 | 
Legfrissebb hozzászólások (30536 - 30555)
 |  |  | | | |  |  |  | | weeed, ez a Gifts From Enola hatalmas, nem raknád fel pl. rapidra? nem találom sehol se. |
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | MDPV valaki? a partyvibe-on elég sz.r véleménnyel vannak róla, főleg azért mert könnyen túladagolható. Itt már próbálta valaki? Az árak is nagyon változóak, 6000-12 000 közt, ami azért nem mindegy.... |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | értem! egyébként igen... de nem visszafordulásként gondoltam, hanem inkább, hogy miképpen lehetséges a tradíciók ontológiája felé történő (társadalmi, egyéni) fordulás; magyarán, hogy egykor kigondoltak új értelmezést nyerjenek, de nem a fordítás által, hanem a szövegek(gondolatok, metafizikák...) eredeti szentségének megismerése, és modern terminológiában fogalmazva: e szent dolgok integrálása által. persze, hogy a szentség élményének megélése köthető a tudatállapotot befolyásolását meghatározó "kémiai vegyületekhez", de ilyen értelemben ez cinikus megfogalmazás, mert az étel is egy ilyen "kémiai vegyület", ami nagyban befolyásolja a tudatállapotot; ezért is alakultak ki az étel fogyasztását meghatározó rítusok, szertartások, lakomák, ünnepek, tradíciók. természetesen a mai prohibitált (most hányingerem lett) világban aprócska esély van felfedezni azt a tényt, hogy ugyanilyen rítusok és szertartások tartoztak az úgynevezett kábítószerekhez.
tartok tőle, hogy nincs idő minden gondolat definiálására (persze, hogyne lenne). egyszer láttam egy filmet Nostradamusról, aki fiatalkorában meghívást kapott egy híres tudóstól, hogy átadja neki minden tudását. a beavatás, amikor 1 év után megmutatta neki a titkos könyvtárát, tele a katolicizmus által halálbüntetéssel honorált könyvel (Avicenna, Paracelsus, Eckhart mester stb.), megeskette, hogy a titkot nem árulja el soha senkinek, míg ő meg nem hal. ezután hozott egy kis szelencét, amiben valamilyen folyadék volt, s azt minden alkalommal fogyasztotta, amikor a mester irányítása alatt olvasott. ezt azért írtam le, hogy képszerűvé tegyem a beavatás jelentőségét. (és a beavatás egy tradicionális elem)
tudomásom szerint Huxley fogalmazta meg ezt először a kémiai vegyületekről, igaz, nem ebben a szövegkörnyezetben, viszont valamiképpen kicsengett belőle egyfajta szentségtagadó, mégis a transzcendencia "építő jellegét" szem előtt tartó szellem... itt persze képbe jön az egzisztencializmus, meg azelőtt Friedrich Nietzsche aki félreérthetetlen és igaz felismeréseket tett a világ katasztrofális metafizikai állapotát illetően. az egzisztencialista hangsúlyozza a transzcendencia jelentőségét, de csak egyéni szinten, végül a végtelen sok filozófiai okoskodás után nem jut el a közösségi kapcsolódáshoz. Hamvas méltatja egyik művében Jasperset elég meggyőzően, viszont Hamvas Béla meg nem értése és köztudatba nem hozatala meglehetősen tragikus előképet vetít a jövőt illetően. ezzel arra gondolok, hogy a mai ember már régóta nem tart ott, hogy egyáltalán a filozófiát megértse, ami igazából ugye csak egyfajta magyarázata a metafizikának, a numinózumnak. ez utóbbit megélése után általában végzetesen félreértelmezi.
a tradíció fundamentuma abban rejlik, hogy világképet biztosít, de nem mindenki által hangoztatni kívánalmazott formában, hanem tett-szerűen. és e közösségi tett-élmény meghatározó a szellemet s azon túl a kort illetűen. ((((((((((ha már cinizmus, a második világháború az milyen korszellemet körülölelő közösségi élmény?))))))))))) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Én szimplán megettem kiskanállal, minden kanál után egy korty víz, sztem nem vészes az íze. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | A netes rendeléssel csak óvatosan srácok, ami túl olcsó az legyen mindig gyanús! Ismerősömék nagyon beszívták, kristálycukrot kaptak mefedron helyett (20 grammot rendeltek) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Mi ezekkel próbálkoztunk:
méz méz&gyümölcsjoghurt multivitamin szörp narancslé
De a végén mindennek szerecsendió íze lett és borzasztó volt!
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sajnos olyan erős az íze, hogy nehéz bármivel is semlegesíteni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | A topiknyitóban vetettél fel olyan kérdéseket, amikből arra gondoltam, hogy a jelenkorról beszélsz, vagy a jelenkorban levő tradicióba való visszatérési lehetőségeket latolgatod...
Szóval, ha azt nézzük, hogy mit lehet átemelni a múltból a mába, akkor majdhogynem csak kémiai vegyületek maradnak, amiknek az agyra gyakorolt hatása nem változott az elmúlt évezredekben :) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | A megzabolázatlan és félrevezetett elmén kívül nincs ellenség ebben a világban.
- Prahláda Mahárádzsa
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Kevesebb időbe tellik valamit jól csinálni, mint magyarázkodni, hogy miért csináltad rosszul.
- Henry Wadsworth Longfellow
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | a tradicionalitásban látjuk. ki mondta, hogy ma tradicionalitás van? vagy te gondolod így?
a tradíció és a hagyomány között nagyjából az a különbség, és méghozzá perdöntő különbség, mint a hindu shruti és szmriti között. mindkét előbbinek állandó és kinyilatkoztatási jellege van (nemcsak jellege hanem az is), mindkét utóbbinál inkább a gyakorlati alkalmazhatóság a kérdés. mindezt azért írtam le, mert nem értem hogyan következtettél arra, hogy én a szentség és tradíció kapcsán a jelenkorrol beszélek.
ma pedig márcsak hagyományokról sem beszélhetünk (a kereszténység nem ér), pusztán szokásokról. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Az egyetlen értelmes dolog az életben a hülyeség. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | te mivel gyűrted le azt a 20-25g diót?? már rég tervbe van véve csak valahogy nem tom mivel lenne a legcélszerűbb elfogyasztani :S |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Akkor kiemelek egy másik mondatodat... :)
"nos, a tradicionalitásban a legfontosabb volt a szoláris tekintély, a megingathatatlan és szinte megistenült lét. fő jelképe és képviselője az uralkodó, a király, aki élet és halál korlátlan ura. az állandóság megtestesítője. a lét maga."
Én azt gondolom, hogy ha ez igaz, és igaz a felülről szervezettség, akkor látnunk kellene a királyt. De persze nem látjuk. Tehát nincs.
Végülis én csak ennyit akarok kifejezni ezzel az egész kötözködéssel.
A transzcendens élményre én is vágyok, a vallásokat én is politikai szervezeteknek tekintem, én is próbálok a környezetemben jót tenni, csak éppen azt látom, hogy az un. "hagyományok", amiket annak nevezünk, azok nincsenek kapcsolatban a szenttel. Valószínűleg régen kapcsolatban voltak, ezért hagyományok... És mondjuk párezer év múlva amikor az emberek visszanéznek a 21. század elejére, el fognak rólunk mesélni egy történetet, amiben működő hagyományokról fognak beszélni stb. amik valójában szervezték az életünket, csak éppen senki nem volt a tudatában ezeknek, esetleg néha betrippelt állapotban... :)
Szóval ami felülről szervezett, azt nem mi találjuk ki, nem mi csináljuk, mi csak felismerjük. Megfelelő tudatállapotban...
|
| |  |  |  |

|