 | 
Legfrissebb hozzászólások (70886 - 70895)

 |  |  | | | |  |  |  | | Bard, röviden annyit próbáltam, hogy élő mémként-masszaként a mindenféle világvége-hangulat, jóslat, állapot a mindennapi tudatállapotunkat nagyban befolyásolja (ettől a sok borús jövőkép), és ha ezt az érzetet próbálom kizárni, majd úgy érzem, hogy sikerül, akkor egy nem emberekkel kapcsolatos, "idegen" apokaliptika rezzenés fog el. (Nem alien értelemben, hanem nem a földi állapotok miatti, kozmikusabb)
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Van olyan hogy dekonstruktív városi hálózat-tervezés. Ennek egyik oldala, hogy ha nincsenek szigorúan vett szabályrendszerek, akkor magától - az egymásra való SZÜKSÉGSZERŰ odafigyelés miatt - kialakul egy furcsa, de működő közlekedési rendszer.
Erre egy példa, hogy a belvárosban eltűntetik az utakat, de nem tiltják ki az autókat. Ezt úgy kell érteni, hogy a járda és az út között nincs szintkülönbség. Nincs zebra, nincs lámpa satöbbi. Az autósok egy idő után szükségszerűen lassabban közlekednek, rendezetten, mert tudják, hogy bármikor kiugorhat eléjük egy gyalogos, és amúgyis mókás kiülős kávézók között közlekedni. Bizonyos méret feletti autók persze ki vannak tiltva, tehát nagyon fontos lenne a kamionok elterelése.
Ezt nyugaton már kipróbálták, és nagyon érdekes eredmények születtek, pl. a szabályozatlanság miatt csökkentek a koccanásos és gázolásos balesetek a városban, továbbá a gyalogosoknak és bicajosoknak nagyobb tér lett adva a városból.
Nem állítom, hogy itthon működne, de ez is egy módszer. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Liet gondolatai szépek, de szerintem naívak. Én a környezetvédelmi részéhez nem értek, de megragadott egy mondat, ez:
"Lassan a politilusok is látni kezdik, hogy mennyi bringás...mennyi szavazat."
Azért ne felejtsük el, hogy bizonyos közös értékek alapján szerveződő koherens csoportokat bár nagyon könnyű megnyerni és lekenyerezni pár lépéssel, és szavazatot csinálni belőlük, de mint minden koherens és összetartó csoport, úgy ez is szavazatvesztéssel jár. A bringások értékítélete könnyen kikövetkeztethető, nagyon könnyű "kinyalni a seggüket", viszont amilyen könnyű átlátni, hogy mik a preferenciáik, így könnyű azt is látni, hogy mikben térnek el másoktól, illetve miket utasítanak el, és miért. Az elutasításuk eleve adja azokat a csoportokat, melyeket a politikus elveszít, ha a biciklisek oldalára áll.
Ezért a biciklisek érdekképviselete mindvégig rétegpolitika marad, jó esetben is csupán egy kis parlamenti párt fogja őket felkarolni. Egy olyan párt, ami nem fog szavazatvesztésen gondolkodni, mert kifejezetten ilyen koherens csoportokra épít, vagy a pártpolitikájában eleve markánsan van jelen a zöldpolitika, és a függetlenség eszményének a képviselete.
Így ezek után egy olyat vízionálni, hogy majd jól kitiltódnak az autósok a belvárosból, és megnővekszik a rengeteg zöldterület, satöbbi satöbbi (liet leírta, nem ismétlem), szóval ez naívitás, mivel a belváros ilyen mértékű területváltozása minimum többségi véleményre kell támaszkodnia, és minimum közgyűlési megegyezéseket kelljen tartalmaznia. Ez túl nagy beavatkozás ahhoz, hogy egy rétegpárt, vagy kis párt végig tudná vinni. Persze bicikliutak növekedhetnek, lehet egyre több CM is, persze nem hétköznap délután 4-től, mert az már kiverné a biztosítékot...
Az autók kitiltása jópár hétre pedig jellemző gondolata a CM-esek és némely zöldeknek a radikális sóhajai közül, nem tudom komolyan venni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | ha javul a cm-esekkel szembeni hozzáállás az engem meglep de örvendetes
"Szívem szerint nem csak két napra lenne lezárva a belváros hanem az év többi napján is csak erősen korlátozott behajtást engedélyeznék. Egy ideig tartana a hiszti aztán megszoknák szépen. Ahol nincs autóforgalom (ezáltal parkoló autók sem), felszabadul az utca 80%-a. Elszaporodnak a gyalogosok, kerékpárosok, virágládák, zöld felületek,kiülős kávézók, kirakatok. "
csodaszép elképzelés. föleg mondjuk ősszel, amikor egy hétig szakad az esö meg télen minusz 20 fokban, amikor ha bringával probálkozol.. szal sztem érthetö ha az emberek kiemelkedö %a nem akar ilyenkor bringázni. válaszként nem fogadom el azt h "tömegközlekedés" mert annak a kapacitása igy is (hogy tömve a város autoval tehát sokan azzal mennek) megközelitöleg sem elegendö csucsforgalomban. nemtom mentél e már (tuti h igen)reggel 7:50kor 4-6os villamossal bme-re. ha a 8adik villamosra felférek, az már jó esetnek számit (a sor vége a metrokijáronál) és miután felszállok ugy utazom hogy a körülöttem lévö (ha pl esös idö van akkor szarrá ázott) 8 ember totál nekem feszül és mire beértek a suliba, reggel 8kor (tehát a napom legelején) már koszosnak, mocskosnak érzem magam. ha az autosokat kizárjuk és ök is tömegközlek-re "kényszerülnének", sztem az megdobná az emberforgalmat még egy 60-70 (de lehet h egyes járatokon 150) %al a bkv-n... hát nemtom..
nem monom h az üzemanyagcella megváltja a világot (meg a H2 sem a fán terem de pl atomerömüvekkel simán meg lehet termelni azt az energiát ami elég ahhoz h a vizet H2vé és O-nná válasszuk szét, amiböl a H2 ugy ahogy van már tölthetö is az autokba).. [atomerömű nem a lehetö legjobb cucc, mert a radioaktiv fűtöelemeket el kell ásni mélyre jópár évre amig kiradioaktivkodják magukat de egyébként elég biztonságos (csernobil pl egyértelmű (tudomásom szerint) h emberi balfaszság miatt volt, amiröl ugye sem az erömű sem a technologia nem tehet)]
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Bocs hola!
már ment is ;)
Cucen |
| |  |  |  |

 |  |  | | | |  |  |  | | Nem Durban Poison! :-D
tikitaki, ne tedd!! pont ebben a 2 utolsó hétben válik potensé a növény +ebben az időszakban szedi fel a növény a bud-ok tömegének nagy részét! ez komoly (előtte gyenge +semmi súlya -> kárba veszik az egész munkád)
üdv, Cucen |
| |  |  |  |


 |  |  | | | |  |  |  | | Hali!
Milyen negatívumokat rejt magában, ha esetleg legalább két héttel előbb kell szüretelni? |
| |  |  |  |


|