 | 
Legfrissebb hozzászólások (90771 - 90820)
 |  |  | | | | |  |  |  | | | tolip: És miböl gondolod, hogy az ekinek köze van a nyombélfekélyhez? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Akváriumhoz?? Ördögöd van. A kérdésem lényege, hogy ha már megvettem őket, tudok-e velük mit kezdeni. Mondjuk valami jó meleg Warm light-tal(amit az egész városban nem lehet kapni:( ) felturbózni.
Kicsi nagyon a kert, egyenlőre egyetlen palánta megy tesztüzemmel, meg van 6-7 mag tartalékba, de azok is ilyen közép-gyenge cucccal jöttek(tehát nem rendelt vagy márkás izék), szóval ezért nem akartam HPS-t abba a pici szekrénybe, ahol hely jutott nekik.
Olvastam az india ajándéka című -hát, lassan kimondom- förmedvény idevágó részét, mert ha a neon úgy általában nem jó kendertermesztésre, akkor gyakorlatilag minden hülyeség, amit eddig kipróbáltam benne:( |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Én nem nézem le a speedet ,azzal lehet jó ekizni sztem |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Hosszu távu káros hatásai:
3éve ekizek (ekiztem) visszanézhetitek a kommentjeim hogy mennyiket ettem most igy 3 év utan kaptam egy nyombelfekélyt és a gyomrom elég rossz még most is remelem meg gyogyulok :) szal azt vettem észre magamon hogy mindent elfelejtek ami a napokban történik csak ennyit vettem észre magamon meg hogy rengeteget tudok aludni és ugye a gyomrom... elég szar.. csak ennyit akartam csácsá |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | Álommanó Nemtudom, hogyan csinálod, de én nem nagyon ajánlom neked a neont... abbol elvileg nemárt ha a 4 sarokban van 2-essével azaz 4*2 + felülröl 2 és mindezek 5-10 cmre a növényektöl... hogy milyen fénycsöveket? hideg fehér vagy meleg fehér... esetleg kombinálva... az általad említettröl még nemnagyon hallottam... nem aqváriumhoz való eredetileg? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | --64: Megváltoztattam próbaképp a Hajnalkás topicnál, késöbb majd a többinél is. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | Hali!
Nos nem olyan nagy cucc megszerelni azt a csokit, mer' működik:) Azért a lakótársaknak ki van adva, hogy csak azután nyúlhatnak a lámpához, hogy áramtalanították:)
Szóval van még egy kérdésem: Ti milyen fénycsöveket használtok? Szerintetek illyen aquastar jó? Állítólag több spektrumban sugároz, zöldben nem, és az jó a növényeknek. Bár az van ráírva, hogy 10 000 Kelvin, és félek, az sok egy kicsit. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | Hi all.
Az eki vs. sp témához én is hozzáfűznék ezt azt.Ha ekit és sp tolsz egyszerre az nagyonfasza, úgy kiteljesedik az érzés mintmég soha. Mióta nagyrészt csak szar felnik mozognak a piacon, azóta az "éhségemet" sp-vel nyomom el.Tudom közülletek sokan lenézik ezt a módszert meg a spurit is, de nekem bejött.Igaz nem az a feeling, de majdnem. Nálam úgy jön be a legjobban ha egyszerre tolok el 1g-t.Egy kis darab pzs-be beleszórom, összecsomagolom és lenyelem.Minden nagyon fasza tőlle, viszont az vele a gáz, hogy leghamarabb 24 óra után tudok aludni enni stb.Vigyázni kell vele mert ha sokat tolsz elég dúrva dolgok jönnek elő,de "normálisan" tolva buliba nagyon jó, ha nincs más.
Béke.. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | A Kelet-Nyugat Kutatóintézet következő házikonferenciáját 2006. május 13-án, szombaton 15 órától tartják A Tan Kapuja Buddhista Főiskola Dharma-csarnokában (IX. ker. Börzsöny u. 11.) Az előadók és témáik: Karsai Gábor (aki egyben A Tan Kapuja Buddhista Főiskola főigazgatója): Tudat-elme-szubjektum-én Farkas Attila Márton: Szubjektív idő és halhatatlanság Agócs Tamás: A dharmakája néhány megközelítése
2007. július 23-26 között Budapesten tartják a Toward a Science of Consciousness konferenciát. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Asszem majd küldők én is egy ilyen élménybeszámolós izét.. csak most nem igazzán took koncentrálni. |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | csáócsáó: "Hajléktalan" márkájú zsinórfüles bevásárlószatyor a Kaiser's-ból? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | szerintetek honnan lehetne szerválni valami erős falú műanyagzsákot ami elbírna pártízkiló trágyát?:) Vettem szemeteszsákot, de az attól is kiszakad ha erősebben meghúzom:( |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Hi mindenkinek! én sárgás-rózsaszines T3mas lasztit toltam, 2őt és... hát oan feeling volt,mintha sp-ztem volna... azt azért megemlítem h nem sűrűn tolom (októberben nyomtam utoljára, az előtt zöld micu volt, januárban)... szal én is gyanakodom a mostani piac hulladékaira! a zöld micu... hát arról nem is beszélek! volt 5 db.. 3 és felet legyürtem, a többi a wc-ben végezte. hát gyerekek, nem tudom mi lesz az ekis világgal! de ez kinek jó, hogy ilyen silány dolgokat adnak piacra?? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | jah nem loptam el anyám növényeit, vélhetően felfedezte, hogy mi az és megölte őket... 1 túlélte... holnap majd megmentem :) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Mr. Magic ez a http://www.gomba.tk nemigazán akar működni... dobhatnál valami direkt linket az oldaladra... thx...
más: voltam ma a tetthelyen, és szomorúan láttam hogy valami élőlény lerágta a növénykém levélkéit... ezzel egyidőben elindítottam a második kört, másrészt legközelebb mielőtt kimegyek megiszok vagy 6 liter vizet az tuti :D |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Ez az igen egyedi szovicc megihletett,de inkabb le sem irom. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | "Élni tudni annyi mint röhögni a halálon, s meghalni a röhögéstől" /Boris Vian/
Nem rossz :) bye/szamvan |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Ha megvettem a vermit majd írok ide és egyeztetünk. Sajnos nem biztos hogy a héten be tudok menni de mindent megteszek hogy minnél hamarabb legyen elvégre az én érdekem is. ;-) Ui.: Igyekszem |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | bocs a gépelésért de szédülök , lázas vagyok |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | azérta speed nem csak arra jó,hogy ne fáradj el. sokkal erősebb stimuláns az ekináél, tartja az euriát hosszabb ideig is hat ás erősebben is, csaka speednek nincsenek olyan érzelmihatásai mint az ekinek, viszont sokkal erősebben stimulálja az agyatmint az eki |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | nlwarez: Ha van egy DMT-tartalmú növényi trutyód folyadék formában, amiböl tiszta kristályos DMT-t akarsz, akkor a folyamatot alkaloidkivonásnak hívják. Ez pont az, amit leírtam neked, csak már nem kell pépesíteni a kiindulási anyagot. Ha nem vágod (kémiailag) amit kérdezel, akkor nem fogod vágni a választ sem. Az irigységre és bunkóságra tett megjegyzéseidet inkább nem kommentálnám. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Hüm.Bence ,nem biztos,hogy fél sptől lehet aludni.Van elég gyér tisztaságú speed amiről hamarabb lejösz.Én úgy mindig tudtam aludni speedtől, ha speedre ekiztem. Én úgy vettem észre anno,ha speedre ekiztem, tudtam aludni. Nem hozott le reggelre a speedről az eki, hanem olyan maximális összhatást kaptam ami reggelre és az napra egész kimerülést okozott.Este az egész testem a nyelvem tetőtől talpig zsibbadt, visszatérő flash!Kegyetlen nagy, ezt megelőzően 12 óra alvás.Nekem bejött és tudtam aludni.Sztem nem lehet ezt így megítélni,hogy ennyi sp meg annyi sp, attól is függ mennyit táncolsz. én akkoriban feltóltam egyszerre szép nagyadag gyorsot rálasztiztam jó párat, és megállás nélkül táncoltam 12 órát., szépen kimerültem és tudtam aludni:) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | koszi a jotanacsokat, de ha figyelmesen elolvasod amit korábban irtam (es ezt nem sertesbol irom) akkor rajohetsz hogy mar ezen regesregen tul vagyunk, es nem reszletezem mekkora komolysaggal es milyen szinteken es hol, ezek kiderulnek az elozo irasaimbol. de az utolso kerdesem arrol szolt hogy van egy rakas DMT bor, es olvastam hogy ha pl kristaly formalyaban szivjuk akkor csak 5-20perc a hatas stb (errol is irtam bovebben korabban) es amit belinkelt gen az hasznalhatatlan ugyanis (vegigolvastam az egeszet) arol szol hogy kolombozo novenyekbol hogyan tudunk kivonni DMT-t, de ez engem nem erdekel ugyanis psichotria viridisbol van KESZEN tetelben, es tologatnank neha estenkent is pippantva itt nagynyugodtan nem akarunk (MINDIG) tobb napos komoly dietakat vegezi -ami termeszetesen szugseges ha komolyan vesszuk es jot akarunk magunknak (ez ostmar tapasztalat is)- ha hasznalunk MAOI-t! eloszor shipherst kerdeztem privatban ugyanis o publikalta itt a daathon egy cikket a dmt-rol es annak kristalyos formajarol stb, es o egesz ecceruen csak ezt irta ra: "fogalmam sincs!" szoval gyakoroljatok: N-E-M T-U-D-O-M :)) es volt turelmem vegigolvasni -feleslegesen (ez utobbi irasodban egy kis irigysegbol fakado bunkosagot erztem gen, bocs amugy tisztellek) egyebkent kozben mar tudom, meg szerencse hogy tesom biologus kutato japanban - egymasodperc alatt valaszolt a kerdesemre, es amszterdamban is van hozza eszkoz ami megrerendelheto neten barhonnan, nem kell hozza draga laboreszkoz..... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | De azért a porzósokra figyelj. :-) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Ja és a talaj 55% föld 45%homok és 10% perlit. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Nah szóval! Nem látok tisztán ezért bocs ha esetleg rosszul írnék. Az mcpp konkrétan a mitsu nem olyan rossz ha orrba szippantod bár az első 5-10 perc amíg az orrodat marja elég tré. A hatás nem olyan szar mintha bekajálnád mivel nincs hányinger. Amúgy az érzésnek semmi köze az mdma-hoz. Bob bácsi egy fél mitsut tört porrá és azt tolta fel az orrába de úgy tünik picit így sok. Ha megette volna max egy rohadt hányinger lett volna belőle de így kb 10-15 perc alatt bejött neki és nagyon durván. Egy pár percig úgy tünt mintha papírt kajált volna, de kifújta az orrát és kicsit alábbhagyott. Kb a 30. percnél tart Bob bácsi és egész jól érzi magát a kezdeti hatásoktól eltekintve. Holnap majd leírom mi történt Bob bácsival és hogy hogy érzi magát. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | FELTÉTELEZETT kérdésre FELTÉTELEZETT válaszok adandók, esetleg emailben, de nem konkrét beszerzési tippek ide a topicba, köszi! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | ha megvan vkinek a Nick Mason altal a Pink Floydrol irt konyv (Inside Out), es kolcson tudna adni rovid idore, az jelentkezzen pliz. elektronikus formaban is jo, ha netan vkinek pdf-ben lenne meg... koszonom elore is.
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Egyáltalán nem gáz a másfél hónap. Kb szártól 50cm-re várárok szerű kb:15 cm mély árok. A földbe keverj perlitet. Ne tűző napra rakd,de azért érje fény. Utolsó találkozáskor bőven adj neki vizet.Sok sikert! |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Hali!
Arock, majd írjál már légyszíves, ha megvetted a vermit, aztán remélem meg tudunk egyezni. :) Légyszike emberek, nem tud valaki valamit mondani nekem a keepers creeper nevű strainről, mert az fsre-n is minden van csak nem leírás.THX |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | -- párhuzamos vonulat lesz. Az összes vallási formát át kell ültetni nyugati közegbe. Nyugati kulturális formába kell a tanítást öltöztetni. A szertartásokat egyszerűsíteni és egységesíteni kell. Nem tudunk mit kezdeni azzal az elburjánzott szertartásossággal, ami az idők során Tibetben a különböző hagyományokon belül kialakult, mivel szinte minden egyes nemzedék változtatott egy kicsit ezeken a formákon. Minden adott tantrán belül sok száz eltérő szertartást találhatunk, amelyek között igen kevés a lényegi különbség-- legyen szó akár beavatásról, akár napi liturgiáról. Mindezeket egységbe kell ötvözni, hogy kikristályosodhasson belőlük egy szilárd forma, a sok apró eltérés pedig el fog veszni, mert ezek mindig az adott kultúrára jellemzőek. Később aztán a nyugati hagyományon belül is kialakulhatnak majd apró eltérések, amelyeknek kulturális különbségeket kell tükrözniük. De a nyugati hagyomány párhuzamos vonulat lesz. Az egész vonalon meg kell találni a kulturális megfeleléseket. Egy lángeleme vagy lángelmék egész serege szükséges ahhoz, hogy ezt az átültetést véghezvigye. A lényeg a fontos, amit nyugati módon kell átvenni. Meg kell szabadulni a tibeti kulturális formáktól és sajátságoktól. Teljesen nyugati hagyományt kell létrehozni, s akkor nyugati energiával fog átitatódni, amitől életre kel. Nincs szükség azokra az élettelen, járulékos kulturkellékekre, amelyekhez nincs közünk, amelyek csak a tibeti kultúrára nézve bírtak jelentőséggel. -- tényleg olyan nagy lenne a különbség a nyugati és a keleti elme között? hiszen végtére is Buddha tanításai egyetemes érvényűek, és nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne ezeket egyik kultúráról a másikra átültetni. -- persze, de mégis azt kell mondanunk, hogy miután ez az áthagyományozódás lejátszódott, többé már nem tibeti buddhizmusról lesz szó, hanem magyar buddhizmusról. A magyar hagyománynak pedig meg kell szabadulnia a tibeti kulturális formáktól és sajátos magyar elemekkel kell ezeket pótolnia. Ki kell fejleszteni a buddhista tantra nemzeti formáját. -- mit gondol a New Age-ről általában? nem tartja veszélyesnek? -- de igen. A New Age az a veszély, amely a lehetőségek skálájának túlsó végén fenyeget minket. Sőt, talán még károsabb, mert ez a tudat nem képes a különbségtételre. A meg nem különböztető tudat persze végső soron kívánatos, de a Mahámudrá-típusú meg nem különböztető tudat egészen más, mint a New Age-féle tudat, amely egyszerűen nem képes a különbségtételre. Ez a szellemi áruház bevásárló-tudata. Roppant veszélyes, mert nagyon nehéz kifogni rajta. Olyan fajta tudat, amelyre elméletileg, vagy ha úgy tetszik, metafizikailag -- lehet építeni, gyakorlatilag azonban rettentő ingatag. Az ingatagság azonban semmiféle szerepen nem játszhat a tantrában -- legyen szó akár a hagyományos, akár a nyugati tantráról. Nagyon világosan meg kell ugyanis érteni, hogy miből áll az ösvény és hová tart rajta az ember. Teljes elkötelezettségre és egyhegyűségre van szükség, ezek a tulajdonságok pedig nem jellemzők a New Age-re. A New Age egykor szép eszme volt, s talán, ha általánosan elfogadott világnézetté vált volna, akkor megőrizhette volna az értékeit. Ezzel szemben egyre inkább behatárolódott, egyre szűkebb rétegeket érintett és kommercializálódott. A társadalom alternatív vonulatának vesszőparipája lett, amin a saját fogyatékosságai miatt nem tud túllépni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Miért ne lenne jó? Pétisó például. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | -- igen és ezt a saját megfigyeléseim is alátámasztják. A 60-as években pl. jól elkülönült egymástól két személyiségtípus. Akik elég lelkierőt éreztek magukban, hogy megbírkózzanak az üresség fogalmával -- vagy ha úgy tetszik, élményével --, azok a buddhizmushoz vonzódtak; míg azok, akik nem voltak annyira biztosak magukban és valamiféle fogódzót, támaszt kerestek, a saivizmushoz közeledtek. A kettő között ugyan nincs lényegi különbség, de ez az eltérés mégis elég ahhoz, hogy első, felszínes pillantásra más és más személyiségtípusokat vonzzanak magukhoz. -- nyugaton úgy vélik, hogy minden vallás egy és alapvetően ugyanaz a céljuk. -- Ha az ember benne él egy eleven és működőképes hagyományban, amely kielégíti az igényeit és rendelkezik azokkal a módszerekkel és eszközökkel, amelyekkel el tud jutni oda, ahová akar, akkor azt a hagyományt tisztán, épségben meg kell őrizni úgy, ahogy van, külön az összes többitől. Akkor semmi értekme azt mantrázni, hogy "minden egy, egy minden". Ám ha egy új, nyugati tantrikus tradíció megteremtéséről beszélünk, akkor érdemes behozni bárhonnan bármit, ami módszerként felhasználható. A dolgok közben majd összemosódnak és sokáig egyáltalán nem lesz világos, hogy mi lesz az egészből. Kicsit olyan lesz, mint egy olvasztótégely. Sok szálból fog összeszövődni és idő kell hozzá , hogy kialakuljon. Közben hibákat követünk el és egy ideig olyan lesz, mintha sötétben tapogatóznánk. Ellenkező esetben azonabn félő, hogy a tibeti hagyomány a kultúra peremére kerül. Én személy szerint az egész életemet erre a tibeti buddhista hagyományra áldoztam, és mégis félek, hogy egy nemzedék leforgása alatt -- mondjuk 2020-ra -- a tibeti hagyomány teljesen a perifériára kerül, elveszti jelentőségét. A ma még működő tibeti vallási formák, a rituális elemek elértéktelenednek, de továbbra is tibetiül fogják mondani a szövegeket, a liturgikus nyelv továbbra is a tibeti lesz, mint a katolikus egyházban a -- szintén teljesen marginalizálódott -- latin. Ez persze nem feltétlenül rossz, de az igazi veszélyt a hagyomány kiüresedésében, ellaposodásában látom; abban, hogy egyszer csak semmi köze nem lesz a valósághoz, mert egyéb területeken a kulturális fejlődés teljesen más irányt vesz. Addigra már nyugatiak fogják játszani a tibeti lámák szerepét, mert a tibeti népesség kiveszik a gompákból. A buddhizmus nem lesz más, mint kiüresedett rítusok összessége, amelyekből minden életszerűség kiveszett. Ugyanarra a sorsra jut, mint Szvámi Vivékananda egyháza, amit a századelőn alapítottak az Egyesült Államokban -- mára teljesen kiüresedett, pedig még mindig óriási az érdeklődés a keleti vallások iránt. Azért ment tönkre, mert nem olvasztott magába eredeti nyugati elképzeléseket, hanem átültetett indiai eszme maradt. Ezzel érvényét vesztette. A tibeti buddhizmus is ugyanígy veszendőbe megy, érvényét veszíti, ha átültetett tibeti vallás marad. Ahhoz, hogy érvényes legyen, a mi szükségleteinkben kell, hogy gyökerezzék, a mi kérdéseinkre kell, hogy választ szolgáltasson, a mi saját tudati valóságunkból kell hogy kibontakozzon. Meg kell vizsgálnunk a valóságot a tibeti modell szemszögéből, ebből kell merítenünk a példákat és a módszereket, és ezeket a módszereket felhasználva kell megoldanunk a modellben rejlő problémákat. Azután ki kell dolgoznunk a saját modellünket... -- gondolja, hogy a nyugati hagyományvonal egészen másfajta vonulat lesz majd, mint a tibeti? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | 40: Akkor viszont épp azért ilyen, hogy megtörténhessen... : )
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | 35: "a galaxisok közepében fekete lyukak találhatók, melyek mint köztudott, mindent magukba szippantanak, ezért a galaxisok, univerzumok, közelednek egymás felé"
A galaxisok általában távolodnak egymástól. Minnél messzebb van egymástól 2 galaxis, annál gyorsabban. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | -- a hínajána szinten valóban nagy különbség van az atman és az anatman elve között, hiszen az előbbi pozitív abszolútum, az utóbbi pedig meghatározatlan. A XII. századra azonban a hinduk már jóval közelebb kerültek a buddhista gondolkodásmódhoz, a buddhisták pedig pozitív kifejezéseket kezdtek el alkalmazni az ürességre -- olyanokat, mint pl. szahadzsa vagy tathágatagarbha. Ezek a szavak már pozitív jelentést hordoznak. A tantrikus korszakban tehát lassan megszűnt a kettő közötti szakadék, mivel az eszmék kicserélődése folytán már nem voltak olyan fontosak azok az elvek, amelyek elválasztották egymástól a hindukat és a buddhistákat. Ekkor már nem bírtak akkora jelentőséggel ezek a hitelvi és metafizikai kérdések, így megjelenhetett pl. Matszjéndranáth és Górakhnáth -- két jógi, akiknek buddhista és hindu gurujuk is volt, akik mindkét hagyományvonalat örökölték, buddhista és hindu jógatechnikákat is alkalmaztak anélkül, hogy ez bennük bármiféle meghasonulást okozott volna, Ez a keverék-jóga került aztán Kathmanduba, ahol mindmáig fennmaradt. Itt a buddhista és hindu fogalmak elválaszthatatlanul összefonódtak egymással. -- a két irányzat célja is ugyanaz? -- nem. Fogalmilag teljesen más a buddhaság és a Sívával való egyesülés. A gyakorlatban azonabn... ki tudja? Mindenesetre tény, hogy a 60-as években a hindu hagyomány gyors hanyatlásnak indult. Akkoriban még sok hindu szádhu (szerzetes) gyakorló volt, manapság már csak tíz százaléka az akkorinak... Óriási hanyatlás! -- a szellemi utat járók közül sokan úgy gondolják, hogy lényegileg minden vallás egy követendő elvről beszél, csak mindegyik más és más típusú embereknek való? lenne szíves elmondani a véleményét erről az állításról? |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | Csak sp arra jó, hogy ne fáradj el, esetleg pörögj. Vigyázzni kell, mert az ember nem érzi az "agyilag szétesést", ezért azt hiheti, nem ütött meg rendesen, kell még rá szivni. Én anno a saját káromon tanultam meg az sp picit túladagolását. Egy buli alatt két gramm. Egész éjjel csak táncikáltam, s végig hiányzott az eki által nyújtott érzés. Igaz, nem fáradtam el, de utána még két napig nem tudtam aludni, söt, már az éjjel a szemem olyan volt, hogy... Csak egy nagy fekete pupillából állt és ahol fehérnek kellett volna lennie, az vérvörös volt. Csúnya volt... |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | meglepő: interjú Keith Dowman dzogcsen mesterrel, aki angliai születésű buddhista tanító és író -- a tibetei buddhista hagyomány Nyingma vonalának beavatott képviselője (megjelent a Javaslap ehavi számában, az előző számban pedig az interjú első része olvasható) -- manapság mi a helyzet, kik jutnak közel a Dharmához? -- nincsenek statisztikai adataim, de úgy gondolom, hogy azok az emberek, akik a Dharma-központokba járnak, a Dalai Láma és más lámák előadásaira, még mindig nagyrészt füvet szívtak. Lehet, hogy a 90-es években, miután a buddhizmus már korábban megérkezett, még mindig van valami összefüggés a két jelenség között. Nem tudom biztosan, nehéz megállapítani. Mindenesetre, ahogy a hindu tantrában, a proto-buddhista tantrikus mozgalomban sem megy ritkaságszámba az az eljárás, hogy valamilyen szer alkalmazásával megpróbálják lerövidíteni a célhoz vezető utat. A kétfajta atapasztalat -- a meditációval, ill. a drogok által kiváltott -- persze némileg eltérő, s valószínűleg van némi különbség a cél megfogalmazásában és magában a célban is -- amennyiben egyáltalán beszélhetünk erről, mint valami megvalósítható állapotról. A két dolog azonban nagyon közel áll egymáshoz, és tény, hogy a nyugati tantrikus mozgalom lényegileg mindmáig ezen alapszik-- függetlenül attól, hogy a tibeti buddhizmus hívei többségükben füveznek-e vagy sem. Ha ezt nem vesszük tekintetbe, akkor a motorjától fosztjuk meg a mozgalmat. Vannak olyan emberek, akiket csak a meditáció érdekel, de ők inkább zenre vagy vipassaná meditációra járnak. Maradnak a tisztán elméleti érdeklődésűek, akik a bonyolultan kifinomult fogalmi rendszerekhez vonzódnak, és végezetül van néhány komoly gyakorló, akik a felépítés és beteljesítés fokozatait gyakorolják, bár ezeknek a száma igen csekély. -- azt mondta, nem szívesen tesz lényegi különbséget a hindu és a buddhista tantra között. igen ám, de akkor mivel magyarézza azt, hogy miután a Buddha több hindu tanítót kipróbált, egyikőjükkel sem volt megelégedve és teljesen új módszert alkotott? számomra úgy tűnik, kell lennie valamilyen lényeges különbségnek. (interjúer: Hendrey Tibor és Jakab Katalin) |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | | no hát ez az pl társadalmi, gazdasági stb... jó nagy hagyma...hagymá. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | olyasmi ez a lét-nemlét, selét-senemlét, mint az elektronnál a részecske-hullám, ami se részecske, se hullám, hanem tézis-antitézis helyett meta- ill. szintézis? megfogalmazhatatlan, hogy milyen, de ha a részecskeségét akarjuk kihasználni, és arra építünk gépeket, akkor az, ha a hullámságát, akkor az? "Az abszolút értelmezési tartomány" meg az, amiről lehetetlen fogalmat alkotni, beszélni, megmondani a tutifrankót? s ha beszélni akarsz róla, kénytelen vagy részkedni, duálkodni (látszólag nemvágni)? |
| |  |  |  |


 |  |  | | | | |  |  |  | | | Nem. Nézd csak meg az "anyagok"-nál". Amire kivárod hogy ehető legyen addigra nem lesz kedved megenni. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | cK most tarol rég tapasztaltam már ennyire jót...áhhh ha mégegyszer lehetne...... :')
|
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Siphers: 'Egy állítás cáfolata pont ugyanolyan természetű igénnyel lép fel és pont ugyanarra vonatkozólag, mint az állítás.'
Nem, egyszerűen csak bebizonyítja, hogy az állítás az adott kontextusban, értelmezési tartományon hibás, de nem kell semmit sem feltételeznie, kijelentenie. Ha azt mondom nem igaz, hogy 3+4=8 attól még nem mondtam, hogy hanem 7 vagy hogy EZ az igazság, egyszerűen a számok és a += jelek ilyen kombinációja értelmetlen.
'Hanem azt értem dogmatikusság alatt, hogy ez "nem vágja", az meg tudja a tuti frankót. Ha ez valóban egy módszerről szólna, aminek az érvényességét az eredménye adja, akkor szóba se kerülne, hogy ki mit "vág", és mit nem.'
Módszer és az eredmény szempontjából teljesen igazad van, de ha valaki megállapításokat tesz róla, és ezek hibásak, akkor ezekre mért ne lehetne reagálni? Az abszolút értelmezési tartományon a létezésnek és a nemlétezének nincs értelme, így ha valaki ilyen kijelentéseket tesz, az nem vágja. Sőt pont a létezés és a nemlétezés duális felfogása az alapja az általunk tapasztalt feltételekhez kötött világnak. Igy ha valaki ugyanezeket NAGYBETŰVEL írja, attól nem lesz mélyebb a jelentése.
'Nem is hiszem el, hogy ez a könyvtárnyi absztrakt filozófia egy módszerről szólna.'
Ne is hidd el, de utánanézhetsz:)
'Ha arról szólna, akkor mindenkinél működne.'
Így van.Mindenkinél működik, aki veszi a fárdtságot, hogy megértse, és gyakorolja.
'Ha ezerből egy gyakorló éri el a célt, az több mint gyanús.'
Attól függ mit értesz azon, hogy eléri. Ha ebben az életben, akkor szerintem még sokkal drámaibb az arány. Inkább többszázezerből. De ha megérted, hogy min alapul a jelenlegi tapasztalásunk, akkor azt is megérted, hogy a halállal cseppet sincs vége a tapasztalásnak. Mivel a megvilágosodás az egyetlen tartós tudatállapot, előbb-utóbb kivétel nélkül minden lény eléri.
'Ha valaki jó ember és megelégedett ember lesz attól, hogy buddhista, hát hurrá. De egy milliomos playboy éppúgy lehet jó ember és megelégedett ember, mint egy buddhista, ami szerintem elég húsbavágóan megkérdőjelezi ezt az évezredes "vonalról" szóló történetet.'
Sákjamuni Buddha is milliomos playboy volt -eleinte:) Ha valakinek az a célja, hogy jó ember legyen, akkor a buddhizmusnál sokkal egyszerűbb módszerekkel is elérheti. Ezt akkor érdemes gyakorolni, ha valaki megvilágosodni szeretne.
'Ha a buddhizmusnak valóban az a mércéje, hogy kipróbálod, akkor pontosan mi alapján mondod valamire, hogy "nem vágja"? Kipróbáltad olyan odaadással, mint a tuti frankót?'
Igen, személyes tapasztalatból. De mivel ezt jelenleg nem tudom átadni, ezért várnod kell még néhány évet:(
'És ha igen, hogyan vonhatnál le az eredményből többet annál, hogy éppen neked éppen itt és és éppen most ez működik, az pedig nem?'
Mert ez ráépül egy szofisztikált absztrakt filozófiára, ami megérthető.
'Ha a buddhizmusnak az a mércéje, hogy elérem-e azt a bizonyos egy tudatállapotot, akkor mennyi ideig kell a tanoncnak megtapasztalás nélkül elhinnie, hogy ezzel a módszerrel elérheti? Mennyi ideig kell a saját tapasztalata helyett a főbuddhistáknak hinnie? Egy évig? Tíz évig? Vagy ha nincs szerencséje, akkor élete végéig?'
Hinni semmiképpen nem kell, de a bizalom hasznos. Nem szerencse kérdése, hogy valaki eléri-e vagy sem, hanem azé, hogy mennyit foglalkozott vele, és milyen mélyen építette be a mindennapokba. Azért mert nem mindenki éri el egy életen belül a megvilágosodást, attól még lehet olyan élménye, ami apalján megérti, hogy nem pazarolta el az idejét hiába, és meg fogja valósítani valamikor. Ilyen pl. a szatori. |
| |  |  |  |

 |  |  | | | | |  |  |  | | | Aloha!
Szeretném elcserélni a holnapi Feldmár előadásra az egyik diákjegyemet állójegyre ( azonos árban vannak). Akit érdekel, az itt jelentkezzen: kurbli@vipmail.hu
Több infó a szerdai előadásról: http://www.soteria.hu
|
| |  |  |  |


|