 | 
Legfrissebb hozzászólások (91521 - 91540)
 |  |  | | | | |  |  |  | | | naja... csak időben van kicsit öszezavarva, asszem előbb lett "szúfi" khmmm... mint szabadkőműves és gnósztikus :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | igaz, volt teozófus, rose croix, szabadkőműves, meg minden, talán épp ezért tűnnek hitelesnek bírálatai ezekkel szemben. az, hogy szúfi lett, szerintem nem vita tárgya, bár nem voltam ott a beavatásánál. A könyvajánlást köszönöm, már olvastam, tényleg figyelemre méltó. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | (ajánlok neked elolvasásra néhány r. steiner művet, főleg a beavatásrólt. - amúgy: "alterius non sit qui suus esse potest" - paracelsus... ha már a középkorról is szó esett... ) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | [A 'hülye vagy, mert nem értem amit mondasz' helyett optimálisabb vitaindító a: 'hülyének érzem magam, mert nem értem amit mondasz' söt, kifejezetten ajánlott a: 'sajnos nem értem amit mondasz, kifejtenéd bövebben?'] |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | azt hallottam,hogy Baranya megyében is van |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | szúfi bölcs? hmmm... ha jól tudom guenont gustaf agelii nevű párizsban élő -ha jól emlékszem svéd származású- barátja vette fel egy egyiptomi sejk sejtjébe, de ugyanakkor papus-el is haverizált, aki viszont rózsakeresztes volt, de rené egy ideig teozófus, és martinista is volt...
arról pedig, hogy mennyire veszélyes egy embercsoport bármely alapokon történő bármilyen irányú megkülönböztetése nem vagyok hajlandó szólni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | ha nem azonosítjuk magunkat a gondolatainkkal, véleményünkkel, szavainkkal, ideáinkkal akkor elkerülhetöek az ilyen sértödések. persze ezzel sem kell feltétlen azonosulni hogy ne azonosuljunk gondolatainkkal, véleményünkkel, szavainkkal, ideáinkkal. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | én nem feleltem semmilyen kérdésre,csak nem tudtam kihagyni a kiegészítést... nem gondoltam, hogy ez ennyire bántó számodra... gondoltam is, hogy írok egy robotpilóta feljegyzései c. novellát.
a pozíciókról: asszem az a pozícióm, amit mások kitalálnak nekem.
nem érdekel ez a része az életnek, mert horizontális szociokultúrában gondolkodom. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | igen, ezek megfordultak a fejemben, de ugye a több kisebb érv erősebb mint a kevesebb nagy és 6 Guénon mű zsinórolvasása kissé módosította a leghétköznapibb dolgokhoz való viszonyulásomat. Persze, az antiszemitzmus is ott bujkál Guénon gondolataiban, de csak ha eleve onnan indulunk ki, hogy ez egy 'huszadik századi francia gondolkodó'. De ha már azt tekintjük, hogy egy szúfi bölcs kinyilatkozatatása, eleve a fogalom értelmetlenné válik. köszönöm a reakciót, még megrágom magamban. (egy ember, aki csupa antiszemita és nemzetieskedő között él, de nem hiszi el, hogy ezek természetükből veszélyes gondolatok és a tradícióhoz való ragaszkodásból fakadnak) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Látom metta más helyett reagálsz! Neked mien poziciód van a családodban, a munkahelyeden, a baráti társaságodban? Folytatnom fölösleges mostmár talán érted! Ha minden poziciód számodra tökéletes és ezzel senkit sem bántasz akkor őszintén gratulálok! De ebből a szempontból bármien emberek közé kerülsz keresed a poziciót ami nem baj mert nem lehet mindenki nihilista (összeomlana a világrendünk). Kezdek amugy csalódni bennetek! Metta neked mien a daath-os pozíciód? Vagy miért ugatsz így le minden gondolkodás nélkül? Mi van veletek? Én azt írtam tetrának vitassuk meg és h ez az én szubjectív véleményem! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | ezotera: Hamvas és Guénon hipotézisével nekem mindig az volt a gondom, hogy alapvetően a saját vágyálmaikat vetítették vissza a múltba, egyfajta romantikus-nosztalgikus epekedést éreztek valami iránt, ami - abban a formában, ahogy ők leírják - soha nem volt. A "hitvány jelen" összevetése a "dicső múlttal" már az ókorban is jellemző volt: az Aranykor mítosza. Ennek a mítosznak bizonyos keretek között lehet pozitív jelentéstartalma. Nekem azonban az a sejtésem, hogy az emberiség 99%-ban mindig is materialista volt, és az emberek többségének életét sosem irányította az az ideális primordiális tradíció, az a Szanáthana Dharma, amiben Guénon és Hamvas hisznek. Mindig volt persze egy szűk pneumatikus elit, akik próbálták megközelíteni ezt az ideált, de a profanum vulgus valójában sosem kerül közelebb ezekhez a spirituális ideákhoz. Attól, hogy mondjuk 1000 évvel ezelőtt Európa még az Egyház szellemi kontrollja alatt állt, egyáltalán nem biztos, hogy a legtöbb európai jobban vallásos volt, mint ma, vagy hogy akár megértették a keresztény vallás misztériumait. Guénon és Hamvas szerint minden rossz a felvilágosodással kezdődött - nekem ez a nézet túlegyszerűsíti az emberiség történetét. A felvilágosodás egyáltalán nem volt olyan homogén-materialista-sátáni folyamat, mint aminek beállítják, ennél sokkal komplexebb jelenség volt, aminek igenis voltak pozitívumai, amelyek egyáltalán nem ellenkeznek a spiritualitással. A tradicionalista gondolkodás fő veszélye szerintem az, ha olyan emberek kezébe kerül, akik gondolkodás nélkül lefordítják az üzenetét politikai síkra: a modernizmus rossz, minden ami felvilágosodás az rossz, az emberi jogok ostobaság, merengjünk inkább passzívan az általunk elképzelt ideális múlt árnyképein. Általában ilyen eszmék táplálják az ős-szumír-magyar nyelvészkedőket meg a táltos-turáni-ősjobboldaliakat, és ha kicsit megspékeljük a dolgot egy kis antiszemitizmussal, akkor máris egy jó szaftos fasiszta világnézethez jutunk.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | amúgy meg elnézést, hogy offolom a topicot és rajtatok tesztelem a Guénon interpretációmat, de két hét múlva le kell adnom a dolgozatomat Hamvas Béla, Guénon és a tradicionalitás témakörben. Eddig mindig beváltak a daath fórumán kapott reakciók. (néhány tanár nagyot néz, mikor a Magyar Pszihedelikus Közösség honlapját adom meg egyik forrásként). pá! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Meta: azért remélem nem vagyok alagútban. Persze elhamarkodott volt azt írnom, hogy egy kapu előtt állsz, ezt nem állapíthatom meg ennyiből. viszont a korábbiakra(ha még nem volnék elég fárasztó): "ha én lennék a földi tudósok egyik legnagyob bika -akit mások erre a posztra predesztinálnak- és adott konzisztenciában nem lenne nálam elvárhatóan logikusabb konszenzus-elme -mint pöllö einstein anno- akkor, ha eljutnék egy általam kiszámíthatatlannak vélt paradigma-regenerációig elkezdének hinni istenben, vagy valamiben, valakiben, aki megmagyarázza... ez a titok." igazából ezt szeretném én is hinni, de lassan afelé tendálok, hogy semmiképp sem vezet a profán tudomány Isten felismeréséhez, sőt méginkább eltávolít tőle. Nem hiszek a bebizonyítható istenben(Descartes). Én az irracionális Istenben hiszek, aki hiányában van jelen. Credo quia absurdum
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | (úgy érzem ezotera, te egy verbális illúziólabirintusban kószálsz, ahol folyton falakba ütközöl, amiken kapukat keresel...) :) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | ezotera: "közel állsz a kapuhoz, de akkor sem lépsz be, mert visszahúznak materialista nézeteid."
Fa- vagy vaskapura gondolsz? :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Helio: pont erre való a bibliai hermeneutika több évszázados tudománya. Hidd el, hogy a mostani pillanatban is emberek százai dolgoznak azon, hogy a tradícionális igazságokat érthetővé tegyék a mai emberiség számára. Ők a hermeneuták, vagy exegéták(a kinyilatkoztatás értelmezői). |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Meta: ha már felhoztad az ellipszist: ez pont a gömb egyetlen megközelítése az anyagi világban. (pl. a bolygók mozgása, az egyik fókuszpont a Nap, a másik pedig egyfajta abszolut semmi) az idő inkább kvalitatív, mint kvantitatív, nem hiszem, hogy a foton is több lenne ideánál. Persze azáltal, hogy megfigyeljük, kétség kívül létrejön. Amúgy pont Einstein volt a puszta materializmus transzponálásának élharcosa. Az ő gondolatai nyomány tényleg egy "tudományos", vagy "racionális" istenmagyarázat illúziójába ringathatjuk magunkat.(ugyanezt a szerepet vállalta a lélek terén Freud) A cél minden esetben az anyagra való visszamagyarázás és a fejlődés eszméjének balga fenntartása(leghangsúlyosabban Feuerbach, Marx). Úgy érzem, Mettameta, közel állsz a kapuhoz, de akkor sem lépsz be, mert visszahúznak materialista nézeteid. Hogy a középkorra emlékeztet? Kitűnő megfigyelés! Pont a középkor egy része volt az utolsó időpont, mikor még a nyugati kultúrának valami köze volt a tradícionális igazságokhoz.(persze ez hanyatlásakor átment az alacsonyabbrendű mágiába stb.) Aztán jött a felvilágosodás nagy rohama, amely a már említett eszmei csapdákat elindította.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | ...-varjunk csak, hova is vezet ez az ut?! -kerdeztem,s kozben nagyokat cuppog a cipom a mocsaras sarban. Mindjart ott vagyunk! -intett le Gabor(o egy haverom), majd nagyot szippantott egy gomb alaku pipabol, melyben suru sarga fust gomolygott. Meg akartam kerdezni tole, hogy mit tol belole, de ekkor bilincs kattant a csuklomon, majd egy eros taszitast ereztem hatulrol es a kovetkezo pillanatban mar arccal a sarban fekudtem. Mikor felneztem, egy tisztason voltunk, ahol nehany kis tuz egett, korulottuk homalyos, de emberszeru alakok alltak. Gabor es Laci(o is egy haver) meglehetosen durvan odavezettek az egyik csoporthoz, mire az egyik alak azonnal aktivizalta magat, egy kisebb henger alaku edenyben vizet tett a tuz fole. Lacira neztem, es megkerdeztem tole, hogy miert hoztak ide. O erre a vilag legtermesztesebb hangjan kozolte velem, hogy mindjart elkeszul az allvany is a tuz fole, amire felkotnek, es ennek segitsegevel fogjak megfozni a nemi szervem. Megpedig ugy, hogy belelogatjak abba a kis edenybe, melyben mar szepen gozolgott is a viz... Erre kicsit osszerandultam, majd Gaborra neztem, de o kifejezestelen arccal szivogatta tovabb a gombjet, mintha ott sem lettem volna. -Es akkor most le is vagjatok?! -kerdeztem ketsegbeesetten Lacitol, de o angyali mosollyal az arcan kozolte, hogy meg nem most, csak akkor ha mar jo puhara fott, es ahogy kimondta a "puhara fott" szavakat, a homalyos alakok kozelebb huzodtak a tuzhoz, es eroteljes cuppogatasokkal jeleztek, hogy alig varjak mar eme halmazallapotvaltozast... Ekkor ketsegbeesett orditasra lettem figyelmes, egy tavolabbi kis tuz felol jott a hang. Nem mertem odanezni, mert tudtam, hogy mit latnek... Hirtelen egy hatarozott mozdulattal kikaptam Gabor kezebol a gombszeru pipat, egy eroset beleszippantottam, es melyen letudoztem a fustot. Huvos volt es edeskes. A kovetkezo pillanatban szethullott a vilag es... - REM PHASE DEACTIVATED. PRIMARY VISUAL SENSORS ON-LINE. Huuuuuuuuuuuuu...
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | " Itt most nem fejteném ki, miért is, de annyit megjegyzek, hogy a tökéletes gömb, vagy ennek síkbeli megfelelője a kör soha nem jelenik meg az anyagi világban(gondoljunk csak a megfoghatatlan pi-re)." dehogynem. pi llanatnyi időintervallumokra. foton... ritkán látható de a gömb, a kör egy természetes forma a folyamatos transzformációk, transzfúziók közben. a dolgokat folymatiakban kell szemlélni. ebből kiragadni lehet egy-egy fázist, metafázist, de akkor érdemes elképzelni a potenciális előző, következő lépéseket. ha látsz egy elliptikusra formát egy adott térben el kell képzelned, hogy ugyanaz a forma egy másik helyzetben mivé formálódik...
|
| |  |  |  |

|