 | 
Legfrissebb hozzászólások (44206 - 44255)

 |  |  | | | |  |  |  | | kedves badtrip
nem az egyszerélünkről beszéltem - jelenleg semmi nem támasztja azt alá, hogy ez ne így lenne - de a lényeg nem ez.
"This body holding me reminds me of my own mortality."
"This body. this body holding me. be my reminder here that I am not alone in This body, this body holding me, feeling eternal all this pain is an illusion... Of what it means to be alive"
ember vagy - törékeny, halandó test és tudat. azt sem tudod, mi a halál, így azt sem tudod, mi ellen hiszel. a legtöbb örökélet-hit talaja mélységesen mély félelem a haláltól. a carpe diem felfogással valahol tökéletesen megegyezik - hitegetem magam, vagy egyszerűen nem foglalkozom vele - ugyanoda vezet. kevés az, aki érti a fenti 3-4 sort a Tooltól. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Zsiványkóla: még arra tudok gondolni hogy nemvolt megfelelö a hőfok . vihargyujtó vizipipa kombo a legoptimálisabb :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Ha létezésüknek ugyanaz a közege, mi különbözteti meg öket? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Van folyamatos átmenet gondolat és érzés közt? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Ízre és jellegre füstölve és rágva is olyan, mint amilyennek leírtátok. Van még vagy 20g-m talán még kísérletezünk vele :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem egészen, az angyaltrombita tulajdonképpen a maszlagfa és még veszélyesebb mint a sima csattanómaszlag. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Az "egyszer élünk" létfelfogás a mai állatias civilizáció meghatározója. Ha az emberek tudnák, hogy folyton itt vannak akkor nem lehetne őket rávenni arra, hogy zombiként munkával töltsék az életüket, vagy hogy a mindennapi "élvezetért" tönkre tegyék a környezetüket.
"buta vagyok, erőtlen és szomorú" meta, ez mind csak az elméd játéka. Az ilyen elmét könnyű elkapni, csak gondold azt hogy okos vagy, erős és boldog. Ezzel kicsit közelebb leszel önmagadhoz. Ez a test akármilyen legyen, csak azért tűnik úgy hogy a részed, mert a valódi lelki éned így tükröződik az anyagban. egyébként meg köszi a bókotat :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sziasztok. A CSattanómaszlag meg az angyaltrombita nem ugyanaz? |
| |  |  |  |



 |  |  | | | |  |  |  | | számomra a kiábrándító valóság, hogy nem fogok létezni, lassan sokkal megnyugtatóbbnak hangzik... valahol sokkal inkább érzem a végtelenben való feloldódásnak, mint az, hogy maradjak, ami vagyok.
szerintem minden csak átmeneti, és előbb vagy utóbb minden rendszer megsemmisül - és ez így is van rendjén. az ember csak menekül a halál elöl és hisz olyan dolgokban, amik a feltételezésnél tovább nem jutnak. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | ...vagy az történik, ami már sokszor, hogy a kezdőknek nem jön be elsőre. Én a helyetekben nem keserednék el. :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Zsiványkóla: akkor az amit szivtatok nem salvia volt :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "Szivni egyenes háttal vizipipábol ugy hogy beszivod 30 mp ig bennt tartod és lassan kifujod ezt 3* száraz levéllel és már jólis vagy :P"
Ezek nem voltak túl bonyolult utasítások. Leültünk, egyenes hát, beszívtuk, bennt tartottuk, igaz 3 helyett körülbelül 10x próbálkozott mindegyikünk, aztán a borzasztó íze miatt meguntuk. Köhögni ugyan kellett tőle, de a 30mp-et mindegyikünk kibírta és semmi hatás :( |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Goloka, nagyon köszönöm az eligazítást! Úgy érzem, nincs más hátra, mint kipróbálni a leveles és a kivonatos kiszerelést is, mert egészen biztos, hogy van különbség. Meglátjuk:-) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Köszke az infót tester :D
Don_Juan |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Mikor meghalunk nekem szinte mind1 mi történik csak NE LEGYÜNK SEMMIVÉ történhet jó vagy rossz VALAMILYEN FORMÁBAN LÉTEZZÜNK. De erre nincs garancia, csak hinni tudunk az egészben hinni hinni hinni.... Á tudjátok milyen boldog lennék ha egy szilárd bizonyítékot mutatnának , hogy igen halálod után is "élni" fogsz. Onnantól kezdve kurva boldog lennék, teljesen megváltozna az életem ha eccer tudnám hogy soha nem veszek az örök végtelen SEMMIBE. (mondjuk ezzel szerintem sokan igy vannak(?))
Én a halál utáni létet ugy képzelem vagyis szeretném ilyen legyen hogy ezt az emberi külsőnket meg tarthatjuk é s oda utazunk a világegyetemben ahová akarunk (az űrben lebegve) maradhatunk akár itt a Földön(látni az élőket) is találkozni többi lélekkel, együtt utazgatni . És ugye a végtelent beutazni , látni végtelen ideig tart majd :) És talán átlépünk egy olyan tudatállapotba? hogy megértjük mi az hogy végtelen... Találkozhatunk Istennel?
|
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | jaaa. dehát ez már nagyon ratyi. a 294-es hozzászólást másodszor írtam be a 293-ast javitva, erre vonatkozik a 295-ös. pontosabban arra, hogy a szerkesztő lény reggel még a 293-ast hagyta bent. de mivel kicserélte később, miután beirtam a 295-öst, a 294-esre, igy a 295-ös egy része zavart baromsággá degradálódott. ez igen idegesitő. vagyis inkább csak szarügy. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | thx tester
nem emlékeztem, hogy van perlit cikk, pedig mindent elolvastam már ottan :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Sütőben pár óra alatt elpusztul rajtuk minden, az átmosást nem ajánlom mert tiszta perlit lesz minden, az egykalapalatt cikkeit viszont igen, mert ott le van írva ez is a perlit cikkben.
Az agyaggolyót egyébként könnyebb kezelni, átmosni, újra hasznosítani, nem porzik, nem gáz ha a tüdőbe jut, olcsóbb és könnyebben is hozzá lehet jutni.
|
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Meta szálait ki ne húzgálja valaki a gombolyagból, és ne is akarja más útra téríteni, mert úgy jók ahogy vannak, már-már szövetté formálják ezt a gubancot, még ha néha az ő fonalai is össze gabajodnak.
Örülök hogy megosztod a gondolataidat, sokan nem képesek erre főleg nem ilyen formában és ennyire őszintén. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | ti mit szoktatok csinálni a már használt perlittel?
most telepítek egy új kolóniát, friss perlitet teszek a dobozokba, vajon a régit érdemes valahogy sterilizálni? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Kayden: nálunk jó volt úgy. Mosd ki jól előtte a csöveket meg mindent, de jó lesz az. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Zsiványkóla: nagyon ugytünik hogy feleslegesen irtam le hogykell szivni mert nem tartottad be és csak EZÉRT volt sikertelen a tripped. tehát magadra vess ;) |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | nem pont így gondoltam, de megfogadom a tanácsodat :D sztem Svédország lesz a befutó xD |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | bufo, emulzióra a legjobb ha rádobsz egy rakás konyhasót, vagy pár gramm NaOH-t pluszban. Először mindig a sóval próbálkozz, mert a lúg egy kis részét elpuszíthatja a DMT-nek, mert amíg oldódik pH 13-14-es részek keletkeznek az oldatban.
A Ca-bufotenate mítosz pár hónapon belül tisztázódik, egy srác megfelelő felszereléssel elemezni fogja. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | hihi. elnézést, hogy szerénytelenül a következőt írom neked: megint egy nagyszájú kisinas, egy önbíráskodó, önhitt, félművelt lény a tanulási folyamat közepén.
pont pont pont
tegyük fel, hogy úgymond valóban kilépek a testemből. ez esetben megválok az "énem" egy részétől. a személyiség-ruhám test-ruhájától. stb. már nem vagyok én, hanem annak a birodalomnak vagyok része más minőségben, amelynek test... áh mi a francnak írom ezt. kinek, minek. semmi értelme. be sem fejezem, ígyis úgyis fikázás, vagy ignorálás,vagy törlés lesz a vége. ennyi.
megyek gyakorolni, úszni, tanulni, mert buta vagyok, erőtlen és szomorú. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | metta, azért érzed úgy, hogy amikor kilépsz az nem te vagy, mert olyankor egy kicsit magasabb tudatszinten vagy, és helyesen látod hogy sem ez az anyagi test, sem az energia test (vagy asztrál test, attól függően hova léptél ki) nem te vagy. ennek a durva anyaginak és a finomabb anyagi testeknek is csak használója vagy. A transzcendensbe való belépés pedig nem egy olyan dolog, hogy bárki megteheti. Ha úgy lenne, akkor szerinted ki a fasz maradna itt ezt a szart "élvezni"?
ha igy kicsit odafigyelnél a gondolataidra, észrevennéd hogy mindig csak az elméd szivat. igazából egészséges vagy. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | (ez itt tegnap sok volt részemről, flodblog stb. abból is látszik, hogy nem dupla hozzászólás volt, hanem ebből kimaradt egy szó, s igy értelmetlen az egész hozzászólás gerincét képező mondat. "megtörténik-e az a -leginkább feyerabend által remekül leírt- folyamat a pszichedelizálók körében, hogy ELHAGYJÁK a tekintélyelvűséget, s az ex-catedra kijelentéseket, amelyek a mindennapi ember, s a bizonyító, nem kérdésfelvető tudós számára a tudományt fémjelzik?" mivel túl sokat írtam nem hiszem, h bárki elolvasná, nyugodtan mehet a többi is a daath szemetesébe.) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Bárcsak tudnék tiszta szívből szerelmes lenni, és nem érezném úgy magam (néha) mint valami elcseszett vulkáni...
[majd holnap szabadkozom, hogy nem érdemes részegen írni] |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | kiegészítés a hajónaplóba, az istenség mindig mindent élvez.
egyik legnagyobb badtrip -de nem RIP, csak halálközeli- élményem egy epizódjaként isten faszát szophattam, aztán az megfakkolta a frontális lebenyemet. erre a fenti megállapításhoz ezzel a némileg empírikus módszerrel találtam meg az utat. erről jut eszembe. a pszichedélia, ha megfelelő racionalitással, feldolgozási procedúrákkal társul - és nem feltétlenül szerrel történik - nevezhető-e gyakorlati tudománynak? megtörténik-e az a -leginkább feyerabend által remekül leírt- folyamat a pszichedelizálók körében, hogy elhagyja a tekintélyelvűséget, s az ex-catedra kijelentéseket, amelyek a mindennapi ember, s a bizonyító, nem kérdésfelvető tudós számára a tudományt fémjelzik?
ha igen, akkor meg azabaj. mivel a gyakorlati tudományban a főszerep a gazdasági, manipulációs, haszonjellegű gondolkodásé.
ezt használják különféle szekták (a 19. századi posztókereskedő egyházalapító charles taze russeltől a kortárs pszichedelikus celeb-végidőpróféta, megélhetési író daniel pinchbeckig), marketing és reklámszakemberek, valamint populista (jelenleg igen aktuális a probléma ugyebár) politikai irányzatok retorika-designerei.
illetve ez lehet jó is, hiszen lehet újat hozni talán. ? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | cellux, a kérdés a ráksali esetében pedig az, hogy a rákok akiket elfogyasztottál "free" teremtésben, vagy pedig ipariban hömbölődtek-e ki a végtelen és folyamatosan lüktető multiverzális tudatlényből, melynek az istenek is csupán mulandó pillantásai önmagára, szofisztikált szempontból.
ha ugyanis "free" rákok voltak, akkor élvezhetted a dns-ed paleoontológiájának egy kicsiny epizódját, amikor még a rák volt a mindennapi betevő, igaz tán majonéz és hagyma nélkül, de rengeteg moszattal. ha pedig ipari rák volt, akkor élvezheted homo sapiens-séged isteni minőségét, aki teremteni képes, majd pusztítani és magába olvasztani a teremtésének gyümölcseit megfűszerezve.
egyik sem te vagy és mégis mindkettő. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | "A cselekvés nem célirányos, káprázatszerű ha erőlteted, egyáltalán nincs mit tenned. Az eredményben nincs remény és félelem ha erőlteted, nincs célod, mit elérhetnél" A Garuda röpte
mivel szóba jöttek -igazán méltatlan helyzetbe hozva habár- a "titkos tibeti tanok" általad egy helyütt, gondoltam megemlítem e kis szent könyvet. amit te mondasz ugyanolyan káprázat, mint a transzhumanizmus, vagy a newage azon retorikája, hogy éppen fénylényekké alakul az emberi test, a dns módosul, s ez a konsúznesz sift maga. ha megtanulsz kilépni a testedből, akkor már nem te vagy. ha átéltél valaha tudatos álmot, esetleg asztrális projekciónak nevezhető élményt, akkor tudhatod, hogy elvész a személyiséged, még kevésbé tudod meghatározni magadat külön egységként s még inkább valami részeként, mint az ébrenléti, begyakorlott funkciók le- vagy be-építése, ismétlése közben. a testeddel egy egységet képzel. a forma a tartalomhoz alakul, a tartalom a formát gyúrja, így alakszanak. én pl. magamat leginkább egy furcsa hetérának találom, akinek a fizikuma -gyakran sajnos- felveszi a szellemiségének formáját. ha túl vagyok töltve, akkor hízom, ha túl sokat lépek ki a testemből, vagy mondjuk inkább úgy, hogy túl gyakran hiszem azt, hogy nem jó nekem az itt és most, akkor enyészni kezdek. pedig hetéraként igazán illene egységben lennem magammal. jó volna. ugyanígy annak, aki harcosnak, papnak, tudósnak, látnoknak, fasztudjaminek (én meg a faszt nem tudom...) érzi magát először azt kellene felfognia, hogy magával legyen folytonos egységben. tudjon kapni és adni, befogadni és elengedni. és igen, szeretni. mégha a magyarban ez a szó sajnos leépült, mivel csak ez az egy igénk van hivatalosan egy végtelen érzés verbalizására. minden mögött végülis mindenki csak szeretet. aki gyűlöl még az is. aki kissé kiégett és ha haldoklót, beteget lát annyit mond, hogy szarügy és lépdel tovább, nos még annak is csak az outputja rossz és hát nem biztos, hogy felfogja, hogy a karma nem csak cycle, hanem recycle... stb |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | ja amit még észrevettem, hogy írták sok helyen, hogy 1 óra után észlelhetőek a hatások, nemtudom.. én 10-15 perc után már ilyen feldobott kiváncsiságérzetet érzek, ami egy nevetési ingerekkel jár együtt, és elég vicces gondolatokkal.
(ja írtam alatta 1-2 hete, hogy hogy kell fogyasztani meg miylen hatás, hát azóta 4-szer már toltam:D ) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Az ismerőt, aki a tudat irányítója, valami bevonza az anyagba, ezért kell megszületnie. Vagy megtanul kilépni az anyagból, vagy az anyagi test halála után megint egy anyagi testet kénytelen elfogadni. Aki egyszer megtanulja hogyan lépjen ki, az többé nem rabszolgája az anyagnak. A többiek pedig örökkön itt vannak és élvezik az anyagot. :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Dimension: Természetesen; küldd át mélben csatolva, kösz! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | na én mondjuk, alacsony dózisnál is érzem , (60-80 mag) hogy például ha a kék égre nézek, hogy a fáknak mintha kicsit lennének aurájuk.. ez kb. úgy jelentkezik, hogy sokkal világosabb kék veszi körül a fák határait.. kicsit nagyobb adagnál, szivárványburok is van.
a beleképzelés az tényleg igaz.. például egy busz utazásom alkalmával én nekem is volt egy ilyen terepvasut-érzésem, gy éreztem mintha egy terepvasut lennék a saját terepasztalomon.. (ez a terepasztalos feeling mindjuk 140-160 mag után volt)
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | 3. Guide
"Ontological suggestions dropped into one's consciousness"
Azt hiszem, ez a pszichedelikus guide-olás lényege. Van egy folyamat, ami önmagától kibontja a tudatba hullatott magokat. Elég csak a megfelelő pillanatban beejteni a megfelelő triggert, és magától kibomlik a megértés. Gyönyörű.
4. Következmények
Lucius azt mondja, hogy a pszichedelikus egyház szertartásain az emberek hihetetlen mélységben megnyílnak egymás, és általában a világ felé. Ami engem érdekelne: mi lesz azután, hogy az emberek visszamennek a hétköznapi életükbe? Ott ki segít nekik integrálni ezeket az élményeket? Kicsit tartok attól, hogy egy ilyen pszichedelikus egyház függőséget okozhat olyan értelemben, hogy a tagok valamilyen módon menedékként kezdik használni, amikor a világ "rútságával" nem tudnak mit kezdeni.
Egy ilyen egyház fejének kötelessége, hogy segítse a tagokat önmagukká válni, felnőni (a tagok kiválasztásánál Lucius is hangsúlyozza az érettség fontosságát - nagyon jó), de a megnyílás még így is annyi pszichológiai problémát jelent, hogy annak kezelésére nagyon fel kell készülni. Persze lehetünk optimisták, és gondolhatjuk, hogy az isteni hatalom elrendezte ezeket a dolgokat (remélem, így is van), de ha ebben valamiért nem hiszünk eléggé, akkor bizony felrémlik egy olyan kép, hogy a pszichedelikus egyháztagok kimennek a világba, magukba szívják a világ összes "paráját" (megoldatlan spirituális problémáját) és utána ezt ráöntik az egyházfőre, hogy segítsen nekik többezer (százezer, millió?) év felhalmozott irtózatán úrrá lenni.
Tulajdonképpen egy ilyen pszichedelikus egyházat alapítani kibaszottul kockázatos. Ugyanis fel kell készülnöd arra, hogy az egész világ ellened fordul (kb. úgy, mint ahogy Mara megkísértette Buddhát, vagy a Sátán Krisztust). Egy ilyen megnyitó tett olyan visszahatásokat gerjeszthet, ami iszonyú próbáknak veti alá az alapító integritását, emberségét, mindenét. És ha az alapító nem tud eleget tenni a kihívásnak, akkor az, ami kezdetben jó volt, észrevétlenül megmérgeződhet (ehhez elég egy látszólag kis dologban történő kisiklás), és akkor átalakulhat valami olyasmivé, ami bár mélyen spirituálisnak tűnik, valójában "az ördög eszköze az emberiség megrontására". És ezt a kisiklást nagyon, de nagyon nehéz lehet észrevenni. Ez az egyik kockázata annak, ha az ember a tűz közvetlen közelében jár.
5. Gyümölcsök
Gyümölcseiről a fát... Szuper lenne, ha nem a 4-es pontban vázolt para szerint mennének a dolgok. És ami alapján egyértelműen meg lehetne állapítani, hogy mi van: meg kéne nézni a tagok életminőségét. Remélem, hogy nem találnánk kivetni valót. Sőt, reménykedem benne, hogy nyugaton is azt találnák, amit a Santo Daime-vel és az UDV-vel kapcsolatos kutatásokban, ti. hogy a pszichedelikus szentségek használata *emelte* a közösség általános életminőségét.
Ha ezt a próbát is kiállnák ezek a pszichedelikus egyházak (amelyek szerintem az elkövetkező 5 évben gombamódra fognak szaporodni, ahogy korunk sámánjai végre rátalálnak saját hivatásukra és megértik rendeltetésüket - just like Lucius did), akkor hátradőlhetnénk a székünkön, mert akkor már bizonyos, hogy az az első dominó akkor régen tényleg eldőlt, a láncreakció tényleg beindult, és akkor a dolgunk ezzel kapcsolatban elvégeztetett.
Bárcsak úgy lenne.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | 2. Nem erőltetjük a saját ideológiánkat
Bár kekeckedésnek tűnhet, a "let it go, surrender, go with the flow!" erőltetése is tekinthető agressziónak. Simán el tudom képzelni, hogy amennyiben ezek a pszichedelikus kisegyházak elterjednek, ki fog alakulni egy ellenerő, valamiféle "anti-Divinity" mozgalom, amelynek tagjai azt fogják gondolni, hogy az ember lényege, szabadsága az ego-tudatosságban rejlik, és a pszichedelikus hamis próféták egy trükkel próbálják rávenni az embert arra, hogy "egyen a tiltott gyümölcsből" és adja át saját - Isten által "egoistának" teremtett - önidentitását egy ki tudja milyen (gondolom ördögi) szellemi hatalom kezébe.
Nem tudom, hogy ezt a mozgalmat - tipikusan amerikai keresztény fundamentalistákat képzelek el ilyennek - miként lehet majd kezelni. Ha nem alakulnak jól a dolgok, simán lehet, hogy ezeket a kisegyházakat is úgy le fogják nyomni a törvény erejével, mint a gombot. (De azért persze remélem, hogy nem így lesz és az Isten hatalma végtelen. Ámen. :-)
|
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Köszi, Siphersh, ez a podcast (Hal Lucius Nation) kiemelkedően jó, mindenkinek ajánlom.
Pedig az elején nagyon nem akaródzott elhinnem, hogy ez a figura hiteles lehet... de aztán úgy belemelegedett, hogy sikerült túllendülnöm az egóján. És amit ezután mondott, az nagyon a közepéből jött, nagyon rendben volt. Nem is tudom, hallottam-e már ezeket a dolgokat ilyen szépen, tisztán összefoglalva.
Pár dolog, ami közben eszembe jutott:
1. Szinkretizmus
Szerintem a ránk hagyományozott vallási rendszereket nem jó összekeverni. Én kb. úgy tekintek ezekre, mint egy torta szeleteire (mondjuk minden szelet más színű), amelyek mindegyike tartalmazza a torta középpontjához való eljutás lehetőségét, egy utat, egy rituálé-rendszert, ami járműként szolgál az Egyben való felébredéshez.
Mi emberek sokfélék vagyunk. Hiszek abban, hogy mindegyikünknek megvan az a torta-szelete, ami az ő milyenségéhez a leginkább passzol. Ezt kell megtalálnia, és utána elmélyítenie 100%-ig, hogy az Egyben való felébredés megvalósulhasson. És utána már látni fogja, hogy a többi tortaszelet is ott van (a kiterjedés nélküli középpontból átlátja az összeset), esetleg tud is majd azonosulni a többi szelettel, de még ez után sem hiszem, hogy ez a feladata lenne. Sokkal inkább az, hogy a neki kijelölt hagyományt a Forrással való élő kapcsolata által újraélessze, segítsen azt a Központból csordogáló patakot, amiről Hal Lucius is beszélt, ismét folyammá szélesíteni itt, az emberek világában. Mindenki a magáét (a közösségét, a nemzetét, stb.).
Ezzel azt akarom mondani, hogy ha Hal Lucius sok rituálét ismer, az jó, mert több hagyományból tud meríteni, azt viszont nem tartom szerencsésnek, ha egy adott szertartáson belül több hagyományt összekever egymással. Ezek a hagyományok ugyanis - szerintem - így gyengíteni fogják egymást, és az eredőjük valami olyasféle katyvasz lesz, ami nem fog szilárd támaszt és közeget biztosítani a spirituális felemelkedéshez. Az igazi guide szerintem az, aki mindegyik vallás lényegével képes 100%-osan azonosulni és így olyan járművet tud a "páciens" alá rakni, ami teljes mértékben megfelel az illető világának (set-jének).
Másik dolog, hogy a vallások - megint csak szerintem - eltérő spirituális problémákkal foglalkoznak. Például a bűn és a megváltás kérdését, a halál/feltámadás misztériumot egyetlen más vallás sem domborítja ki olyan szinten és mélységben, mint a kereszténység. El tudom képzelni, hogy egy pszichedelikus egyházban "tematikus" tripeket csinálnak: amennyiben a közösség egyes tagjait érdeklik a keresztény misztériumban rejlő titkok, alkalmat kapnak ennek a direkt megélésére és megértésére (ami szerintem hozzásegítené őket a nyugati civilizáció és így a nyugati ember sorsának mély megértéséhez és elfogadásához is).
Nagyon tetszett, amikor - az 57. perc körül - Lucius rámutatott, hogy nem lehet légből kapott rituálékkal dolgozni, mert azoknak nincs "történelmi" ereje. Ezt egy nagyon fontos gondolatnak tartom és Lucius gyönyörűen megfogalmazza a miértet is.
Érdekesnek találom, hogy a mai nyugati világban épp a konkrét rituális formák nem-erőltetése az, ami valamiképpen "rituálisnak" tekinthető (tehát a mi rituálénk a szélsőséges individualizmus). Talán annyira nem létezik, illetve szétforgácsolódott már a közös kulturális háttér, hogy itt nincs is mire építeni, így marad a hagyomány támasza nélküli újra-felfedezés, és hopp, talán pont ezért történt az egész... talán ezért forgácsolódott szét a tudat nyugaton, hogy legyen esély az új, integratív megközelítés megszületésére. Hoppá.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Phalaris brachystachys 'Shortspike Canarygrass' :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | fanyűvő: Szerinted nem hiányzik valami a Linkblog linkeknél? |
| |  |  |  |

|