 | 
Legfrissebb hozzászólások (70896 - 70905)

 |  |  | | | |  |  |  | | Köszönöm a köszöntést 'tabi!
I really appreciate it :)
Kimentek a mail-ek az érdeklődőknek (machine, Oxbow Lakes, teletabi, ReaLP, Airborn), de ma nem az Early Queen-t küldtem, hanem egy "közismert" fajtáról készült képeimet, feladványként ;)
Szóval ki mit lát a képen?
Annyit segítek, hogy április végén ültettem klónról, valószínű azért lett ilyen korán kész.
Airborn! Yo a neved! ha jól emléxem az Airbone "féle" G13 az eredeti G13 (a kormány project-ből)!?
peace
Cucen |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Rettenetes időjárást mondanak a hétre, az outdooros kollégáknak javaslom, nézzenek utána mi a helyzet a környékükön. Én speciel húzom is a fóliasátrat, hogy valami védelem legyen(jégeső óriási zivatar...), igazi gyantaleverős időszak jön... |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Ez igaz. Már régen szerettem volna elolvasni egy olyan könyvet, ami a sci-fi történetéről szól. Szerintem nagyon sokat el tud mondani egy civilizációról/korszakról, hogy miként gondolkodott a jövőjéről. Sőt, a science -fiction szerintem sokkal többet mond a jelenről, mint a jövőről. Érdekes, hogy a 90-es évek eleje óta viszonylag kevés olyan sci-fi jelent meg, ami a tudományos-technikai fejlődés pozitív vagy legalábbis izgalmas oldalát mutatta volna, míg korábban ez volt a fő trend.
Emlékszem valami régi újságban (Robur?) a 80-es években olvastam egy szovjet sci-fi novellát, amiben az űrhajósok a jövőben egy bolygón egy űrszondát találnak, amire az van ráírva, hogy CCCP. Tanakodnak, hogy mi lehet az, aztán rájönnek, hogy a régi Szovjetunió rövidítése - ami akkor már nem létezik, mert átvette a helyét a Kommunista Világköztársaság vagy mi :D |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | (nargi, megint rengeteg remek tudásnyitány. dejó! deköszi. habár csak jegyzet magamnak nem esszé. :)
van olyan, hogy transzcendens realizmus? :D
amikor nem csupán tragikus fuldoklásként éled meg a sok feléd nyúló csáp között az egységélményt - a csápokon talán rengeteg információ ( mint gördülékeny angyalkönny ) özönlik minden irányba - : ha képes vagy nem megpróbálni elfojtani a ráció kétes tudat-uralmát, de ugyanakkor nem is fordulsz a lényegi történésekhez mentőövért.
schleiermacher a művei első számú célközönségeként a művelt embereket jelölte meg, mert talán az ő életük van a legtávolabb a vallásos léttől.
nietzche fuldoklott a rengeteg őt érő, beléáramló csoda-információ átadási, feldolgozási kényszerében.
miért ennyi a német a filosz bugyraiban? mi van a német nyelvben, ami a tudatot a transzcendencia keresésére irányítja? miért a németek élesztették föl az árja-kultuszt - mármint így, a nevesítve is?
a buddha anyja is egy fehér elefánttól esett teherbe, aki az orrmányát az oldalán vezette testébe. vajon akkoriban még képesek voltunk látni is a huzalokat, ha azok megjelentek? bárha szemeink már homályosultan földi attribútumokat kerestek kapaszkodóként. vajon a tisztánlátás igazi mesterei tényleg az alaktalan isteneket imádó őskultúrák egyedei lehettek?hogyan lehet felhasználni a jelenleg adott kiváltságot: a netet és a digitális tudatot ennek modellszerű ujjáélesztésére? tényleg lehetséges, hogy az emberiség boldogságban nyargaljon tovább az univerzumba?) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem is írtam, hogy -20C kell hozzá :) Úgy gondolom elég ha tartósan "hideg" az az hüvösebb klima éri a magokat. Na más okosságot nem tudok hozzá fűzni, tessék kipróbálni, majd tavasszal az eredményekről beszámolni. Hamarosan itt is lesz a tél :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | nem: "legtöbb ember szemében negativ fényt kap emiatt tehát több negativ végeredmény lesz mint pozitiv"
Az első CM során sok volt az autósok ellenérzése. Szervező voltam akkor is, ingerült embert kellett terelgetni aztán fokozatosan kevesebbet. Ahogy újra és újra eljött a CM csillapodni éreztem ezt a szokatlan, új helyzet s az általa érzett kellemetlenség szülte ellenszenvet. A város kezd hozzászokni, hogy két nap a bringások okoznak dugót az autósoknak s nem azok saját maguknak, mint teszik az év többi napján ;).[ Ugyanekkor érdemes megfigyelni az úttest egységnyi keresztmetszetén mennyivel több ember halad át bringával mint az év többi napján az autóban araszolva. ] Bemondja a TV, rádió, hogy CM lesz. Lehet róla tudni s lehet készülni.Aki meg kurvaanyázik, az kurvaanyázik szegény az év többi napján is (huhh mekkora negatív végeredmény gyűlik így az év során! - mi ellen is?). Mióta van Cm egyre többen s többen vonulnak. A hét többi napján is több bringást látni (pl: az egyetemen). Lassan a politilusok is látni kezdik, hogy mennyi bringás...mennyi szavazat. S lassan érezhető is a kerékpárosokra is figyelmet fordító városvezetési gyakorlat halvány szele. Pl: hétvégi kerékpársáv a Margit-hídon.
Az autós forgalom lassítása/leállítása (ízelítőül a CM során) egyébként a leghatékonyabb módja a forgalomcsillapításnak ezen keresztül pedig a városi környezet élhetőbbé tételének. Szívem szerint nem csak két napra lenne lezárva a belváros hanem az év többi napján is csak erősen korlátozott behajtást engedélyeznék. Egy ideig tartana a hiszti aztán megszoknák szépen. Ahol nincs autóforgalom (ezáltal parkoló autók sem), felszabadul az utca 80%-a. Elszaporodnak a gyalogosok, kerékpárosok, virágládák, zöld felületek,kiülős kávézók, kirakatok. A túlburjánzó autóforgalomnak csak egyik káros következménye a levegőszennyezés. A város továbbembertelenítése, térrablás, túlcentralizált fenntarthatatlan városfejlesztés, energiapazarlás... szintén. Ezért ha minden autó áttérne hidrogénhajtásra még mindig nem lehetne elférni a járdán a parkoló autóktól, s lassan az utakon se lehet majd közlekedni (autóval) ha nem csökkentjük városra nehezedő forgalo terhét.
A hidrogénhajtás meg az üzemanyagcella nagyon szép dolog. De már-már ostobaságnak nevezhető rövidlátó zöldre festett technokrata hozzáállás az, ha csak és kizárólag egy újabb technológiai bravúrtól várjuk a megoldást.
Pl: Az utóbbi évtizedekben nagyon szépen fejlesztik az egyre üzemanyagtakarékosabb autókat. Egyre kevesebb a károsanyag kibocsátásuk is. De összességében nem csökkent a benzinfogyasztás sem a közlekedés légszennyezése mert a járművek száma gyorsabban növekszik.
Hol termeled meg a hidrogént? Vagy a villanyt? Bármiféle energia termelésnek (felszabadításnak) van környezetterhelése. Azt a sok hidrogénes autót meg kell tervezni, le is kell gyártani, reklámozni is kell. Mind nagyon energiaigényes, mind környezetkárosító. Az igazán környíezettudatos hozzáálás az, ha meg sem termeljük az energiát, elő sem állítjuk az adott terméket. Illetve csak akkor ha nagy szükség van rá.
Szükség van a technológia fejlesztésére. Szükséges, hogy csökkentsük az egységnyi energiafelhasználásra jutó szennyezés mértékét. De a gazdaság által okozott környezetterhelés másik tényezője az összes energiafelhasználás maga. Környezetvédelemről beszélni érdemben nem lehet fogyasztáscsökkentés nélkül.
Üdv
L |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | airborn: főleg tachycardia és emelkedett vérnyomás. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Mondjuk én a Star Treket annyira nem ismerem, de az ötlet kidolgozása közben tényleg általános space opera klisék lebegtek a szemem előtt... :-) Egyébként meg a negatív víziók szerintem sokkal inkább a jelenkor kivetülései. A cyberpunk irodalomra szokták is mondani, hogy az már nem is sci-fi, mert "valójában" a jelenről szól.
|
| |  |  |  |

|