szűk belvárosban akarod foglalni az úttestet és szennyezni a levegőt. Mindjárt mindenki jobban elgondolkodna mi dolga van ott. Még rövid távú hasznot is hoz a városvezetésnek, amit érdemes a közösségi, kerékpáros, gyalogos közlekedés feltételeinek javítására fordítani. Nem is értem, miért magától értetődő az, hogy ha valakinek van egy autóravaló pénze önkényesen elvehet a közterületből 4-6 m2-t. Egy átlagos autó életének kb 20%-át tölti forgalomban, a többi időben áll és foglalja a helyet - haszontalanul. (car sharing = egy autó több felhasználó módszer is működőképes lehet)
A parkolás kérdésének rendezése mindenképpen szükséges. Parkolóházak építésével KISMÉRTÉKBEN a belvárosban de jobbára a közbennső régiókban a külső régiók felől. A belváros forgalom nagy része ugyanis (s egyre nagyobb része) a jómódjukban zöld "külterületekre" költözők de belvárosba dolgozni járók lelkén szárad. Elegük van a büdös,koszos, zajos városból kiköltöznek nyugodtab városrészekre kertes házba. A munkájuk és a beutazásuk környezetterhelése tovább rontja a belvárosban maradottak életét. Dugó befelé reggel s dugó este visszafelé. Rá kell őket venn, hogy járművet váltsanak a belvárosba lépés előtt. Az ilyesféle anyagi ösztönzők különösen alkalmasak erre.
|
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | egyébként milyen 1 kép snaz? 5 van megosztva...
hi |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Azért estig várnék még a megoldással, hátha valaki kitalálja.
Snaz.. fő a nyugalom! ha tudsz mutatni képet meglátjuk felismerem-e (mondjuk, úgy emléxem te nem out-os vagy... persze az indoor bud-ok még könnyebben felismerhetőek, csak ne valami High Quality-s szemétről vagy valami Rezdog féle "ChemHaze Sour Diesel"-t mutass :-D), egyébként itt olyan fajtáról van szó, ami számotokra sem ismeretlen ;) ha az lenne nem tettem volna fel a kérdést.
peace, Cucen |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | OFF: --------------------------------------------------------------------------- mahadeva:
mivel egy egyetemre járunk [bár ezt eddig asszem csak én tudtam rólad, Te nem rólam...muhaha], ráadásul félig ugyanarra a karra,átérzem a helyzeted.
ugye a TTK meg IK még nem teljesen külön kar [legalábbis adminisztrációs szempontból]...
az ETR az fostalicska... értelme nincs. ne próbálkozz vele, inkább tanároknál sírd ki magadnak az órákat.
a pénzt nemtom hogy lesz, én most vagyok elsős, nekem még nem kell fizetnem... viszont a tesi tényleg dühítő... én szerzek felmentést vagy sporteredményt.
vicces... nálunk már csak azért is mert eddig is 8%a diplomázott le a felvételt nyert embereknek a szakunkon, így hogy még el sincs rendezve a szisztem és lassan máris zht írunk nemtom mi lesz... segáz ------------------------------------------------------------------------------ ON. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Gén: vegyész vagyol?
[vagy ne legyek indiszkrét vagy mivan? ] |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | na megnéztem énis.
gyűlölőm a leveleket.
elmondhatnád miez, nehogy vegyek véletlenül. de semmi gáz, csak tod ízlések és pofonok. merthát van háromszázmillió növény, azoknak ötszázmillió fenotípusa, amiből ittvan egy képsorozat, amin valami cukros saláta lóg a zsinórról.
találjam má ki miez okosabb vagy mint egy ötödikes? :]
písz |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Te kitalálnád egy képből Cucen ??? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | az mind semmi, hogy a kindzadza micsinál, de pl. bach mit tudott, meg az amazonasi indiánok is mit tudnak... ők is rengeteget agyaltak azon, hogy hogyan tudják a brénvéveket modifikálni.
(egész idáig angolul olvastam a topikcímet :D jó sokat filóztam azon, hogy milyen új cucc lehet az i-doser, ami egy "hengdrag") |
| |  |  |  |

|