 | 
Legfrissebb hozzászólások (44196 - 44205)
 |  |  | | | |  |  |  | | A csattanómaszlag pedig bokor:) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Heló, Cellux!
A transzcendenssel való kapcsolat szerintem művelés és kulturális fejlődés kérdése, úgyhogy jó, ha különböző irányzatok alakulnak ki. Az természtes, hogy sokfélék az elképzelések, sőt, a sokféleség a fejlődés feltétele.
De ami személy szerint konkrétan az én elképzeléseimet illeti, én azt hiszem, hogy talán valami értelme is volt ennek a történelem nevű sámáni utazásnak. Évezredeken keresztül gyártottuk a misztikus ideológiákat, mert visszavágytunk az elveszett paradicsomba. De most már kezdjük felfogni az animizmust és a sámánizmust, mert bejártuk a kört. És ez az "integratív megközelítés" sokmindent magába foglalhat. Több ezer évnyi filozófiával, művészettel, tudománnyal, technológiával, szociológiával, sokmindennel bővebb a világunk, mint az újkőkori sámánnak. Lehet, hogy visszanézés helyett inkább újjáépítésben kéne gondolkodni.
És nem hiszem, hogy ez valami különösebben veszélyes vagy kényes prodzsekt lenne. Nyilván nem Learyből meg Castanedából kell kiindulni. Meg nem a beelesdézett rave-partikat kell nézni.
Szerintem eléggé nyilvánvaló, hogy ha van egy szertartásos kerete a dolognak, akár a pszichoterápiás vagy kísérleti körültekintés és körülményesség szertartásossága, akár egy valamilyen vallásos jellegű szertartásosság, felkészülés, satöbbi, akkor nem egy ördöngős dolog ez.
A Santo Daime és az UDV is itt van Európában. Ez nem csak az indiánoknál működik. És valamilyen szinten ugyanez a kategória az iboga-ház is. Az igazán körültekintő szetszeting kialakítás nélküli tripping nem azért olyan nehéz, mert ez egy ilyen nehéz dolog. Hanem mert ilyen nagyon fontos a szetszeting.
Nyilván, ha a szertartásokon túlmenően is biztosítottak az egészséges közösségi élet és mentális egészség feltételei, az nem árt. De összességében véve én nem látom ellenpéldáját a szinkretikus ayahuasca-egyházak eredményességének.
Ami az üldözést illeti, "ezt a mozgalmat" szerintem mindig is el akarták fojtani a keresztények. Pontosabban el is fojtották. És az, hogy kezd éledezni, azzal is összefügg, hogy egyre emelkedünk kifele a kereszténység korából. Nyilván, ha összeomlik a gazdaság és beüt a fasizmus, akkor az nem segíti a spirituális kultúra fejlődését. De ha a nagyobb tendenciákat nézzük, akkor szerintem abszolút van ok a bizakodásra. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Parrast Vakitas - görög millomos |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Osho mondta valamikor, hogy amint szavakba öntünk egy élményt, akár magunkban, akár másnak, a tapasztalás rögtön szertefoszlik. Furcsa dolog, de saját élményeim is ezt bizonyítják.
A miértekbe meg kár belemenni, a miért szó, olyan mint a a pi utolsó számjegye, mindig fölbukkan egy új miért, meg még egy, meg még egy, meg még egy ......................................................................
|
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | Vagy a tisztelet, és a megfelelő belső hiánya... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Szerintem a gondolatok, az elme működéséhez tartoznak. Az érzelmek, ha lehet így mondani, egy lépcsőfokkal fentebb állnak a belső világunkban. Van amikor egy gondolat generál egy érzést, van amikor egy érzés generál egy gondolatot, és ez a két dolog tarja mókuskerékben a lelket. Így tehát szerintem van átmenet.
Számomra azok az érzések az igaziak, amik a semmiből jönnek, ahol nincs átmenet gondolat és érzés között, mert gondolat sincs, csak hirtelen belerobban a tudatomba, hogy vagyok. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | re 508.01 Kár érte, pedig a világ egyik legjobb vicce, én is ismertem néhány változatát. Mára csak egy-két-... poén maradt meg, jellemző módon. Kár, hogy nem tudom törölni ezt a hozzászólást, pedig vicces. móriczka |
| |  |  |  |

|